Μαρία Αντωνίου: H Έρευνα και η Καινοτομία αποτελούν μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας

Tο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων “Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις”, ήταν το θέμα της συνεδρίασης στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Έρευνας και Τεχνολογίας, Μέλος των οποίων είναι η Μαρία Αντωνίου.

Η Μαρία Αντωνίου, στην εισήγησή της, ως Υπεύθυνη Έρευνας και Καινοτομίας της Νέας Δημοκρατίας, υπογράμμισε ότι “για μία ακόμη φορά δυστυχώς γίναμε μάρτυρες μιας διαδικασίας η οποία μας προσβάλλει όλους και αποτελεί όνειδος για τα κοινοβουλευτικά ήθη της χώρας μας, αφού το εν λόγω νομοσχέδιο κατατέθηκε, αποσύρθηκε και επανακατατέθηκε με ανυπόστατες δικαιολογίες, η πραγματική όμως αιτία της απόσυρσης απ’ ότι φαίνεται είναι ότι το νομοσχέδιο περιλάμβανε φωτογραφική διάταξη ‘πλυντήριο’, όπως γράφεται και αναφέρεται σε πολλά μέσα, η οποία αποσκοπούσε στο να απαλλαγεί ο Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης από τις δικαστικές εκκρεμότητες που είχε όταν ήταν καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης. Καταρρίπτεται για ακόμα μία φορά το δήθεν ηθικό πλεονέκτημα της αριστερής σας Κυβέρνησης και των μεθόδων που ακολουθεί για να καλυφθούν παλιότερες υποθέσεις”.

Σημείωσε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι “εν μέσω ενός προσχηματικού εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, όπου μας ζητείτε εθνική συνεννόηση και συνεργασία φέρνετε σήμερα ένα νομοσχέδιο, 46 ολόκληρα Άρθρα με πλήθος ρυθμίσεων για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα, οι οποίες είναι όλες εκτός διαλόγου. Πώς λοιπόν περιμένετε από εμάς να εξακολουθήσουμε να συμμετέχουμε σε έναν εθνικό διάλογο φαρσοκωμωδία, όπου ενώ υποτίθεται ότι συνδιαλεγόμαστε για την παιδεία εσείς παράλληλα νομοθετείτε μόνος σας; Και σας το δηλώνουμε ότι εμείς σε φαρσοκωμωδία εθνικό διάλογο δε θα συμμετέχουμε πλέον”.

Στην συνέχεια της Εισήγησής της η Μαρία Αντωνίου ανέφερε ότι “τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα τα χρόνια 2012-2015, έγιναν σοβαρές προσπάθειες μετασχηματισμού και εναρμόνισης της χώρας σε ένα σύγχρονο παγκόσμιο παίκτη στο πλαίσιο της ΕΕ όπου η Έρευνα και η Καινοτομία αποτελούν μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας, καθώς ενισχύουν και προωθούν την ανταγωνιστικότητά της στο ιδιαίτερα δύσκολο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον. Αντί όλων αυτών, παρατηρούμε την ξεκάθαρη βούληση του Υπουργού Παιδείας να «ελέγξει» απόλυτα και σε όλα τα επίπεδα διοίκησης, το χώρο των Ερευνητικών Κέντρων και γενικότερα το χώρο της έρευνας και καινοτομίας, αποδυναμώνοντας σημαντικά τη ΓΓΕΤ και δημιουργώντας ένα «σοβαρό» κατακερματισμό στην εφαρμογή της εθνικής πολιτικής για την έρευνα και τεχνολογική ανάπτυξη”.

Video:

https://www.youtube.com/watch?v=3EoKsFo_1i0

Leave a Reply

Your email address will not be published.