Έρευνα: Τι πιστεύουν οι πολίτες για το μάθημα των Θρησκευτικών

Έρευνα: Τι πιστεύουν οι πολίτες για το μάθημα των Θρησκευτικών

Ένα από τα ζητήματα που απασχόλησαν πρόσφατα την επικαιρότητα ήταν η αντίδραση τουΑρχιεπισκόπου Ιερώνυμου στις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη, περί της αλλαγής στον τρόπο διδασκαλίας των Θρησκευτικών, αλλάζοντας τη μορφή του, από ομολογιακού χαρακτήρα μάθημα σε μάθημα γνώσης των θρησκειών.

Πως όμως αποτυπώνεται η στάση της κοινής γνώμης έναντι της διδασκαλίας των Θρησκευτικών; Οι πολίτες τάσσονται υπέρ της διδασκαλίας του ως μαθήματος ομολογιακού χαρακτήρα ή εκτιμούν ότι μία ευρύτερη προσέγγιση θα ήταν πιο ενδεδειγμένη επιλογή;

Σύμφωνα με το γκάλοπ του ΠΑΜΑΚ που δημοσιεύει η «Καθημερινή της Κυριακής» το 30% δηλώνει ότι πιστεύει πως τα Θρησκευτικά πρέπει να διδάσκονται ως «μάθημα ομολογιακού χαρακτήρα, γνώσης της ορθόδοξης πίστης». Το 34,5% υποστηρίζει ότι πρέπει να διδάσκεται «ως μάθημα γνώσης των θρησκειών με έμφαση την ορθόδοξη ενώ ένας στους τρεις (30,5%) συμφωνεί πως τα Θρησκευτικά θα πρέπει να διδάσκονται ως «θρησκειολογία, δηλαδή μάθημα γνώσης όλων των θρησκειών».

Ανάμεσα στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ, η πρώτη επιλογή εμφανίζεται μειοψηφική, με μόλις 2 στους 10 να την υποστηρίζουν, με την αντίστροφη αποτύπωση να παρατηρείται στους ψηφοφόρους της ΝΔ, όπου 4 στους 10 τάσσονται υπέρ της διδασκαλίας των Θρησκευτικών ως μάθημα ομολογιακού χαρακτήρα.

Η έμφαση στη διδασκαλία των Θρησκευτικών ως θρησκειολογία φαίνεται να συναντά υποστήριξη στους νέους ψηφοφόρους, με σχεδόν τους μισούς να τοποθετούνται υπέρ, με την αντίστροφη εικόνα να παρατηρείται αναφορικά με την υποστήριξη του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος. Μάλιστα, οι επιλογές της διδασκαλίας του μαθήματος ως μάθημα γνώσης όλων των θρησκειών αλλά και η ευρύτερη διδασκαλία με έμφαση στην ορθόδοξη πίστη φαίνεται να συσχετίζονται θετικά με το μορφωτικό επίπεδο των ερωτώμενων:

Όσο περισσότερο μορφωμένος είναι κανείς τόσο πιθανότερο είναι να τάσσεται υπέρ της αλλαγής του μαθήματος των Θρησκευτικών. Αντίθεση συσχέτιση φαίνεται να έχει η επιλογή του ομολογιακού χαρακτήρα του μαθήματος, με τους πολίτες χαμηλότερου μορφωτικού επιπέδου να επιλέγουν κατά πλειοψηφία (58,5%) την πρώτη επιλογή.

Συμπερασματικά, στο θέμα της διδασκαλίας των Θρησκευτικών, η ελληνική κοινωνία καταγράφει ένα σημαντικό εύρος απόψεων. Η πλειοψηφία δείχνει να θέλει δύο πράγματα:

Α) να δίνεται πράγματι έμφαση στη διδασκαλία της ορθόδοξης πίστης και

Β) να μην περιορίζεται όμως η διδασκαλία στην ορθόδοξη πίστη αλλά να προσεγγίζονται και οι άλλες θρησκείες.

Πηγή: http://www.cnn.gr/






Σχολιάστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.