Στην Καστοριά ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ – Ολ. Τελιγιορίδου: Η Σιδηροδρομική Εγνατία θα περάσει από εδώ

Στην Καστοριά ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ – Ολ. Τελιγιορίδου: Η Σιδηροδρομική Εγνατία θα περάσει από εδώ

Τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνο Βούρδα, υποδέχεται αύριο στην καστοριά η Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Καστοριάς κα Ολυμπία Τελιγιορίδου και η Ν.Ε ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑ. Στο επίκεντρο της επίσκεψης θα βρεθεί η Σιδηροδρομική Εγνατία και η προοπτική να περάσει από την Καστοριά.

Σε ερώτηση του inkastoria.gr, η κ. Τελιγιορίδου δήλωσε πως «παρόλο που οι μελέτες έλεγαν ότι μπορεί να περάσει από την Καστοριά δεν είχε γίνει καμία σοβαρή προσπάθεια. Σήμερα γίνεται η προσπάθεια αυτή να βρεθούν τα ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια και σας διαβεβαιώνω πως μόλις εξασφαλισθούν η Σιδηροδρομική Εγνατία θα περάσει από την Καστοριά. Αυτό θεωρήστε το τελειωμένο. Και μαζί με τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου θα δώσουν μια μεγάλη πνοή ανάπτυξης στην Καστοριά».

Τι αφορά το έργο
Πρόκειται για τη νέα γενιά σιδηροδρομικών έργων, που κινούνται στη φιλοσοφία αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου σε Ήπειρο, Μακεδονία και Θράκη, με σημαντικότερο λόγο την κίνηση εμπορευμάτων, της όλο και περισσότερο αναπτυσσόμενης τουρκικής αγοράς προς την Ευρώπη. Πρόκειται ουσιαστικά για τρία ξεχωριστά έργα:

  • Το πρώτο αφορά την ολοκλήρωση της αναβάθμισης – ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας μήκους 120 χλμ. Το έργο αναφέρεται ως «Εντοπισμένες παρεμβάσεις στην υποδομή-επιδομή και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης» με φορέα υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ.
  • Το δεύτερο τμήμα είναι το Στρυμόνας – Δράμα – Αλεξανδρούπολη μήκους 367 χλμ στο οποίο θα γίνει αναβάθμιση της μονής γραμμής και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης – σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης. Το έργο αναφέρεται ως «Βελτίωση σε εντοπισμένα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη και πλήρης ηλεκτροκίνηση με σηματοδότηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής» με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ.
  • Το τρίτο τμήμα είναι το Αλεξανδρούπολη – Ορμενίο, μήκους195 χλμ στο οποίο θα γίνει αναβάθμιση της μονής γραμμής και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης – σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης. Το έργο αναφέρεται ως «Βελτίωση της χάραξης σε εντοπισμένα τμήματα και εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης – σηματοδότησης» με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ.

Το δεύτερο τμήμα και τρίτο τμήμα είναι σε φάση σχεδιασμού.

Πλεονεκτήματα του έργου
Με την κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας θα συντομευτεί δραστικά ο χρόνος διαδρομής μεταξύ των πόλεων της δυτικής Μακεδονίας και της Αθήνας. Με την ολοκλήρωση των έργων σύνδεσης, οπότε θα υπάρχει πλήρης αξιοποίηση του άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης, η διαδρομή Καλαμπάκας – Κοζάνης θα διαρκεί 50 λεπτά και η διαδρομή Τρικάλων – Κοζάνης 1 ώρα.

Ο χρόνος διαδρομής Αθήνας – Κοζάνης μέσω Καλαμπάκας θα είναι 3 ώρες και 45 λεπτά, Αθήνας – Φλώρινας μέσω Καλαμπάκας 4 ώρες και 55 λεπτά και Αθήνας – Ιωαννίνων μέσω Καλαμπάκας 3 ώρες και 30 λεπτά. Μέσω αυτού του έργου αξιοποιείται ο λιμένας της Αλεξανδρούπολης, ως πύλη της Ευρώπης για τη δημιουργία μιας πολυτροπικής σύνδεσης με Βουλγαρία, Ρουμανία και Μαύρη Θάλασσα, εναλλακτική της υπάρχουσας θαλάσσιας εξόδου μέσω των στενών των Δαρδανελίων.

Η ανάπτυξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας συνδέεται παράλληλα και με την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου στη Θεσσαλονίκη στο Στρατόπεδο Γκόνου.

Υπενθυμίζεται πως το 2007 με το νόμο 3534/2007 διατέθηκε κατά χρήση στη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. γεωτεμάχιο 672.000 τ.μ. ευρισκόμενο στην ευρύτερη περιοχή Θεσσαλονίκης και ειδικότερα στο Δήμο Εχεδώρου, που αποτελεί τμήμα του τέως στρατοπέδου Γκόνου. Το ακίνητο διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ και τον ΟΛΘ, η οποία όμως έχει εγκαταλειφθεί και απαιτείται η αναβάθμισή της. Η θέση του ακινήτου, η μεγάλη του έκταση και η σιδηροδρομική σύνδεση το καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστικό για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών υπερτοπικής σημασίας.




Leave a Reply

Your email address will not be published.