Δίνουν και παίρνουν τα σενάρια για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, ωστόσο το υπουργείο Οικονομικών φαίνεται ότι δεν έχει καταλήξει στο οριστικό σχέδιο. Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερα, ποιοι περισσότερα και ποιοι τα ίδια; Σύμφωνα, λοιπόν, με τις τελευταίες πληροφορίες, φαίνεται να ισχύουν τα ακόλουθα:
Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερα
Εκείνοι οι οποίοι θα δουν σημαντικές επιβαρύνσεις, θα είναι όσοι οδηγοί αγόρασαν ακριβό αυτοκίνητο την τελευταία πενταετία, καθώς και αυτοί που αγόρασαν αυτοκίνητο από το 2007 μέχρι το 2010, αφού τα τέλη θα υπολογίζονται με βάση τους ρύπους. Επιπλέον, ρόλο στον υπολογισμό θα παίζει και η αξία του αυτοκινήτου, πιθανότατα με βάση την ασφάλιση, καθώς σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Αλεξιάδη, ο στόχος είναι το βάρος να πέσει στους ιδιοκτήτες ακριβών αυτοκινήτων.
Επιπλέον, χιλιάδες ακόμα ιδιοκτήτες θα αναγκαστούν να πληρώσουν παραπάνω, εξαιτίας της μείωσης του ορίου απαλλαγής για τα οχήματα που πρωτοκυκλοφόρησαν από το Νοέμβριο και μετά. Το όριο θα πέσει από τα 90 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα στα 85 ή και 80 γραμμάρια.
Αλλά και οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων θα επιβαρυνθούν, καθώς το υπουργείο εξετάζει ένα σενάριο που λέει ότι θα μπει «καπέλο» μια προσαύξηση στα τέλη κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων
Σε ποιους θα υπάρξει ελάφρυνση
Οι οδηγοί παλαιών αυτοκινήτων –άνω των 11 ετών- μεγάλου κυβισμού, αφού το υπουργείο σχεδιάζει να μειώσει κατά 10% τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017. Με τον τρόπο αυτό το υπουργείο στοχεύει να πείσει τους ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων να πάρουν πίσω τις πινακίδες που στην πλειοψηφία τους έχουν καταθέσει.
Επίσης, οι ιδιοκτήτες μεταχειρισμένων οχημάτων θα πληρώσουν χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, καθώς βάσει της νομοθεσίας για τον υπολογισμό της παλαιότητας θα μετρά στο εξής το έτος πρώτης ταξινόμησης σε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι το έτος ταξινόμησης τους στην Ελλάδα.
Πηγή: cnn.gr