Το Reuters εγκωμιάζει νέους Έλληνες επιχειρηματίες που καινοτομούν (Photos)

Το Reuters εγκωμιάζει νέους Έλληνες επιχειρηματίες που καινοτομούν (Photos)

Η αναγκαιότητα είναι πηγή δημιουργίας και τα τελευταία χρόνια που η χώρα μας βιώνει τη μεγαλύτερη  οικονομική κρίση της σύγχρονης ιστορίας της, ορισμένοι αναγκάστηκαν να κάνουν μία «επανεκκίνηση» στη ζωή τους και  σε κάποιες περιπτώσεις να αφήσουν τα επαγγέλματά τους και να στραφούν στην καινοτομία.

Ορισμένες από τις καινοτόμες ιδέες που στέφθηκαν με επιτυχία κέντρισαν το ενδιαφέρον του Reuters το οποίο μέσα από εκτενές ρεπορτάζ τις παρουσιάζει. Ταυτόχρονα τονίζει ότι οι επιχειρήσεις αυτές προέκυψαν από την κατάσταση που επικρατεί στην χώρα.

Τα ξύλινα χειροποίητα γυαλιά από τη Σύρο που έχουν γίνει το μεγαλύτερο χιτ για τους νέους της Ευρώπης, το οργανικό μέλι με χρυσό από την Εύβοια που έχει κατακτήσει την Αμερική, το Λονδίνο, το Χονγκ Κονγκ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά και τα χειροποίητα ψαροτούφεκα που κατασκευάζει ένας μαραγκός σε ένα προάστιο της Αθήνας από τότε που η επιχείρησή του άρχισε να παραπαίει, πρωταγωνιστούν στο δημοσίευμα του πρακτορείου.

Όταν κάνεις τις δύσκολες επιλογές

arcus2

arcus

«Όταν τα πράγματα δυσκολεύουν προβληματίζεσαι, ξεκινάς να σκέφτεσαι διαφορετικά. Όταν τα πράγματα είναι εύκολα κανείς δεν κάνει δύσκολες επιλογές», λέει ο Δημήτρης Χατζηρόδος. Ο Δημήτρης κατασκευάζει  ψαροτούφεκα τα οποία κοστίζουν από 450 έως 1.500 ευρώ. Το πρώτο του το πούλησε σε ένα πελάτη από τη Ρωσία.

Η ιδέα ήρθε στον καφέ

gialia

Ο Περικλής Θερριός και η Ελένη Βακονδίου απέκτησαν την ιδέα να φτιάξουν χειροποίητα γυαλιά κατά τη διάρκεια ενός καφέ.  «Ήταν πολύ δύσκολο, και υπήρχαν πολλές φορές που σκεφτήκαμε να τα παρατήσουμε, αλλά πιστεύαμε στις προσπάθειές μας και πιστεύαμε ότι θα δημιουργούσαμε ένα προϊόν που θα μπορούσε να σταθεί από μόνο του στην αγορά», λέει η Βακονδίου στο Reuters και συνεχίζει: «Υπήρχαν φορές που τα ντουλάπια (τροφίμων) στο σπίτι ήταν άδεια γιατί όποιο εισόδημα και αν είχαμε πήγαινε στην έρευνα και την ανάπτυξη».

Το ζευγάρι, που ξεκίνησε τις προσπάθειές του από ένα εργαστήριο στη Σύρο, παράγει 2.000 ζευγάρια τον χρόνο, τα οποία έχουν τιμή πώλησης από 250 έως 300 ευρώ το καθένα.

Τουλάχιστον προσπάθησαν

meli_dimiourgoi

Στην Εύβοια ο Γιάννης Καρυπίδης και η Στέβη Θεοδώρου έχουν δημιουργήσει μία από τις πιο αξιόλογες επιχειρήσεις αξιοποιώντας τα μελίσσια που κληρονόμησε η δεύτερη από τον παππού της.

Αρχικά οι δύο τους είχαν αποφασίσει να μετακομίσουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, ένα ταξίδι όμως στην Εύβοια τους άλλαξε γνώμη. «Είπαμε στους εαυτούς μας «αν δουλέψει, δούλεψε, αν δεν δουλέψει, δεν δούλεψε» » λένε. Αυτή τη στιγμή η επιχείρησή τους παράγει 16 διαφορετικά είδη μελιού ενώ εκείνα με τα βρώσιμα φύλλα χρυσού ξεχωρίζουν.

Η πορεία της επιχείρησής τους είναι θεαματική καθώς πέρυσι πούλησαν 60.000 βάζα οργανικού μελιού, ενώ η παραγωγή για το πρώτο εξάμηνο του 2016 έχει ήδη υπερβεί τα 70.000 βάζα.

Στο εξωτερικό το προϊόν τους κοστίζει από 35 έως 50 ευρώ.

melixryso

Πώς χρηματοδοτήθηκαν

Όπως σημειώνει το δημοσίευμα, ο Γιάννης Καρυπίδης όπως και άλλες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα κατάφεραν να πετύχουν μόνες τους, και όταν αναφέρονται στην ανάμειξη του κράτους κάνουν λόγο περισσότερο για εμπόδιο παρά για βοήθεια.

«Η δυσκολία στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι να διατηρήσεις (μία επιχείρηση)», λέει Γιάννης Καρυπίδης που δημιούργησε την εταιρεία χωρίς κάποια χρηματοδότηση και με μόνο εφόδιο τις γνώσεις τις δικές του και της οικογένειας της συζύγου του. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα έξοδα και οι φόροι δυσκολεύουν την κάθε επιχείρηση να προχωρήσει.

Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Χατζηρόδος δηλώνει περήφανος που φέρνει «έστω και ένα ευρώ» στη χώρα του, αλλά διαφωνεί με την υψηλή φορολογία. «Αυτή η χώρα είναι η πιο ευλογημένη που υπάρχει, αλλά οι άνθρωποι που τη διοικούν δεν της αξίζουν σημειώνει».

Τέλος, ο Θερριός και η Βακονδίου από την Σύρο κατάφεραν να στήσουν την επιχείρησή τους μέσω crowdfunding.

Πηγή: topontiki.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.