Η θέση του Προέδρου του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα για το σημερινό Συλλαλητήριο της Καστοριάς

Η θέση του Προέδρου του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα για το σημερινό Συλλαλητήριο της Καστοριάς

Κυρίες και κύριοι,

Σήμερα, για άλλη μια φορά συγκεντρωθήκαμε εδώ για να εκφράσουμε τη θέληση και την απόφασή μας, ότι η λέξη «Μακεδονία» δεν πρέπει να υπάρχει για κανέναν απολύτως λόγο στο εκκολαπτόμενο νέο όνομα του κράτους των Σκοπίων.

Ολιγόλεπτη ανάλυση,

Αν η Ελλάδα δεν αναγνωρίσει τα Σκόπια με το όνομα «Μακεδονία» και αυτό οι γείτονες μας το ξέρουν ότι δεν θα συμβεί ποτέ, δεν αποκτούν νομιμοποίηση από κανένα άλλο κράτος του κόσμου.

 

Σε καμία δε περίπτωση, η επιμονή μας για το όνομα «Μακεδονία» που θέλουν να συμπεριληφθεί στη νέα ονομασία των Σκοπίων, δεν μπορεί να θεωρηθεί ΠΑΡΑΛΟΓΗ είναι ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ.

Θα ήταν μεγάλο λάθος από την πλευρά μας, να πιστεύουμε ότι η χώρα μας είναι απομονωμένη στο ζήτημα αυτό.

Στο εξωτερικό πολύ λίγοι αποδέχονται το πλήρες «πακέτο» που οι Σκοπιανοί προσπαθούν να επιβάλουν μέσω του ονόματος «Μακεδονία» που είναι:

«Μακεδονικό έθνος» «Μακεδονική γλώσσα» «Μακεδονική εκκλησία» και τα τρία δεν υπήρξαν ποτέ και ούτε θα υπάρξουν.

Βέβαια, από την πλευρά των Σκοπιανών έχουμε ένα μηδενιστικό υπερεθνικισμό δηλαδή  δεν έχει κανένας άλλος το δικαίωμα να λέγεται Μακεδόνας.

Αυτός ο μηδενιστικός υπερεθνικισμός των Σκοπιανών δεν μπορεί  να γίνει ανεκτός στο πλαίσιο κάποιων αντεθνιστικών και «υπεράνω», υποτίθεται, λογικών. Είναι απλά λάθος ακόμη και για όσους θέτουν στον πυρήνα της πολιτικής τους ιδεολογίας αντιεθνιστικές  λογικές και πρακτικές (δήθεν δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού – ή την καθιέρωση ψευδεπίγραφης εθνικής ταυτότητας.

 

Κι εδώ, κύριοι, προκύπτει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα για το πως ορισμένες «αντιεθνικιστικές» αναγνώσεις της ελληνικής ιστορίας επιδρούν στη γεωπολιτική ταυτότητα της χώρας μας.

Συγκεκριμένα, τυχόν αποδοχή της «Μακεδονικότητας» των Σκοπίων από την Ελλάδα, ΕΞ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΤΑΙ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΤΟ «ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΒΑΘΟΣ» ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ. Όχι μόνο στερεί την ελληνική συλλογική συνείδηση από ένα βασικό της κομμάτι, αλλά δημιουργεί και ένα ιστορικό κενό μεταξύ της αρχαίας Ελλάδας και του Βυζαντίου.

ΕΤΣΙ, ΠΡΟΩΘΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΜΗΔΕΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΤΕΘΝΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΠΕΡΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΣΥΝΕΧΕΙΑΣ.

     Επιχειρείται  μάλιστα  η εξαφάνιση της ιστορικής μνήμης. Αυτήν που εμείς προσπαθούμε να μεταφέρουμε από γενεά σε γενεά ανόθευτη, χωρίς να ξύνουμε πληγές .

Και τούτο γιατί η πορεία ενός έθνους είναι ανάλογη με την καθαρότητα και το βάθος της ιστορικής του μνήμης. Όμως, ιστορική μνήμη, για μας τους Έλληνες, σημαίνει ιστορική συνείδηση και ιστορική συνείδηση σημαίνει αδιάσπαστη ιστορική συνέχεια από αρχαιοτάτους χρόνους μέχρι σήμερα.

Αυτό είναι το μεγαλείο του ακαταμάχητου ελληνικού ιδεαλισμού που διαχρονικά εκφράστηκε με Θερμοπύλες, Αλαμάνες, με Μακεδονικό Αγώνα, με ηρωικά έπη όπως του ’40 με εθνική αντίσταση.

      Σήμερα, πέρα από το ιστορικό υπόβαθρο το οποίο σαφέστατα αναδεικνύει διαχρονικά και πανηγυρικά την ελληνικότητα της Μακεδονίας και την γελοιότητα των Σκοπιανών με τις χολιγουντιανού τύπου γραφικότητες, με το στημένο αρχαιοελληνικό σκηνικό της πόλης των Σκοπίων, καθώς και τα ανιστόρητα «αλυτρωτικά», περί «Μακεδονικής»

ταυτότητας, υπάρχουν γεωπολιτικά στρατηγικά δεδομένα που επηρεάζουν την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.




Leave a Reply

Your email address will not be published.