Με αυτή τη δίαιτα θα χάσετε όλα τα κιλά των γιορτών

Με αυτή τη δίαιτα θα χάσετε όλα τα κιλά των γιορτών

Βαρεθήκατε τις δίαιτες με αυστηρούς κανόνες; Κι όμως υπάρχει ένας τρόπος για να τους ακολουθήσετε εύκολα και να αποκτήσετε υπέροχη σιλουέτα σε χρόνο ρεκόρ. Μια νευροεπιστήμονας αποκαλύπτει την ανατρεπτική της μέθοδο.

Κάνουμε γύρω στις τέσσερις με πέντε απόπειρες απώλειας βάρους το χρόνο, σύμφωνα με μελέτες, για να επιβεβαιώσουμε τελικά μια αμείλικτη στατιστική: ότι το ποσοστό αποτυχίας όσων επιχειρούν να αδυνατίσουν αγγίζει το 99%. Επειδή ακόμα και τις φορές που κατακτάμε το στόχο μας, σχεδόν πάντα ξαναπαίρνουμε τα χαμένα κιλά. Πώς δικαιολογείται αυτή η πανωλεθρία; Η Susan Peirce Thompson, PhD, αναπληρώτρια καθηγήτρια Εγκεφαλικών και Γνωσιακών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ, πιστεύει ότι βιολογικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες, με πρώτο το ίδιο μας το μυαλό, συνωμοτούν σπρώχνοντάς μας σε όλο και περισσότερο, όλο και πιο ανθυγιεινό φαγητό.

Ο μόνος τρόπος επομένως να κατεβάσουμε μόνιμα το δείκτη της ζυγαριάς, όπως εξηγεί στο βιβλίο της που θα κυκλοφορήσει στα τέλη Μαρτίου, Bright Line Eating (Τρώγοντας με σαφείς κανόνες, εκδ. Hay House), είναι να αλλάξουμε τις λειτουργίες του εγκεφάλου που υπονομεύουν τις προσπάθειές μας. Ποιοι είναι όμως αυτοί οι σαμποτέρ;

Η νευροεπιστήμονας προτείνει ένα πλάνο που βασίζεται σε αυστηρούς κανόνες. Ποιοι είναι αυτοί;

1. Κόβουμε μαχαίρι όλα τα είδη της ζάχαρης και των γλυκαντικών ουσιών, όπως το μέλι, την αγαύη και το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης. Κάθε επεξεργασμένη μορφή φρουκτόζης και γλυκόζης διαταράσσει την ινσουλίνη μας, υποστηρίζει η Thompson. Επιπλέον, όπως προσθέτει η ίδια, η ζάχαρη είναι εθιστική γιατί διαταράσσει τη λειτουργία των υποδοχέων της ντοπαμίνης. Μόνο μια γλυκιά τροφή επιτρέπεται να συνεχίσουμε να καταναλώνουμε στη διάρκεια του πλάνου: τα φρέσκα φρούτα, γιατί περιέχουν, μεν, φρουκτόζη αλλά και φυτικές ίνες, οι οποίες εμποδίζουν τις απότομες μεταπτώσεις του σακχάρου στο αίμα που συνδέονται με προβλήματα στην παραγωγή ινσουλίνης.

2. Αφαιρούμε από τη διατροφή μας το αλεύρι, που όπως πιστεύει η συγγραφέας επίσης προκαλεί διαταραχές στην ινσουλίνη και είναι εθιστικό. Η ίδια παραδέχεται ότι έχουμε ανεπαρκή ερευνητικά στοιχεία για την εθιστική δράση της συγκεκριμένης ουσίας. Ωστόσο τονίζει ότι η αποχή από το αλεύρι είναι ένας από τους πυλώνες επιτυχίας του προγράμματος: είχε βοηθήσει την ίδια στο παρελθόν και βοηθάει τους ασθενείς της σήμερα

3. Καταναλώνουμε τρία γεύματα την ημέρα σε σταθερές ώρες. Η Thompson πιστεύει ότι τα σνακ συντηρούν την εμμονή μας με το φαγητό και μας ανοίγουν την όρεξη. Παραδέχεται ότι τις πρώτες μέρες εφαρμογής του προγράμματος μπορεί να πεινάμε στο ενδιάμεσο, αλλά μας διαβεβαιώνει ότι μόλις αποκατασταθούν τα επίπεδα ινσουλίνης αυτά τα συμπτώματα θα υποχωρήσουν εντελώς.

4. Τρώμε συγκεκριμένες ποσότητες φαγητού. Τον πρώτο καιρό χρησιμοποιούμε ζυγαριά για να τις υπολογίσουμε με ακρίβεια. Μόνο έτσι δεν θα αφήσουμε στον εαυτό μας το περιθώριο για «κλεψίματα» του τύπου «ας βάλω λίγη ακόμα βρόμη στο μπολ».
Στη διάρκεια του προγράμματος επιτρέπονται ο καφές ή το τσάι αλλά σε μικρές ποσότητες (π.χ. ένα φλιτζάνι το πρωί) γιατί η καφεΐνη είναι εθιστική ουσία. Απαγορεύεται όμως το αλκοόλ, καθώς συνδυάζει ζάχαρη και τοξική αιθανόλη (που θολώνει την κρίση κάνοντάς μας πιο επιρρεπείς σε πειρασμούς). Τέλος, καλό είναι να μην ξεκινήσουμε άσκηση (ή να μην αλλάξουμε workout, αν γυμναζόμαστε ήδη) παρά μόνο αφού παγιωθούν οι διατροφικές συνήθειες του προγράμματος.

Μπείτε στη συντήρηση
Η συγγραφέας συμβουλεύει να ακολουθήσουμε το πλάνο απώλειας βάρους μέχρι να μάς χωρίζουν μόλις 1-2 κιλά από το στόχο μας. Τότε, θα περάσουμε στη φάση της συντήρησης κάνοντας σταδιακά τις παρακάτω αλλαγές, με τη σειρά που θέλουμε:

1. Προσθέτουμε επιπλέον 100 γραμμ. μαγειρεμένων υδατανθράκων στο γεύμα μας.

2. Αυξάνουμε τους υδατάνθρακες του πρωινού στη 1 1/2 μερίδα.

3. Αυξάνουμε την πρωτεΐνη του πρωινού στις 2 μερίδες.

4. Προσθέτουμε επιπλέον 100 γραμμ. μαγειρεμένων υδατανθράκων στο δείπνο μας.

Ιδανικά η φάση της συντήρησης πρέπει να κρατήσει εφ’ όρου ζωής. Όσο εξωπραγματικό κι αν ακούγεται, η συγγραφέας πιστεύει ότι τα αποτελέσματα που θα δούμε στο σώμα μας, στην υγεία και στη διάθεσή μας θα μας δώσουν το κίνητρο να μην επιστρέψουμε στη διατροφή του παρελθόντος. Το επιβεβαιώνει το 84% των ασθενών της, που σύμφωνα με τις παρατηρήσεις της ίδιας κατάφεραν, ενάντια στα προγνωστικά, όχι μόνο να αποκτήσουν το σώμα που ονειρεύονταν αλλά και να το κρατήσουν. Ίσως τελικά η πρότασή της να αξίζει τις θυσίες, αλλά προτού την ακολουθήσετε μην παραλείψετε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Πηγή: elle.gr




Σχολιάστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.