Ρωσική απόβαση με… 12ποντα και γούνες

Φθηνότερες τιμές, all inclusive υπηρεσίες, απλοποίηση του συστήματος για τη χορήγηση βίζας και αυξημένα μέτρα ασφαλείας ζητούν οι τουριστικοί πράκτορες της Ρωσίας για να φέρουν στη χώρα μας τους 3,5 εκατομμύρια πελάτες τους που δεν θα ταξιδέψουν φέτος στην Τουρκία μετά την απαγόρευση πτήσεων τσάρτερ που ανακοίνωσε ο Βλαντιμίρ Πούτιν.

Οι Ρώσοι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι μόνο έτσι θα μπορέσει η Ελλάδα να διεκδικήσει μερίδιο από την πίτα του 1 δισ. δολαρίων που αφήνουν σε συνάλλαγμα κάθε χρόνο στη γείτονα οι Ρώσοι τουρίστες. Ηδη τα τελευταία 24ωρα τα μεγάλα ρωσικά ταξιδιωτικά πρακτορεία έχουν ξεκινήσει συναντήσεις με τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να δουν πόσες πτήσεις μπορούν να δεσμεύσουν και σε ποιους προορισμούς της Ελλάδας, με προτεραιότητα την Κρήτη, καθώς θεωρείται ο πιο ζεστός και καλύτερα οργανωμένος τουριστικός προορισμός της χώρας που τους επιτρέπει να «κάνουν όγκο», δηλαδή να κλείσουν όσο το δυνατόν περισσότερα πακέτα που είναι και το ζητούμενό τους. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ρωσικού οργανισμού τουρισμού, αυτή τη στιγμή περίπου 3,5 εκατομμύρια Ρώσοι τουρίστες που επισκέπτονταν την Τουρκία αναζητούν εναλλακτική επιλογή, με τις ευρωπαϊκές τουριστικές αγορές και όχι μόνο να δίνουν μάχη για το ποιος θα πάρει τη μερίδα του λέοντος.
Ειδικά στην Κρήτη τις τελευταίες ημέρες βρίσκεται σε εξέλιξη συστηματική προσπάθεια προσέλκυσης ενός ποσοστού των Ρώσων τουριστών που δεν θα ταξιδέψουν στην Τουρκία και αναγκαστικά θα επιλέξουν άλλους προορισμούς για τις διακοπές τους.

Ξένια Ναούμοβα

Spice Travel: «Ας ελπίσουμε ότι δεν θα συμβούν γεγονότα όπως στην Τουρκία και στην Αίγυπτο. Είναι ευκαιρία τώρα αφού έτσι κι αλλιώς αγαπάμε τη χώρα σας και την ξέρουμε πολύ καλά»

Με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη 320 διακεκριμένων Ρώσων τουριστικών πρακτόρων, καλεσμένων του ρωσικού οργανισμού Tez Tour, οι παράγοντες του ελληνικού τουρισμού, ανάμεσά τους μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, όπως οι Aldemar, Aquila και Grecotel, ήρθαν σε επαφή με τους εκπροσώπους των ρωσικών ταξιδιωτικών πρακτορείων προκειμένου να συντονίσουν τις κινήσεις τους ώστε να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Ωστόσο, όσο εύκολο κι αν ακούγεται και όσο κι αν πιστεύουμε ότι οι Ρώσοι που τόσα χρόνια επέλεγαν την Τουρκία τώρα θα προτιμήσουν εμάς, είτε λόγω της ασύγκριτης ομορφιάς των ελληνικών προορισμών, είτε λόγω του ίδιου θρησκεύματος που έχουμε, άλλο τόσο δύσκολο είναι στην πράξη να συμβεί αυτό. Τι εννοούμε; Οι Ρώσοι ταξιδιωτικοί πράκτορες που βρέθηκαν την περασμένη εβδομάδα στην Κρήτη για να γιορτάσουν τα αποτελέσματα της προηγούμενης τουριστικής σεζόν, έστω και αν τα νούμερα κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με άλλες χρονιές, κάθε άλλο παρά συμφώνησαν ότι το να μετακινηθεί έστω ένα ποσοστό από τον όγκο των τουριστών που επισκέπτονταν την Τουρκία στη χώρα μας είναι εύκολη υπόθεση.
Η έλλειψη all inclusive ξενοδοχείων, η δυσκολία στη χορήγηση της βίζας εισόδου (βιομετρικά χαρακτηριστικά), το αυξημένο κόστος διαμονής και υπηρεσιών, αλλά και τα ελλιπή μέτρα για την ασφάλειά τους αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα, με άλλες χώρες όπως η Ισπανία, η Ταϊλάνδη, ακόμα και η Κύπρος να δείχνουν πιο έτοιμες για να υποδεχτούν το τσουνάμι των Ρώσων τουριστών.

