Capital controls: Πως άλλαξαν την καθημερινότητα των πολιτών

Capital controls: Πως άλλαξαν την καθημερινότητα των πολιτών

Aκόμη και σε περικοπή των δαπανών για διατροφή έχουν προχωρήσει οι Θεσσαλονικείς, προκειμένου να «τα βγάλουν πέρα», ενώ τα capital controls έφεραν σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητά τους.

Τα παραπάνω προκύπτουν από τις απαντήσεις που έδωσαν καταναλωτές και επιχειρηματίες στις ad hoc ερωτήσεις, που τους ετέθησαν παράλληλα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας «Βαρόμετρο του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου της πόλης (ΕΒΕΘ). Η έρευνα διενεργήθηκε στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου του 2016 σε συνολικό δείγμα 1.500 ερωτώμενων (800 επιχειρήσεις και 700 καταναλωτές).

Συγκεκριμένα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, το 39% των καταναλωτών του νομού Θεσσαλονίκης επισήμανε ότι οι περιορισμοί στις τραπεζικές αναλήψεις τούς δυσκολεύουν στην καθημερινή ζωή «πολύ» (20%) ή «αρκετά» (19%), ενώ περισσότεροι από τους μισούς (55%) δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.

Ειδικότερα, το 20% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί σε κάθε του συναλλαγή πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, το 24% απάντησε ότι αξιοποιεί το πλαστικό χρήμα «πολλές φορές» ή «συχνά» και το 11% «σπάνια». Υψηλό παραμένει, αν και βαίνει μειούμενο, το ποσοστό όσων είπαν ότι δεν χρησιμοποιούν «ποτέ» κάρτες (45%), έναντι 55% ένα χρόνο νωρίτερα.

Οι τρεις βασικοί λόγοι που ανέφεραν οι καταναλωτές για τη χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών είναι η ευκολία σε σχέση με τη χρήση μετρητών (38%), τα capital controls (30%) και η ασφάλεια (24%). Στον αντίποδα, ο βασικότερος λόγος για τη μη χρήση πλαστικού χρήματος είναι η προϋπάρχουσα εξοικείωση με τη χρήση μετρητών (64%), ενώ το 28% δήλωσε δυσκολία/άγνοια στη χρήση πιστωτικών/ χρεωστικών καρτών.

Από την ίδια έρευνα προέκυψε δε ότι σχεδόν το σύνολο των καταναλωτών του νομού Θεσσαλονίκης (92%) προχώρησε στη μείωση των δαπανών του λόγω της οικονομικής κρίσης. Οι κυριότερες μειώσεις δαπανών, σύμφωνα με τις απαντήσεις των ερωτώμενων στην έρευνα, αφορούν: ένδυση/ υπόδηση (66%), είδη διατροφής (40%), ταξίδια (35%), εστίαση (35%) και ψυχαγωγία/σινεμά/καφέ-μπαρ (30%).

Πηγή: http://www.dikaiologitika.gr/






Σχολιάστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.