Κι άλλος εξωπλανήτης – Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Κέπλερ-453b

Το δέκατο μέσα σε μικρό διάστημα εξωπλανήτη ανακάλυψε πρόσφατα ομάδα Αμερικάνων αστρονόμων, που θα κάνει τη  σχετική ανακοίνωση αυτές τις μέρες στη Γενική Συνέλευση της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης (IAU), στη Χαβάη των ΗΠΑ.

Λεπτομερέστερα, ο εξωπλανήτης αυτός, που έχει συνδυασμένη περιστροφική τροχιά γύρω από δυο ήλιους, ανακαλύφτηκε από ομάδα αστρονόμων μ΄ επικεφαλής τον καθηγητή αστρονομίας κ. Γουίλιαμ Γουέλς, του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας, και ονομάστηκε Κέπλερ-453b.

Ο Κέπλερ-453b έχει ακτίνα 6,2 φορές μεγαλύτερη από τη Γη, αλλά μάζα 16 φορές μικρότερη, πράγμα που δείχνει ότι είναι κατά πάσα πιθανότητα αέριος γίγαντας. Στο ίδιο ηλιακό σύστημα -που βρίσκεται στην κατεύθυνση του αστερισμού της Λύρας, σε απόσταση περίπου 1.400 ετών φωτός από τη Γη και έχει ηλικία 1-2 δύο δισεκατομμυρίων ετών- περιστρέφεται ένας τουλάχιστον ακόμα εξωπλανήτης,  που είχε ανακαλυφτεί από τους ίδιους επιστήμονες το 2012, με τη βοήθεια του διαστημικού τηλεσκοπίου «Κέπλερ».

Η παρουσία νερού, ατμόσφαιρας και σκληρής (βραχώδους) επιφάνειας, είναι τα βασικά στοιχεία που καθιστούν έναν εξωπλανήτη στοιχειωδώς «γήινο». Μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σχεδόν 2.000 επιβεβαιωμένοι εξωπλανήτες, οι οποίοι  διαθέτουν λίγα μέχρι αρκετά από τα γνωρίσματα της Γης, ενώ οι επιστήμονες θεωρούν ότι είναι θέμα χρόνου να βρεθεί και κάποιος πανομοιότυπος.