Η ΕΛΜΕ Καστοριάς για την Επιλογή Διευθυντών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Η ΕΛΜΕ Καστοριάς για την Επιλογή Διευθυντών Σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Τις τελευταίες μέρες βρίσκεται σε εξέλιξη ο νέος τρόπος επιλογής Διευθυντών των  σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ν. 4473/17) βασισμένος σε όλη τηνπροηγούμενη αντιδραστική νομοθεσία (Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10–Διαμαντοπούλου, ν.4186/13-Αρβανιτόπουλου), η οποία όχι μόνο διατηρείται (παρά τις αντίθετες κυβερνητικές υποσχέσεις) αλλά ενισχύεται κιόλας  από τον ν.4369/2016 του Βερναρδάκη.

Το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε. Καστοριάς εκφράζει την πλήρη αντίθεση του με το νέο νομοσχέδιο επιλογής Διευθυντών, το οποίο φανερώνει για άλλη μία φορά την βιασύνη της κυβέρνησης να υλοποιήσει τις μνημονιακές της δεσμεύσεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτές αφορούν στην εφαρμογή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση με βάση τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Ενόψει δε της εμπλοκής των συναδέλφων στην όλη διαδικασία με τη νέα μορφή του γνωμοδοτικού σώματος θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

  • Από την διαδικασία αποκλείεται ένα μεγάλο κομμάτι συναδέλφων, οι αναπληρωτές, και γενικότερα οι ελαστικά εργαζόμενοι στο δημόσιο σχολείο, αφού το γνωμοδοτικό σώμα θα αποτελείται μόνο από τους μόνιμους συνυπηρετούντες εκπαιδευτικούς του υποψήφιου διευθυντή. Είναι προφανές ότι ο αποκλεισμός μελών από τον σύλλογο διδασκόντων εγείρει ζητήματα ισότιμης μεταχείρισης και νομιμότητας.
  • Η γνωμοδότηση – αξιολόγηση των υποψηφίων θα γίνει μέσω της συμπλήρωσης ενός φύλλου αποτίμησης (αξιολόγησης – κάποιος φοβάται να πει τις λέξεις με το όνομα τους) από τους μόνιμους συνυπηρετούντες εκπαιδευτικούς. Εδώ και καιρό άλλωστε το Υπουργείο έχει θέσει ως πρώτο στόχο την εμπέδωση της κουλτούρας της αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς, παρουσιάζει λοιπόν την υποχρεωτική συμπλήρωση φύλλων αποτίμησης – αξιολόγησης, ως ελεύθερη έκφραση της γνώμης των εκπαιδευτικών ελπίζοντας έτσι να νομιμοποιήσει στη συνείδησή τους τη διαδικασία της αξιολόγησης.
  • Οποιαδήποτε γνώμη εκφράσει το γνωμοδοτικό σώμα στην ειδική συνεδρίαση των μόνιμων συνυπηρετούντων εκπαιδευτικών δεν έχει κανένα μετρήσιμο αποτέλεσμα στη διαδικασία επιλογής διευθυντών. Έχει γνωμοδοτικό και μόνο χαρακτήρα στα συμβούλια επιλογής Διευθυντών. Αντιθέτως επανέρχεται η συνέντευξη με τον υποκειμενικό και αμφισβητούμενο χαρακτήρα της.

Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι,

για άλλη μία φορά η συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων αποδεικνύεται άνευ ουσίας, χωρίς καμία ουσιαστική αναβάθμιση – ενίσχυση του ρόλου του στη διοικητική και παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου.

Ιδιαίτερα λοιπόν σήμερα, όταν όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών παραμένουν ζωντανά και επίκαιρα καλούμε:

  • τους συλλόγους διδασκόντων αλλά και κάθε συνάδελφο να συμμετέχουν στην απεργία –  αποχή που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ από κάθε διαδικασία γνωμοδότησης – αξιολόγησης των νόμων 4369/2016 & 4473/2017 και να μην συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια στα φύλλα αποτίμησης των υποψήφιων διευθυντών. Να μην αξιολογήσουν κανένα συνάδελφο με αυτόν τον τρόπο.
  • την ΟΛΜΕ  να καλέσει όλο τον κλάδο σε αποχή (όπως έκανε και η ΔΟΕ) υπερασπίζοντας τις αποφάσεις και τα αιτήματα του κλάδου.
  • Τα αιρετά μέλη του ΠΥΣΔΕ Καστοριάς να απέχουν και να μη νομιμοποιήσουν τη διαδικασία αυτή.

(Υπογραμμίζεται, ότι η «αποχή υπαλλήλων» από συγκεκριμένα καθήκοντα, αποτελεί μορφή απεργίας και προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 1264/82, όπως αυτές έχουν ερμηνευθεί από αρμόδια δικαστήρια (Διοικητικό Εφετείο Αθηνών 486/1995 και ΜΠΑ 2395/2014).

(Επιπροσθέτως, το όργανο, στο οποίο καλούμαστε να συμμετέχουμε δεν αποτελεί συλλογικό όργανο κατά την έννοια του νόμου, επίσης δεν φέρει νόμιμη συγκρότηση, όπως αυτή προβλέπεται στον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και για τον λόγο αυτό δεν ισχύουν οι κανόνες απαρτίας και πλειοψηφίας και εν τέλει δεν μπορεί να λειτουργήσει νομίμως).

Σημ.: Παρακαλούνται οι σύλλογοι διδασκόντων και οι συνάδελφοι που θα συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ να γνωστοποιήσουν την απόφαση τους στην ΕΛΜΕ Καστοριάς για να υπάρχει μία συνολική εικόνα της κατάστασης.




Σχολιάστε

Το email σας δεν θα δημοσιευθεί.