Επαναληπτικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Επαναληπτικές εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Προκειμένου να μην αδικηθούν υποψήφιοι/ες, που αναγκάζονται να απέχουν από τις εξετάσεις λόγω  σοβαρού προβλήματος υγείας, το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων πρόκειται να καταθέσει νομοθετική ρύθμιση για τη θεσμοθέτηση επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων για υποψηφίους/ες που ασθενήσουν σοβαρά και δεν μπορέσουν να προσέλθουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου σε κάποιο ή κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Οι διαφορές του νέου συστήματος επαναληπτικών σε σχέση με το παλιό σύστημα είναι οι εξής:

α) Οι νέες επαναληπτικές προσφέρονται όχι μόνο για τους/τις υποψήφιους/ες των ΓΕΛ αλλά και των ΕΠΑΛ.

β) Προσφέρονται και στα ειδικά μαθήματα και στις πρακτικές δοκιμασίες των ΤΕΦΑΑ, τα οποία μέχρι σήμερα αποκλείονταν, αφού οι επαναληπτικές αφορούσαν μόνο στα μαθήματα που συνδέονταν με το απολυτήριο Λυκείου.

γ) Οι νέες επαναληπτικές μπορούν να λύσουν το πρόβλημα ασθένειας που απαιτεί πολλές μέρες για την ανάρρωση, γιατί πραγματοποιούνται τον Σεπτέμβριο και όχι λίγες μέρες μετά τις κανονικές πανελλαδικές.

δ) Οι υποψήφιοι των επαναληπτικών θα εξετασθούν αφού ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των υποψηφίων των εξετάσεων του Ιουνίου. Πρόκειται για μια διαδικασία εντελώς διακριτή, δηλαδή οι υποψήφιοι/ες διαγωνίζονται για ξεχωριστό αριθμό θέσεων. Έτσι οι υποψήφιοι/ες που έχουν δικαίωμα βάσει των δικαιολογητικών τους να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές Πανελλαδικές, εφόσον το ζητήσουν, διαγωνίζονται σε όλα τα μαθήματα που έχουν δηλώσει στην αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου και όχι μόνο σε όσα απουσίασαν. Ο/η υποψήφιος/α που τυχόν απουσιάσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα οφείλει να δηλώσει εντός ορισμένης προθεσμίας αν προτίθεται να αποσυρθεί από τη διεκδίκηση θέσης από τη γενική κατηγορία των υποψηφίων και να διεκδικήσει θέση από το ειδικό ποσοστό των ασθενών.

ε) Προϋπόθεση για την εισαγωγή των υποψηφίων των επαναληπτικών σε κάποιο τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι να λάβουν σε αυτές τις εξετάσεις βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτήν του τελευταίου επιτυχόντα των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου στο συγκεκριμένο τμήμα.

Η νομοθετική ρύθμιση που περιγράφηκε παραπάνω επιδιώκει:

•  να διασφαλίσει την ισονομία και την ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,

•  να προσφέρει δεύτερη ευκαιρία σε όσους/ες το έχουν πραγματική διαπιστωμένη ανάγκη,

•  να διαφυλάξει το κύρος του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων, εξασφαλίζοντας τη νομική εγκυρότητα των αποτελεσμάτων και θέτοντας αυστηρές προϋποθέσεις, τόσο για την υπαγωγή στην ευνοϊκή αυτή διάταξη, όσο και για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,

• να μη θίξει το συμφέρον των υποψηφίων των πανελλαδικών της αρχικής εξεταστικής περιόδου.

Τέλος, διευκρινίζουμε ότι θα δημοσιευτεί συμπληρωματική υπουργική απόφαση για τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματα τριτοβάθμιας για τους/τις υποψήφιους/ες των Πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου. Με σεβασμό στην αγωνία των νέων που προετοιμάζονται για τις εξετάσεις και αναγνωρίζοντας ότι η πρόβλεψη του νόμου (νόμου ψηφισμένου από την προηγούμενη κυβέρνηση) να ανακοινώνεται ο αριθμός εισακτέων τον Μάρτιο δεν παρέχει έγκαιρα στους/στις υποψηφίους/ες τις αναγκαίες πληροφορίες, αποφασίστηκε να κατανεμηθεί σε δύο χρόνια η μείωση που ανακοινώθηκε σε ορισμένα τμήματα στις 14 Μαρτίου, δηλαδή φέτος θα πραγματοποιηθεί το ήμισυ της μείωσης και του χρόνου το υπόλοιπο ήμισυ.

Ευχόμαστε καλή συνέχεια στην προετοιμασία των υποψηφίων μας.

Πηγή: minedu.gov.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.