«Είμαστε μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση, αλλά χρειάζονται να γίνουν πολλά και μάλιστα άμεσα ώστε να αντεπεξέλθουμε με επιτυχία», δηλώνει στο «ΘΕΜΑ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tez Tour Hellas Δημήτρης Χαριτίδης. Συμβουλεύει μάλιστα την ελληνική κυβέρνηση να αναπληρώσει γρήγορα τα κενά των υπαλλήλων στα προξενεία και να δημιουργήσει περισσότερα σημεία έκδοσης βίζας πολλαπλών εισόδων, ενώ ο γενικός διευθυντής της Tez Tour, Μανόλης Απλαδενάκης, επισημαίνει ότι «κάθε προσπάθεια πρέπει να γίνει ορθολογικά, με σύστημα και με μακροχρόνια στόχευση και όχι συγκυριακά και επιφανειακά επειδή έχουν πρόβλημα οι απέναντι, αλλά γιατί εμείς είμαστε καλοί και έχουμε έναν ευλογημένο τόπο που αξίζει κανείς να τον επισκεφτεί».

 

Ο αντιπρόεδρος του ομίλου Aldemar, Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, μιλώντας στο «ΘΕΜΑ» δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην έλλειψη ξενοδοχειακών υποδομών ειδικών προδιαγραφών: «Τα παραθεριστικά ξενοδοχεία της χώρας δεν έχουν χτιστεί με τις προδιαγραφές των αντίστοιχων στην Τουρκία, που είναι ικανά να φιλοξενήσουν κόσμο ακόμα και μέσα στον χειμώνα. Αυτά διαθέτουν εμπορικά κέντρα, κλειστές πισίνες και άλλους χώρους δραστηριοτήτων, ενώ στη χώρα μας ανάλογα resorts συναντάμε σε μεμονωμένες περιπτώσεις».

Ο κ. Αγγελόπουλος προσθέτει ακόμα ότι ένα άλλο σοβαρό ζήτημα είναι ότι «ναι μεν η Τουρκία είναι πιο ακριβή στα πεντάστερα ξενοδοχεία σε σχέση με την Ελλάδα, όμως στην αμέσως παρακάτω κλίμακα είναι φθηνότερη και το ζητούμενο τώρα είναι σε ποια τιμή θα δεχθεί ο Ρώσος πελάτης να έρθει για να κάνει διακοπές στη χώρα μας. Η Ελλάδα θέλει, αλλά δεν έχει τις υποδομές για να υποδεχθεί ένα τόσο μεγάλο κύμα».

Όπως δηλώνει ο κ. Διαμαντής Κιτρίδης, ιδιοκτήτης το inrussian.gr ήδη της τελευταίες μέρες , παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον από παράγοντες της ελληνικής τουριστικής αγοράς να διαφημίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στη Ρωσία.

