Ένας καθηγητής ψυχιατρικής εξηγεί πώς μπορείτε να θυμάστε τα όνειρά σας

Ένας καθηγητής ψυχιατρικής εξηγεί πώς μπορείτε να θυμάστε τα όνειρά σας

Oι άνθρωποι που είναι απογοητευμένοι επειδή συγκρατούν μόνο λίγα πράγματα από τα όνειρά τους ή που υποστηρίζουν ότι δεν ονειρεύονται καθόλου – τείνουν να έχουν τις ίδιες συνήθειες ύπνου, σύμφωνα με τον Ρόμπερτ Στίκγκολντ, έναν αναπληρωτή καθηγητή ψυχιατρικής στην ιατρική σχολή του πανεπιστημίου Χάρβαρντ, ο οποίος εξειδικεύεται στον ύπνο και τη γνωστική ψυχολογία.

Όσοι στερούνται τα όνειρά τους, συνήθως αποκοιμούνται εύκολα και κάνουν θορυβώδες ύπνο, ενώ επανέρχονται από τον ύπνο είναι πλήρως ξύπνιοι.

Έτσι, πριν πάτε για ύπνο πιείτε τρία γεμάτα ποτήρια νερό, όχι μπύρα ούτε κρασί, επειδή αυτά καταστέλλουν τον R.E.M. ύπνο, γεγονός που θα σας αναγκάσει να σηκωθείτε και να επισκεφτείτε την τουαλέτα.

«Οι αφυπνίσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας, συνοδεύονται συχνά από ανάκληση των ονείρων», λέει ο Στίκγκολντ. «Επιπλέον, πολλοί άνθρωποι θα δουν όνειρα κατά τη διάρκεια των υπναγωγικών σταδίων, δηλαδή την ώρα που κάποιος προσπαθεί να κοιμηθεί».

Ο Στίκγκολντ προτείνει επίσης να επαναλαμβάνουμε τη φράση: «Θα θυμηθώ τα όνειρά μου», λίγο πριν μας πάρει ο ύπνος. Επιπλέον μπορούμε να κρατάμε ένα σημειωματάριο και ένα στυλό δίπλα στο κρεβάτι μας. Και οι δύο αυτές προετοιμασίες θέτουν την ανάκληση ως προτεραιότητα.

«Όταν ξαπλώνουμε στο κρεβάτι, περνούν από το μυαλό μας όλα τα πράγματα που βιώσαμε κατά τη διάρκεια της ημέρας. «Κατ΄επέκταση, αυτή είναι και η περίοδος κατά την οποία ο εγκέφαλος προσπαθεί να επεξεργαστεί με ποιον τρόπο θα λειτουργήσει την ώρα που εσείς κοιμάστε. Όλα όσα συμβαίνουν κατά τη διάρκεια που κοιμάστε και λίγο πριν κοιμηθείτε σχηματίζουν κατά κάποιον τρόπο μία λίστα «to do» -λίστα υποχρεώσεων- (σ.σ για τον εγκέφαλο). Τοποθετώντας μέσα στη λίστα την ανάκληση των ονείρων, ίσως τελικά καταφέρετε να τα θυμηθείτε».

Όταν ξυπνήσετε, μην ανοίξετε τα μάτια σας, μην κινηθείτε και μην πείτε λέξη γιατί οποιαδήποτε αισθητηριακή σας αντίληψη ή κίνηση τείνει να εξαφανίζει της αναμνήσεις ενός ονείρου.

«Αν για παράδειγμα με το που ξυπνήσετε, γυρίσετε προς το πλευρό του/της συντρόφου σας για να του/της πείτε ότι μόλις είδατε το πιο τέλειο όνειρο, τότε πιθανώς θα το ξεχάσετε αυτόματα», λέει ο Στίκγκολντ.

«Μείνετε «μισο-ξύπνιοι» και προσπαθήστε να αναπαραγάγετε στο μυαλό σας ό,τι θυμάστε. Όπως μπορείτε να ανακαλέσετε μνήμες την ώρα που είστε ξύπνιοι κατά παρόμοιο τρόπο στη μνήμη σας αποθηκεύονται και οι πληροφορίες για τα όνειρά σας. Από το πουθενά η ανάμνηση ενός ολοκληρωμένου ονείρου μπορεί να «σκάσει» στο μυαλό σας. Μείνετε ξαπλωμένοι για λίγα λεπτά για να βυθιστείτε στο όνειρό σας και τότε θα δείτε πως θα είστε ικανοί να συγκεντρώσετε όλο και περισσότερες λεπτομέρειες».

«Μετά από μία τέτοια αγωγή», ο Στίκγκολντ σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «εκτιμώ ότι το 80% των ανθρώπων που αρχικά δήλωναν ότι δεν ονειρεύονται, τώρα θα ονειρεύονται».

Πηγή: http://www.huffingtonpost.gr/New York Times)

Σχολιάστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.