Σας περιμένει δύσκολη μέρα; Η συμβουλή των επιστημόνων για να τα βγάλετε πέρα!

Σας περιμένει δύσκολη μέρα; Η συμβουλή των επιστημόνων για να τα βγάλετε πέρα!

Ολονύχτιο διάβασμα, διπλοβάρδια, απανωτά επαγγελματικά ραντεβού; Ό,τι κι αν έχετε στο φορτωμένο πρόγραμμά σας μπορείτε να το αντιμετωπίσετε εάν λάβετε εκ των προτέρων τα απαραίτητα μέτρα!

 Η τακτική που ακολουθούμε οι περισσότεροι μετά από μια δύσκολη μέρα ή ένα ξενύχτι είναι να αναπληρώνουμε ύπνο το μεσημέρι ή το Σαββατοκύριακο, υπάρχει όμως και ένας άλλος τρόπος να αποφύγουμε τις συνέπειες της υπερβολικής κούρασης.

Σύμφωνα με νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Κάλγκαρι στον Καναδά, μπορούμε να δημιουργήσουμε «απόθεμα» ύπνου για να καταφέρνουμε να αντιμετωπίσουμε τις υποχρεώσεις που μας περιμένουν! Οι ερευνητές εκτιμούν ότι δύο έξτρα ώρες ύπνου κατά το διάστημα πριν την ημέρα που το πρόγραμμά μας θα είναι φορτωμένο θα βοηθήσουν να τα βγάλουμε πέρα.

Young beautiful woman sleeping with eye mask on grey background.

«Δουλεύουμε περισσότερο και κοιμόμαστε λιγότερο. Είναι εξαιρετικά σύνηθες στους δυτικούς πληθυσμούς ο ύπνος να διαρκεί λιγότερο από έξι ώρες κάθε βράδυ» αναφέρει ο Γκιγιόμ Μιλέ, ένας εκ των δύο ερευνητών που εκπόνησαν τη μελέτη. Έτσι, όταν υπάρχει δυνατότητα θα πρέπει να «αποταμιεύουμε» λίγη ξεκούραση.

Για να καταλήξουν στα συμπεράσματά τους, ο Μιλέ και ο συνάδελφός του Πιερίκ Αρνάλ πραγματοποίησαν ένα πείραμα στο οποίο συμμετείχαν 12 υγιείς νεαροί άνδρες. Οι συμμετέχοντες έπρεπε να παραμείνουν ξύπνιοι για 38 ώρες και στο διάστημα αυτό υποβλήθηκαν σε τεστ αξιολόγησης της εγκεφαλικής τους λειτουργίας και της μνήμης τους καθώς και της σωματικής τους δύναμης. Σε δεύτερη φάση, οι άνδρες κοιμήθηκαν καλά για ένα βράδυ και επαναλήφθηκε η αξιολόγηση και στην τελευταία φάση του πειράματος υποβλήθηκαν στα τεστ αφού είχαν κοιμηθεί δύο έξτρα ώρες για έξι συνεχόμενες ημέρες.

Τα αποτελέσματα που δημοσιεύονται στο περιοδικό American Journal of Sports Medicine αναφέρουν ότι οι επιδόσεις των συμμετεχόντων ήταν εξαιρετικές όταν είχαν δημιουργήσει «απόθεμα» ύπνου για μερικές ημέρες.

Η τακτική της «αποταμίευσης» ύπνου βασίζεται στη θεωρία του «χρέους ύπνου». Το χρέος ύπνου δημιουργείται όταν κοιμόμαστε συστηματικά λιγότερο απ’ όσο πρέπει, με αποτέλεσμα ο οργανισμός μας να συσσωρεύει τις χαμένες ώρες ύπνου. Το χρέος ύπνου μπορεί να «εξοφληθεί» με λίγη έξτρα ξεκούραση όταν υπάρχει ελεύθερος χρόνος (π.χ. το Σαββατοκύριακο) ή να «προληφθεί» δημιουργώντας «πίστωση» ύπνου εκ των προτέρων.

Πηγή: http://www.onmed.gr/






Σχολιάστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.