5.000 ευρώ για μια γούνα

Μέχρι και πριν από έναν χρόνο η Ελλάδα βρισκόταν στην πέμπτη θέση προτίμησης των Ρώσων, πίσω από την Τουρκία, την Αίγυπτο, την Ταϊλάνδη και την Ισπανία, καθώς σύμφωνα με μελέτη της ελληνικής πρεσβείας στη Μόσχα, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ, περίπου δύο στους δέκα Ρώσους τουρίστες επιλέγουν τη χώρα μας για τις διακοπές τους. Οι περισσότεροι δε την επισκέπτονται την καλοκαιρινή περίοδο, ενώ απ’ αυτούς η συντριπτική πλειονότητα επιλέγει την Ελλάδα για διακοπές στην παραλία (74%) και ακολουθεί ο ενημερωτικός τουρισμός (επίσκεψη σε μνημεία και ιστορικούς χώρους – 52%). Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, οι Ρώσοι τουρίστες ξοδεύουν από 300 έως 600 ευρώ για ένα ταξίδι μιας εβδομάδας στην Ελλάδα και κατά τη διάρκεια της διαμονής τους στη χώρα μας ξοδεύουν κατ’ άτομο από 100 έως 400 ευρώ για διασκέδαση και φαγητό. Σε ό,τι αφορά τις δαπάνες για επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και αξιοθέατα, σχεδόν πέντε στους δέκα Ρώσους που επισκέπτονται την Ελλάδα (48%) ξοδεύουν από 100 έως 300 ευρώ περίπου, ενώ ένα ποσοστό 37% δαπανά λιγότερα από 100 ευρώ.

Οπως προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία, κατά μέσο όρο ένας Ρώσος για να κάνει διακοπές μιας εβδομάδας στην Ελλάδα ξοδεύει από 500 έως 1.300 ευρώ. Την Ελλάδα επισκέπτονται κυρίως Ρώσοι τουρίστες μέσης κατηγορίας και άνω, οι οποίοι επιλέγουν για τη διαμονή τους τετράστερα, πεντάστερα και λουξ ξενοδοχεία. Αγαπούν τα ψώνια και δη τις γούνες, σε τέτοιο σημείο μάλιστα που φτάνουν να ξοδεύουν 5.000 ευρώ και βάλε για να αγοράσουν ένα κομμάτι της αρεσκείας τους. Δεν είναι τυχαίο ότι η πρώτη ερώτηση που δέχονται κατά την επιστροφή τους στην πατρίδα τους είναι τι γούνα αγόρασαν. Γαστρονομικά συμπεριφέρονται όπως και εμείς, δηλαδή αναζητούν τη value for money ποιότητα. Επίσης τους αρέσει το εφέ, δηλαδή να εντυπωσιάζουν, έστω και αν μερικές φορές πλησιάζουν ή και ξεπερνούν τα όρια του κιτς κλείνοντας ολόκληρα εστιατόρια για πριβέ δείπνα – σε μερικές των περιπτώσεων μάλιστα ζητούν να γίνουν και αισθητικές παρεμβάσεις στους χώρους. Είναι λάτρεις του καλού κρασιού (χαρακτηριστικό παράδειγμα ο συνωστισμός στο περίπτερο του οινοποιού Γιώργου Λυραράκη κατά τη διαμονή των Ρώσων τουριστικών πρακτόρων στο «Aldemar Knossos Royal»), των ακριβών ρολογιών, και από τους λίγους τουρίστες που επιλέγουν εκδρομές με ελικόπτερο.

