Γιατί η ελληνική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων PONY δεν μπορεί να προχωρήσει

Στις 13 Ιουλίου 2015, ανακοινώθηκε πως αναμένεται να ξεκινήσει πολύ σύντομα η παραγωγή του θρυλικού Pony, ενός αυτοκινήτου που θα κατασκευάζεται στη Θεσσαλονίκη από ελληνικά χέρια και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Namco (National Mobile Company of Greece).

Το Pony θα εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 1.4 λίτρων και diesel 1.6 λίτρων, ενώ η αρχική του τιμή σύμφωνα με τον επικεφαλής Πέτρο Κοντογούρη είναι τα 7.000 ευρώ.

Ο κ. Κοντογούρης μίλησε στην εκπομπή «Mega Σαββατοκύριακο» και  τόνισε ότι την πρώτη χρονιά η παραγωγή θα αγγίξει τις 6.000 μονάδες, τη δεύτερη θα φτάσει τις 10.000, ενώ ο στόχος για την τρίτη χρονιά είναι 15.000 αυτοκίνητα.

Οι προσπάθειες αυτές όμως συνάντησαν μόνο εμπόδια μη μπορώντας να συνεχίσουν ομαλά το έργο τους και ο λόγος φυσικά δεν είναι άλλος παρά η τεράστια γραφειοκρατεία της χώρας…

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τα γραφειοκρατικά εμπόδια που μπλοκάρουν την κατασκευή των θρυλικών αυτοκινήτων “PONY” στη Θεσσαλονίκη, από την ελληνική εταιρεία “NAMCO A.E.”, στερώντας από την πόλη περίπου 400 νέες θέσεις εργασίας καθώς και το ενδεχόμενο ανάπτυξης νέας βιομηχανικής ζώνης στην ανατολική της πλευρά, απ’ όπου η κατασκευάστρια εταιρεία θα μπορούσε να προμηθευτεί εγχώρια παραγόμενα καθίσματα αυτοκινήτου, φανάρια και ελαστικά, επαναφέρει στο προσκήνιο ο Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδωρος Καράογλου, με ερώτηση που κατέθεσε σήμερα (Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015) στον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Εντύπωση προκαλεί, μάλιστα, το γεγονός πως η εταιρεία, χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα την παραγωγή ελληνικών αυτοκινήτων τελευταίας τεχνολογίας, έχει ήδη 400 παραγγελίες σε αναμονή, ενώ επεξεργάζεται παράλληλα πλάνο για να αναπτύξει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα.

Το πρόβλημα που εμποδίζει την έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας, εστιάζεται στο γεγονός ότι ενώ η εταιρεία έχει καταθέσει εδώ και περίπου πέντε μήνες τον σχετικό φάκελο στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, ώστε να πιστοποιηθεί από την ΕΒΕΤΑΜ (Ανώνυμη εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Εργαστηριακών δοκιμών, Πιστοποίησης και Ποιότητας Α.Ε.), εντούτοις μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει καμία απάντηση.

Η παραπάνω “ομηρία”, έχει ως αποτέλεσμα αφενός η κατασκευάστρια εταιρεία να ζημιώνεται οικονομικά για κάθε ημέρα που περνά, καθώς συντηρεί το εργοστάσιο που βρίσκεται στην περιοχή της Θέρμης του Ν. Θεσσαλονίκης και τους 35 απασχολούμενους υπαλλήλους και αφετέρου να μην υλοποιείται το επιχειρησιακό πλάνο για την άμεση πρόσληψη 120 ατόμων, οι οποίοι σε εύλογο βάθος χρόνου αναμένεται να φτάσουν τους 400 εργαζόμενους.

Με αφορμή τα παραπάνω, ο κ. Καράογλου ρωτά τον αρμόδιο Υπουργό για ποιούς λόγους δεν έχει προχωρήσει η διαδικασία πιστοποίησης της “NAMCO A.E.” από την ΕΒΕΤΑΜ, καθώς και σε ποιές ενέργειες θα προβεί προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες και να μην εξαναγκαστεί σε φυγή σε γειτονική χώρα, η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που μπορεί να λειτουργήσει άμεσα εντός των ελληνικών συνόρων;

 

pentapostagma.gr

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.