Μαρία Αντωνίου: Φόβοι για το μέλλον της αεροπορικής σύνδεσης της Καστοριάς

Μαρία Αντωνίου: Φόβοι για το μέλλον της αεροπορικής σύνδεσης της Καστοριάς

Απάντηση και διαβεβαίωση ότι “η νέα Σύμβαση για την εκμετάλλευση της αεροπορικής γραμμής Αθήνας-Κοζάνης-Καστοριάς, στις οποίες έχει επιβληθεί υποχρέωση παροχής δημόσιας υπηρεσίας, ισχύει από 1-5-2015 μέχρι 31-8-2018”, δίνει ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης διά μέσω της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, σε Ερώτηση που είχε καταθέσει πρόσφατα η Μαρία Αντωνίου, σχετικά με τις φήμες που υπήρχαν για κατάργηση άγονων γραμμών.

Στην απάντηση όμως επισημαίνεται περιέργως ότι “προετοιμάζεται άμεσα, προκειμένου να αποσταλεί στην ευρωπαϊκή επιτροπή προς έγκριση και δημοσίευση η νέα επιβολή υποχρεώσεων καθώς και η σχετική πρόσκληση υποβολής προσφορών για την εκμετάλλευση των άγονων γραμμών λαμβάνοντας υπόψη τα νέα οικονομικά δεδομένα, τα οποία επιβάλλουν ανασχεδιασμό των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας και των όρων εκμετάλλευσης των γραμμών αυτών”.

Σχολιάζοντας τα παραπάνω η Μαρία Αντωνίου και προκειμένου να μη βρεθούμε όπως είπε για μία ακόμη φορά προ δυσάρεστων εκπλήξεων, εξέφρασε εκ νέου την επιφυλακτικότητά της και τις ανησυχίες της, αναφορικά με την διατήρηση του αριθμού των δρομολογίων και την διατήρηση της γραμμής ενώ παράλληλα επισήμανε ότι στο πλαίσιο της επιβολής του ανασχεδιασμού αυτού δεν θα πρέπει να καταστεί η Καστοριά, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, το εύκολο θύμα και ο αδύναμος κρίκος της υπόθεσης.

Η ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη

Θέμα: «Διατήρηση Άγονης Αεροπορικής Γραμμής Αθήνα-Κοζάνη-Καστοριά»

Κύριε Υπουργέ,

Το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότερο πληθαίνουν οι πληροφορίες, τα δημοσιεύματα και οι αναφορές για προθέσεις και προαναγγελίες του Υπουργείου να γίνουν περικοπές σε άγονες αεροπορικές γραμμές. Έγινε μάλιστα λόγος για κατάργηση της επιδότησης σε «πτήσεις-ρουσφέτια».

Η διαβεβαίωση που υπάρχει ότι θα διατηρηθούν οι πραγματικά άγονες γραμμές που εξυπηρετούν ακριτικές περιοχές σε καμία περίπτωση δεν προκαλεί εφησυχασμό.

Είναι γνωστό ότι στην Καστοριά και στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας κυριαρχεί ο κλάδος της Γουνοποιίας, ο οποίος, παρά τις δυσκολίες και τις κρίσεις που παρουσιάζονται ανά περιόδους, αποτελεί τον σημαντικότερο πυλώνα ανάπτυξης στην ακριτική μας περιοχή.

Παράλληλα, υπογραμμίζεται η ιδιαίτερη  σημασία της γραμμής για την ανάπτυξη  της περιοχής με βάση το δίπτυχο «Γούνα–Τουρισμός» για την εξυπηρέτηση επιβατών και του εμπορίου Γούνας, όπως και άλλων εξαιρετικών τοπικών προϊόντων της περιοχής.
Επειδή υπάρχει έντονη η ανησυχία των φορέων και των κατοίκων της περιοχής από την έντονη φημολογία κατάργησης Άγονων Αεροπορικών Γραμμών.

Επειδή τόσο ο κλάδος της Γουνοποιίας, όσο και ο αναπτυσσόμενος τομέας του Τουρισμού αποτελούν ένα ζωτικής σημασίας οικονομικό δίπτυχο για την Καστοριά.

Επειδή η τακτική αεροπορική σύνδεση στην ακριτική περιοχή της             Καστοριάς αποτελεί σημαντικότατο παράγοντα οικονομικής και κοινωνικής συνοχής για την άρση της γεωγραφικής απομόνωσης αλλά και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων και προώθησης των εξαγωγών.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Ποιες είναι οι προθέσεις του Υπουργείου και της Κυβέρνησης, με βάση και τις πρόσφατες προαναγγελίες σας, για την άγονη γραμμή Αθήνα – Κοζάνη – Καστοριά;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Μαρία B. Αντωνίου

 

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ

1

2

3

Leave a Reply

Your email address will not be published.