Νέα και παλιά μιντιακά τζάκια σιγοκαίνε αυτές τις ημέρες, προκειμένου να μπουν στη σειρά και να διεκδικήσουν μια τηλεοπτική άδεια πανελλαδικής εμβέλειας για ενημερωτικό ή θεματικό κανάλι, με τα κριτήρια λειτουργίας να διαφοροποιούνται τόσο σε οικονομικό επίπεδο (εγγυητικές, κόστος χρήσης ανά 10ετία) όσο και από πλευράς απασχολουμένου δυναμικού (400 ή 200 άτομα, αντίστοιχα).
Οσοι καλλιέργησαν επί 25 ολόκληρα χρόνια την αγορά της τηλεόρασης θεωρούν ότι πρέπει την ιστορική αυτή στιγμή να δρέψουν τους καρπούς τους και να παραμείνουν στο μιντιακό τοπίο πάση θυσία είτε μόνοι τους, καταβάλλοντας πολύ λιγότερα κονδύλια για την απόκτηση της άδειας από αυτά που θα ορίσουν οι υπουργοί Επικρατείας και Οικονομικών με ΚΥΑ, είτε με κοινοπρακτικά σχήματα, εφόσον συγχωνευθούν τηλεοπτικοί σταθμοί μεταξύ τους, είτε εγκαταλείποντας τα βεβαρημένα τους μέσα για να …ανοίξουν μια νέα εταιρία, ελεύθερη βαρών και δουλειών.
Και οι νέοι παίκτες; Γιατί να θέλουν νέοι παίκτες να μπουν σε μια προβληματική αγορά με σταθερά αρνητικό πρόσημο στις οικονομικές χρήσεις των εταιριών που τη συναπαρτίζουν; Γιατί να τολμήσουν να προχωρήσουν σε επενδύσεις και αναπτυξιακά σχέδια των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων, όταν η διαφημιστική δαπάνη έχει πέσει στην τηλεόραση από 1 δισ. το 2008 στα 450 εκατ. ευρώ, που μετά βίας απορροφούν τα 7 μεγάλα κανάλια εθνικής εμβέλειας σήμερα;
Power game είναι η πρώτη απάντηση, η άσκηση δηλαδή εξουσίας και η επίδειξη δύναμης για όσους τουλάχιστον έχουν πολιτικά, επιχειρηματικά ή οικονομικά ερείσματα και συμφέροντα – παράλληλα εννοείται – επί ελληνικού εδάφους.
Ελλάς – Γαλλία …
Ενα σενάριο, διόλου ευφάνταστο, κάνει λόγο για κατάθεση σοβαρού αιτήματος από την πλευρά του Γάλλου προέδρου Φρανσουά Ολλάντ προς τον Ελληνα πρωθυπουργό για απόδοση ψηφιακής τηλεοπτικής συχνότητας σε γαλλικό σχήμα επιχειρηματιών που τον συνόδευσε στην Αθήνα, μαζί – καθόλου τυχαίο – με στελέχη της SNCF, που ενδιαφέρονται για την αγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αν και εφόσον γίνει πλειστηριασμός, είναι φυσικό να κονταροχτυπηθούν νέοι παίκτες, γνωστοί, όμως, από το μιντιακό τοπίο από τις τρέχουσες ή τις παλιές δραστηριότητές τους. Ενας άλλος γαλλικός όμιλος φέρεται να έχει προσεγγίσει ήδη τη μιντιακή εταιρία του Ν.Χατζηνικολάου και τους περί αυτόν παίκτες της αγοράς.
Βαριά ονόματα
* Ο αντιπρόεδρος της μεγάλης φαρμακοβιομηχανίας ΒΙΑΝΕΞ Α.Ε. και ισχυρός άνδρας της ΚΑΕ μπάσκετ του Παναθηναϊκού, Δημήτρης Γιαννακόπουλος, δεν κρύβει το ενδιαφέρον του για την επέκτασή του στο τηλεοπτικό πεδίο. Αλλωστε, έχει ήδη πετυχημένη πορεία στο χώρο των ΜΜΕ, μέσω της πρώτης εταιρίας ψηφιακών μέσων στη χώρα, της DPG Digital Media, ενώ πρόσφατα απέκτησε και τα δικαιώματα για το ελληνόφωνο CNN.gr, που λανσάρεται τις επόμενες ημέρες στην ελληνική αγορά. Για τους επαΐοντες η επένδυση αυτή συνιστά τον προπομπό της επένδυσης του 40χρονου επιχειρηματία και στα τηλεοπτικά πράγματα.
* Στο αντίπαλο δέος αρκετοί εφοπλιστές, που συνιστούν τρόπον τινά ομάδα με επικεφαλής τον πρόεδρό τους Θόδωρο Βενιάμη, συνωθούνται για μια θέση στο νέο τηλεοπτικό τοπίο.
* Κοινό μυστικό είναι ότι και η Γιάννα Αγγελοπούλου ουδέποτε ξύπνησε από το όνειρό της για απόκτηση συχνότητας και τώρα φέρεται να έχει κλείσει σχετική συμφωνία με επιχειρηματία του χώρου.
* Ο πρόεδρος του Ολυμπιακού και εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης συζητά, επίσης, το ενδεχόμενο να εισέλθει στην τηλεοπτική αγορά και «ζυγίζει» τις δυνατότητες συνεργασιών.
Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής