To λουκέτο της Κατσέλης και το σχέδιο της Καραμολέγκος να κερδίσει τη μάχη του ψωμιού

Ένα από τα μεγάλα επιχειρηματικά λουκέτα της τελευταίας τριετίας ήταν αυτό της Nutriart υπό την ομπρέλα της οποίας βρέθηκαν δύο από τις πιο ιστορικές βιομηχανίες της χώρας, η Κατσέλης και η Αλλατίνη.

Η εταιρεία με την επωνυμία Υιοί Χ. Κατσέλη ΑΒΕΕ ιδρύθηκε από τους αδερφούς Νικόλαο και Γεώργιο Κατσέλη το 1978, ενώ στο Χρηματιστήριο εισήλθε το 1990. Ο όμιλος Δαυίδ-Λεβέντη εισήλθε στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας το 2000, και το 2007 μέσω της Εταιρείας Δημητριακών Βορείου Ελλάδος ΑΒΕΕ απέκτησε το 88,51% της Κατσέλης.

Η Κατσέλης, η Αλλατίνη και οι θυγατρικές της ενώθηκαν κάτω από την επωνυμία Nutriart το 2008, με τα πρώτα αρνητικά σημάδια να εμφανίζονται ήδη από τα τέλη του ιδίου έτους, όταν αποφασίστηκε η πώληση του δικτύου καταστημάτων λιανικής Κατσέλης στην Everest. Τότε η Nutriart φορτώθηκε και το δάνειο για την εξαγορά της Κατσέλης ύψους 50.000.000 ευρώ. Το 2010 σε μια κίνηση επίσης μείωσης του λειτουργικού κόστους, η εταιρεία αποφάσισε να μεταφέρει την παραγωγή της από τη μονάδα της Θεσσαλονίκης στο εργοστάσιο της Αθήνας.

Λόγο διοικητικών και οργανωτικών αστοχιών, όπως τότε κατήγγειλαν εργαζόμενοι, ο τζίρος της εταιρείας υποχώρησε από 85 εκατ.ευρώ 2008, στα 15,5 εκατ.ευρώ το 2012 και η εταιρεία αντιμετώπισε έντονα προβλήματα ρευστότητας. Στο διάστημα αυτό γίνεται προσπάθεια αναδιάρθρωσης των τραπεζικών δανείων (κούρεμα) και νέας χρηματοδότησης. Οι συζητήσεις και συμφωνίες με μια ομάδα 14 τραπεζών αποδεικνύονται εξαιρετικά χρονοβόρες. Οι δύο χρηματοδοτήσεις που συμφωνούνται με τις τράπεζες καθυστερούν να εκταμιευθούν και έτσι η έλλειψη ρευστότητας στραγγαλίζει την εταιρεία.

Τον Ιούνιο του 2013 η Nutriart υπέβαλε αίτημα πτώχευσης, το οποίο αργότερα έγινε δεκτό από το αρμόδιο δικαστήριο, αφήνοντας πίσω της άνοιγμα 170 εκατ.ευρώ και 480 εργαζομένους που οδηγήθηκαν στο ταμείο ανεργίας. Στην αίτησή της η εταιρεία επικαλούνταν μειωμένο κύκλο εργασιών τα τελευταία τρία έτη, αποτέλεσμα της καθυστέρησης υλοποίησης της χρηματοοικονομικής αναδιάρθρωσης. Παρά τις προσπάθειες των τραπεζών και των πιστωτών, η Nutriart, κρίθηκε ως μη βιώσιμη και προστέθηκε στη μακρά λίστα των λουκέτων στα χρόνια της κρίσης.

Κίνηση-ματ

Δύο χρόνια μετά, το 2015, η Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος αποκτά το σήμα “Κατσέλης”, όταν ο σύνδικος πτώχευσης της Nutriart το έβγαλε σε πλειστηριασμό. Ήταν μια κίνηση διορατική, αφού ακόμη και σήμερα η αναγνωρισιμότητα του brandπαραμένει υψηλή. Μάλιστα, έρευνες που “έτρεξε” η Καραμολέγκος έδειξαν πως το brand Κατσέλης καταλαμβάνει σταθερά την τρίτη θέση στην προτίμηση των καταναλωτών, ενώ ορισμένοι δήλωσαν πεπεισμένοι ότι εξακολουθεί να κυκλοφορεί στην αγορά.

Ο Μανώλης Καραμολέγκος, επικεφαλής της ομώνυμης εταιρείας, σε ενημερωτική εκδήλωση ανέφερε πως “η αναβίωση μιας ιστορικής μάρκας θα φέρει νέους καταναλωτές στην αγορά. Είναι μια στρατηγική που η Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος υπηρετεί εδώ και πολλά χρόνια, με τη δημιουργία νέων συνταγών, νέων προϊόντων και κωδικών στο ψωμί, πάντοτε με κεντρικό γνώμονα τον σεβασμό στον καταναλωτή».

Για την παραγωγή των προϊόντων Κατσέλης, έχει ήδη εγκατασταθεί μια νέα μονάδα παραγωγής, ενώ θα δημιουργηθούν άμεσα, 30 νέες θέσεις εργασίας. Στόχος της Καραμολέγκος είναι να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά του ψωμιού και σε σε βάθος διετίας να βρίσκεται αθροιστικά κοντά στο 55% της εγχώριας αγοράς, από 38,4% σήμερα με το brand Καραμολέγκος.

Πηγή: economy365.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.