Αλλάζει η πολιτική των διοδίων σε εθνικές οδούς

Αλλάζει η πολιτική των διοδίων σε εθνικές οδούς

Εκπτώσεις στις τιμές των διοδίων, δωρεάν διελεύσεις για κατοίκους, αλλά και όσους μετακινούνται εντός δήμων και μετάθεση της ολοκλήρωσης των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες κατά 1,5 χρόνο ανακοίνωσε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, δίνοντας έναν προεκλογικό τόνο στις ανακοινώσεις.

Κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι έχουν καταλήξει σε συμφωνία για την εφαρμογή ελκυστικότερης πολιτικής διοδίων σε δύο από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης. Οπως ανακοίνωσε ο κ. Σπίρτζης οι διευκολύνσεις στον τρόπο τιμολόγησης των διοδίων αφορούν την Ιονία Οδό (Αντίρριο-Γιάννενα και Μεταμόρφωση-Σκάρφεια) και τον άξονα Κεντρικής Ελλάδος (Λαμία – Ξυνιάδα – Ε65). Η συμφωνία περιλαμβάνει, εκτός από τις αλλαγές στον τρόπο τιμολόγησης, την παράταση της ολοκλήρωσης των έργων κατά 17 μήνες για την Ιονία Οδό και κατά 18 μήνες για τον Ε65. Αποτέλεσμα είναι από τα τέλη του 2015, που είχε προγραμματιστεί η ολοκλήρωσή τους αυτή να μετατίθεται για το 2017, χωρίς ωστόσο να γίνεται λόγος για τον τρόπο χρηματοδότησης των έργων μέσω του ΕΣΠΑ.

Αναλυτικά για τους δύο αυτοκινητόδρομους συμφωνήθηκαν:

• Δωρεάν διελεύσεις από πλευρικούς σταθμούς διοδίων για ενδοδημοτικές μετακινήσεις, όπου δεν υπάρχει εναλλακτική διαδρομή. «Μόνο στα όρια του δήμου Ωρωπού υπάρχουν επτά σταθμοί διοδίων, χωρίς να παρέχονται εναλλακτικές διελεύσεις» δήλωσε ο κ. Σπίρτζης. Οι δήμοι στους οποίους ισχύει η ρύθμιση είναι Ωρωπού, Θηβαίων και Ορχομενού.

• Οι διελεύσεις από όλους τους σταθμούς διοδίων οχημάτων που ανήκουν ή μεταφέρουν ΑΜΕΑ θα διεξάγονται δωρεάν.

• Εκπτώσεις (στις 40 διελεύσεις/μήνα, τουλάχιστον 5 δωρεάν, το 12,5% των μετακινήσεων) θα παρέχονται σε εργαζόμενους που χρησιμοποιούν διόδια. Πρόκειται για εργαζομένους με σχέσεις εξαρτημένης εργασίας που χρησιμοποιούν καθημερινά τον αυτοκινητόδρομο.

• Πρόκειται άμεσα να εκπονηθεί μελέτη για τη δημιουργία και εφαρμογή αναλογικού συστήματος διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης, η οποία θα εφαρμοστεί με την ολοκλήρωση των έργων.

• Μετατίθεται για το τέλος του 2018 η λειτουργία των πλευρικών σταθμών διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγ. Στεφάνου, ενώ για τους μόνιμους κατοίκους των δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου, προβλέπεται ελεύθερη διέλευση και μετά τη λειτουργία των νέων σταθμών.

• Σε περίπτωση που οι Δήμοι παρέχουν υπηρεσίες (π.χ. αποκομιδής απορριμμάτων, ηλεκτροφωτισμού, πρασίνου κ.ά.) στα έργα παραχώρησης θα πρέπει να καταβάλλονται δημοτικά τέλη.

• Επιτάχυνση των διαδικασιών ώστε να επιλυθούν τα ζητήματα που καθυστερούν την ολοκλήρωση δημοσίων έργων, όπως είναι απαλλοτριώσεις, περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, αρχαιολογικές έρευνες. Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε επίσης ότι οι παραχωρησιούχοι θα ανακαλέσουν τις ποινικές διώξεις και τις αγωγές κατά των κοινωνικών δικτύων πολιτών που είχαν κινητοποιηθεί το προηγούμενο διάστημα ενάντια στην πληρωμή διοδίων.

Υποσχέσεις για διαφάνεια στα δημόσια έργα

Αναφερόμενος στις αλλαγές στους οδικούς άξονες, ο πρωθυπουργός υποστήριξε ότι αυτές έγιναν σε συνθήκες «εγκλωβισμού του ελληνικού Δημοσίου από τις υπάρχουσες συμβάσεις», ενώ επέρριψε ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις για το περιεχόμενο των συμβάσεων. Το σχετικό νομοσχέδιο θα προβλέπει τη δημιουργία Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού Δημόσιων Υποδομών «που για δεκαετίες λείπει, με αποτέλεσμα η χώρα να μη διαθέτει δικό της σχεδιασμό κι ενδεχομένως να ακολουθεί τον σχεδιασμό άλλων» είπε, αφήνοντας σαφέστατες αιχμές. Ο κ. Τσίπρας ανακοίνωσε ότι εξυγιαίνεται ο χώρος με τη θέσπιση διάφανων διαδικασιών και σύγχρονων συστημάτων ελέγχου που θα καταπολεμήσουν τη γραφειοκρατία, μιλώντας για «αλισβερίσι μεταξύ δημοσίων υπηρεσιών και ιδιωτικών εταιρειών» και υποσχόμενος ότι δεν θα επιτραπεί «η διαιώνιση της διαπλοκής που ζήσαμε τα τελευταία 20 χρόνια».

kathimerini.gr






Σχολιάστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.