Φ. Πετσάλνικος: Η Εγνατία, η απουσία έργου και η αλαζονεία

Φ. Πετσάλνικος: Η Εγνατία, η απουσία έργου και η αλαζονεία

Όταν μία Κυβέρνηση δεν έχει να παρουσιάσει έργο δικό της σημαντικό, τότε καταφεύγει σε φιέστες εγκαινίων έργων που ούτε μελετήθηκαν, ούτε χρηματοδοτήθηκαν, ούτε ξεκίνησαν επί των ημερών της, αλλά απλώς η αποπεράτωσή τους συμπίπτει με την Κυβερνητική της θητεία.

Αυτή την υπερπροβολή εγκαινίων την είδαμε όλοι πριν από το Πάσχα στην εθνική οδό Κορίνθου Πάτρας και τμημάτων της Ιονίας οδού.

Πρωθυπουργός, Υπουργοί, κομματικοί παράγοντες και παρατρεχάμενοι «στήθηκαν» μπροστά σε σήραγγες, έβγαλαν λογίδρια αυτοϊκανοποίησης και αλληλοχειροκροτήθηκαν!

Καμιά αναφορά στην ιστορία των έργων, στην συμβολή όσων αποφάσισαν, προώθησαν τις μελέτες, εξασφάλισαν την χρηματοδότηση, προώθησαν την κατασκευή τέτοιων μεγάλων (και κατασκευαστικά δύσκολων) έργων!

Έχω την αίσθηση ότι κάτι τέτοιο θα  επαναληφθεί σε λίγο και στην περιοχή μας, γιατί πληροφορίες φέρουν τον Πρωθυπουργό κ Τσίπρα να εγκαινιάζει το τμήμα της Εγνατίας Κορομηλιά – Ιεροπηγή στο τέλος Ιουνίου- αρχές Ιουλίου. Μάλιστα ακούγεται ότι έχει προσκαλέσει και τον Πρωθυπουργό της Αλβανίας κ. Ράμμα, για να κάνουν από κοινού τα εγκαίνια!

Ο αυτοκινητόδρομος αυτός, με σήραγγες μάλιστα, είναι έτοιμος εδώ και μήνες αλλά δεν δίδεται ακόμα στην κυκλοφορία, πιθανόν γιατί πρέπει να χωρέσουν τα εγκαίνια στο πρόγραμμα των κκ. Πρωθυπουργών!

Δεν θα έγραφα αυτό το κείμενο αν δεν άκουγα τον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ στο Νομό μας να ισχυρίζεται δημόσια ότι «ποτέ στο παρελθόν δεν έγιναν τόσοι δρόμοι στην χώρα, όσοι τα τελευταία δύο χρόνια»!!

Έλεος πια! Τόση άγνοια ή τόση αλαζονεία!

Έργα αυτού του μεγέθους και της αναπτυξιακής σημασίας όπως οι εθνικοί αυτοκινητόδρομοι και ιδιαίτερα η Εγνατία οδός που θεωρείται από τους πλέον σημαντικούς και δύσκολους στην κατασκευή (πληθώρα σηράγγων, κοιλαδογέφυρων κλπ.) στην Ευρώπη, απαίτησαν μεγάλες προσπάθειες, χρόνο και χρήμα.

Δεν αποφασίσθηκαν, ούτε μελετήθηκαν, ούτε χρηματοδοτήθηκαν, ούτε κατασκευάσθηκαν στο μεγάλο τους μέρος τα τελευταία δυόμιση χρόνια.

Αυτό αφορά και το τμήμα Κορομηλιάς – Ιεροπηγής.

Χρηματοδοτήθηκε το 2010 και ξεκίνησε τότε. Η κατασκευή του συνέχισε κανονικά και ολοκληρώθηκε αρχές του 2017.

Πόσο προσπάθησε και κουράστηκε η σημερινή Κυβέρνηση; Πόσο κουράστηκε ο σημερινός Πρωθυπουργός της χώρας μας που καλεί (;) και τον ομόλογό του της γειτονικής χώρας στα εγκαίνια;

Σαφως τα έργα δεν ανήκουν στους πολιτικούς, ούτε σ’ αυτούς που συνέβαλαν να πραγματοποιηθούν.

Τα έργα γίνονται για την ανάπτυξη του τόπου μας και ανήκουν ως δημόσια περιουσία στον λαό.

Γι’ αυτό καλό είναι, να είναι προσγειωμένοι τόσο οι της Κυβέρνησης όσο και οι του κόμματος του ΣΥΡΙΖΑ και να προβληματιστούν, γιατί ακούγεται ότι σύντομα θα δοθεί πλήρως σε ιδιώτη και η Εγνατία, όπως δόθηκαν πρόσφατα, έναντι μάλιστα «πινακίου φακής», τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και τα τραίνα (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) που επίσης αποτελούν δημόσια περιουσία και δημόσιο πλούτο.

Χρωστάνε όλοι αυτοί και μια απάντηση στην βασανιστική ερώτηση: Γιατί δέχτηκε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ να υπαχθεί ολόκληρη η δημόσια περιουσία της Ελλάδας για 99 χρόνια στο Υπερταμείο, που μάλιστα διοικείται από ξένους, υποθηκεύοντας έτσι τον δημόσιο πλούτο της χώρας που έγινε με τον μόχθο πολλών γενεών Ελλήνων; Κάτι που δεν δέχθηκε να κάνει καμιά προηγούμενη Κυβέρνηση της Ελλάδας.

Υ.Γ. Διόδια θα λειτουργήσουν κοντά στην Ιεροπηγή και όχι κοντά στην Μπάρα όπως είχαν σχεδιάσει αρχικά οι «φωστήρες» της Κυβέρνησης που θα παραδώσουν την εκμετάλλευση της Εγνατίας σε ιδιώτη επιχειρηματία.

Leave a Reply

Your email address will not be published.