Νέα εργαλεία στον τομέα των πληρωμών, μικροδάνεια σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις για την περαιτέρω επέκτασή τους αλλά και άνοιγμα σε νέες αγορές του εξωτερικού, περιλαμβάνουν τα επόμενα βήματα του Skroutz, του μεγαλύτερου εγχώριου marketplace και πλατφόρμας αναζήτησης τιμών. Στόχος η ενίσχυση των συνεργαζόμενων καταστημάτων, τα οποία αριθμούν τα 7.500, αλλά και των καταναλωτών που εμπιστεύονται την πλατφόρμα, οι οποίοι το 2024 έφτασαν τα 2 εκατ..
Πώς θα δίνονται τα μικροδάνεια του Skroutz
«Η ρευστότητα είναι κάτι που απασχολεί στην καθημερινότητα τις επιχειρήσεις γιατί χωρίς αυτήν δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη. Εμείς στην Skroutz επενδύουμε πολύ στην ανάπτυξη. Για να μπορούμε να μεγαλώνουμε παρέα πρέπει να βρούμε λύσεις στο κομμάτι της ρευστότητας και του working capital» ανέφεραν χαρακτηριστικά τα στελέχη της Skroutz από το βήμα του 2ου συνεδρίου του Skroutz που πραγματοποιήθηκε χθες, με την αφορμή των 20 χρόνων παρουσίας του Skroutz στην ελληνική αγορά.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι επικεφαλής της επιχείρησης εξήγησαν ότι η εταιρεία ετοιμάζει μια λύση ευνοϊκής χρηματοδότησης για συνεργαζόμενους εμπόρους η οποία θα τους προσφέρει κεφάλαιο κίνησης για κωδικούς και προϊόντα που πουλάνε και η αποπληρωμή θα βασίζεται στις πωλήσεις αυτών μέσα από την αποθήκη του Skroutz και με την βοήθεια της EveryPay του Skroutz, η οποία έχει πλέον άδεια ιδρύματος ηλεκτρονικών πληρωμών.
Για την παροχή της χρηματοδότησης θα υπάρξει συνεργασία με κάποια τράπεζα, με τα στελέχη του Skroutz να εκτιμούν ότι θα ακολουθήσουν και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα στη συνέχεια. Η σκέψη είναι στο μικροδάνειο να μην υπάρχει επιτόκιο αλλά μια οριζόντια χρέωση και η αποπληρωμή να είναι μικρής διάρκειας και να γίνεται με παρακράτηση επί των πωλήσεων του κάθε επιχειρηματία από την πλατφόρμα του Skroutz, ώστε να μην υπάρχει το άγχος τις περιόδους που οι πωλήσεις δεν πηγαίνουν καλά.
Σύμφωνα δε με τα όσα αναφέρθηκαν η είσοδος στον χώρο των μικροπιστώσεων θα γίνει με προσεκτικά βήματα και θα βασίζεται στα δεδομένα που έχει ήδη το marketplace του Skroutz. Όπως διευκρινίστηκε το ύψος του δανείου θα εξαρτάται αποκλειστικά από τις πωλήσεις που κάνει η επιχείρηση μέσα από το marketplace της Skroutz ανεξαρτήτως μεγέθους της, έτσι μια μικρή επιχείρηση που πουλά εξολοκλήρου μέσω του marketplace θα έχει πρόσβαση σε υψηλότερη χρηματοδότηση από μια αλυσίδα που πραγματοποιεί μεν πολύ υψηλότερο τζίρο αλλά το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων αυτών πραγματοποιείται μέσω των φυσικών της καταστημάτων. Ως διασφάλιση θα επιδιωχθεί η σύνδεση της χρηματοδότησης με το απόθεμα το οποίο θα αποθηκεύεται στις εγκαταστάσεις του Skroutz, ως ένα είδος collateral. H πώληση άλλωστε αυτών των προϊόντων θα συνδέεται άμεσα με τον τρόπο αποπληρωμής της πίστωσης.
Στόχος δεν είναι η μετατροπή του Skroutz σε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, αλλά η ενίσχυση των πωλήσεων των εμπόρων και η αύξηση της διείσδυσής τους στην αγορά, επεσήμαναν τα στελέχη της Skroutz. Υπό αυτό το πρίσμα η λύση δεν θα είναι αρχικά διαθέσιμη για όλες τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, αλλά για παλαιότερους συνεργάτες, για τους οποίους υπάρχουν και καλύτερα δεδομένα πωλήσεων και θα συνοδεύεται από συμβουλευτικές υπηρεσίες, με τους account managers να ενημερώνουν τις επιχειρήσεις για το ποια προϊόντα είναι σε έλλειψη, σε ποια υπάρχουν ευκαιρίες, ποια πωλούνται περισσότερο αυτή την περίοδο κ.ά.
Όσο για την διαδικασία θα γίνεται εξολοκλήρου ψηφιακά. Τα καταστήματα που θα έχουν πρόσβαση στο μικροδάνειο θα προεπιλεγούν – θα υπάρχει εκ των προτέρων ένα pre screening από την τράπεζα – και μετά θα τους εμφανίζεται η επιλογή για το δάνειο, για το οποίο και θα αιτούνται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας του Skroutz.
Η λύση σχεδιάζεται εδώ και καιρό, ωστόσο υπήρχαν κάποιες καθυστερήσεις λόγω του κανονιστικού πλαισίου, οι οποίες πλέον έχουν επιλυθεί και η εταιρεία είναι έτοιμη να ξεκινήσει μια πιλοτική δοκιμή με μια τράπεζα. Παράλληλα μάλιστα η ομάδα του Skroutz εξετάζει και νέα εργαλεία στο κομμάτι των πληρωμών, δεδομένης και της θυγατρικής Everypay.
«Πιστεύουμε ότι μπορούμε να μεγαλώσουμε μαζί με τους εμπόρους και τα brands» ανέφερε ο Γιώργος Χατζηγεωργίου, διευθύνων σύμβουλος του Skroutz, κατά τη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης του δημοφιλούς marketplace, το οποίο έκλεισε το 2024 με περισσότερους από 2 εκατ. ενεργούς καταναλωτές και περισσότερα από 7500 συνεργαζόμενα καταστήματα, ενώ ο αριθμός των εργαζομένων ξεπερνά πλέον τους 800. Προσέθεσε μάλιστα ότι στα άμεσα πλάνα του Skroutz, είναι η ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας του marketplace, το οποίο δραστηριοποιείται ήδη σε Κύπρο και Ρουμανία. Επόμενος σταθμός είναι η επέκταση στη Βουλγαρία.
Σύμφωνα κ. Χατζηγεωργίου την τελευταία τετραετία οι συνολικές επενδύσεις της Skroutz έχουν ανέλθει στα 50 εκατ. ευρώ με ένα μεγάλο κομμάτι της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ να αφορά τον τομέα των smart lockers, του Skroutz Last Mile, τους τομείς των πληρωμών μέσω της EveryPay αλλά και των αποθηκών. Οι επενδύσεις πρόκειται να συνεχιστούν, ιδίως όσον αφορά στα smart lockers, τα οποία έχουν φθάσει τα 2000 σημεία και πρόκειται να επεκταθούν κατά 50% με στόχο οι έξυπνες θυρίδες παράδοσης να φτάσουν τις 75.000.
Πηγή: insider.gr