Στον Χατζηγιάννη με βότκα «Καλάσνικοφ»

Οι 320 επίλεκτοι Ρώσοι τουριστικοί πράκτορες καλεσμένοι του τουριστικού οργανισμού Tez Tour (πρόκειται για εταιρεία που λειτουργεί σε 28 χώρες εξυπηρετώντας περισσότερους από 2 εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο) προσγειώθηκαν με Airbus 330 πτήση τσάρτερ (η Tez Tour διαθέτει δική της αεροπορική εταιρεία, την iFly) στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου Κρήτης την περασμένη Κυριακή. Η αποστολή κατέλυσε στο πολυτελές «Aldemar Knossos Royal», το οποίο άνοιξε αποκλειστικά για την περίσταση. Πρόκειται για το καθιερωμένο ταξίδι των εκπροσώπων των καλύτερων τουριστικών πρακτορείων της Ρωσίας, το οποίο διοργανώνεται μία φορά τον χρόνο. Φέτος για πρώτη φορά αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα. Ηταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους ντόπιους οργανωτές να αποδείξουν ότι ο επισκέπτης μπορεί να βιώσει μια ξεχωριστή εμπειρία φιλοξενίας πέρα από το τετριμμένο «ήλιος και θάλασσα» που προσφέρουν οι δημοφιλείς ελληνικοί τουριστικοί προορισμοί. Η απαγόρευση πτήσεων τσάρτερ από και προς την Τουρκία ήταν αδιαμφισβήτητα το πρώτο θέμα συζήτησης, με τους Ρώσους τουριστικούς πράκτορες να δείχνουν διάθεση να επισημάνουν τι θα χρειαστεί για να φέρουν φέτος περισσότερους πελάτες στη χώρα μας. Σύμφωνα με την ιδιοκτήτρια τουριστικού πρακτορείου Αννα Πάβλοβα, «πολλά πράγματα θα εξαρτηθούν από τις τιμές. Αν είναι αυξημένες, τότε δύσκολα θα καταφέρουμε να πετύχουμε τους στόχους μας». Για την εκπρόσωπο του πρακτορείου Spice Travel, Ξένια Ναούμοβα, με έδρα τη Μόσχα, ένα από τα βασικά ζητήματα που τους απασχολούν είναι το θέμα της βίζας.

«Για παράδειγμα στην Κύπρο», αναφέρει, «έχουν πιο εύκολο σύστημα, καθώς η βίζα εκδίδεται ηλεκτρονικά, ενώ για επισκεφθεί κάποιος τη χώρα σας πρέπει να περάσει τα ειδικά κέντρα και να υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία». Για την Αννα Μελιτσένκο, διευθύντρια του πρακτορείου Triumph Travel με έδρα την πόλη Σμολένσκ, σημαντικό ρόλο στην επιλογή του προορισμού των διακοπών για τους Ρώσους τουρίστες παίζει πλέον το θέμα της ασφάλειας. «Αν πειστούμε ότι τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται στα ξενοδοχεία σας είναι αξιόπιστα, τότε και μόνο εξαιτίας αυτού θα μπορέσουμε να στείλουμε πολύ κόσμο στη χώρα σας», σημείωσε. «Ας ελπίσουμε ότι δεν θα συμβούν γεγονότα όπως στην Τουρκία και στην Αίγυπτο. Είναι ευκαιρία τώρα αφού έτσι κι αλλιώς αγαπάμε τη χώρα σας και την ξέρουμε πολύ καλά», συμπληρώνει η Στέλλα Σιακάεβα, του πρακτορείου Kvadra Tour, το οποίο φέρνει 20.000 Ρώσους κάθε καλοκαίρι στην Ελλάδα.
Ο προγραμματισμός της πενθήμερης επίσκεψης των Ρώσων πρακτόρων περιλάμβανε δραστηριότητες εκτός ξενοδοχείου σε μέρη του νησιού, όπου γνώρισαν τη γνήσια κρητική φιλοξενία, ενώ για την αποχαιρετιστήρια βραδιά οι διοργανωτές είχαν κλείσει πριβέ συναυλία με τον Μιχάλη Χατζηγιάννη, ο οποίος θεωρείται αρκετά δημοφιλής στη Ρωσία, με τις βότκες «Καλάσνικοφ» να ρέουν άφθονες, το νέο trend που αγαπούν πολύ οι Ρώσοι.

Leave a Reply

Your email address will not be published.