Σαρωτικές αλλαγές σε Γυμνάσιο, Λύκειο και Πανελλήνιες εξετάσεις

Όπως είχε φανεί και από την διαδικασία του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία και τα πορίσματα της επιτροπής έρχονται αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο έως τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Τα πάνω κάτω θα έρθουν και στο σύστημα των εξετάσεν στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και στην δομή του Γυμνασίου και Λυκείου .

Έχει γίνει γνωστό πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα προχωρήσει στο “εθνικό απολυτήριο” τύπου  “baccalaureate” που θα δίνεται στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και ο Κώστας Γαβρόγλου κάνει σαφές πως οι Πανελλήνιες Εξετάσεις θα καταργηθούν και υπάρξει νέος τρόπος  εισαγωγής στην Τριτοβάθμια, με τη νομοθέτηση νέας δομής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (στα τέλη του 2017 – αρχές 2018). Αυτό θα γίνει παράλληλα με την αναμόρφωση των ΑΕΙ και ΤΕΙ ώστε η υποδοχή των φοιτητών να γίνεται, ενδεχομένως, σε σχολές και όχι τμήματα.

Στο Γυμνάσιο, σε ισχύ θα τεθεί από φέτος:

– η βαθμολόγηση σε επίπεδο τετραμήνων
– ο περιορισμός των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων (Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία)
-η επέκταση της ενισχυτικής διδασκαλίας
– η λήξη του διδακτικού έτους στις 31 Μαΐου
– η πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης

Όπως αναφέρει ο Κώστας Γαβρόγλου ενισχύεται η Τεχνική/Επαγγελματική Εκπαίδευση , ιδίως μέσω των επαγγελματικών ευκαιριών που μπορούν να αποκτήσουν οι μαθητές με την απόκτηση του πτυχίου ειδικότητας, αποτελεί βασικό άξονα της μεταρρύθμισης.

Ο Περαιτέρω σχεδιασμός για το Νέο Γυμνάσιο περιλαμβάνει δημιουργία επιτροπής για τον εξορθολογισμό της ύλης, τρεις ώρες ελεύθερης επιλογής (δημιουργική απασχόληση, ενισχυτική διδασκαλία, συνελεύσεις των διδασκόντων), αναβάθμιση των βιωματικών δράσεων/ συνθετικών εργασιών.

Οι βασικές αλλαγές στο γυμνάσιο:

Ομάδες μαθημάτων:

Πρώτη ομάδα μαθημάτων:
Νεοελληνική γλώσσα και Γραμματεία (Γλωσσική διδασκαλία και νεοελληνική λογοτεχνία).
Μαθηματικά
Φυσική
Ιστορία

Εξετάσεις πρώτης ομάδας μαθημάτων:
Μια μόνο ωριαία γραπτή εξέταση κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου. Τον Ιούνιο θα γίνεται γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση.
Βαθμοί: Το ένα τρίτο του αθροίσματος των βαθμών πρώτου και δεύτερου τετραμήνου μαζί με τον βαθμό των εξετάσεων του Ιουνίου.

Δεύτερη ομάδα μαθημάτων: 
Αρχαία ελληνική γλώσσα
Χημεία
Βιολογία
Γεωλογία-Γεωγραφία
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
Θρησκευτικά
Αγγλικά
Δεύτερη ξένη γλώσσα
Οικιακή Οικονομία

Εξετάσεις πρώτης ομάδας μαθημάτων:
Μια ωριαία γραπτή εξέταση σε κάθε τετράμηνο. Δεν θα εξετάζονται τον Ιούνιο.
Βαθμοί: Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο τετραμήνων.

Τρίτη ομάδα μαθημάτων:
Τεχνολογία-Πληροφορική
Μουσική-Καλλιτεχνικά
Φυσική αγωγή

Εξετάσεις πρώτης ομάδας μαθημάτων:
Χωρίς γραπτή εξέταση
Βαθμοί: Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο τετραμήνων.

panelladikes2017

Αυτοί που «περνούν» και αυτοί που «μένουν» στην ίδια τάξη

Στην επόμενη τάξη ή απολυτήριο Γυμνασίου παίρνει ο μαθητής που έχει βαθμό ετήσιας απόδοσης τουλάχιστον 10 ή όταν έχει γενικό μ.ο βαθμών τουλάχιστον 13. Αν αυτό δεν γίνει, τότε παραπέμπεται σε επανεξέταση στα μαθήματα που έχει κάτω από 10.

Μετά το τέλος των πρώτων εξετάσεων ο μαθητής θα παρακολουθεί μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας 5 έως 10 ωρών για κάθε μάθημα των ομάδων Α και Β στο οποίο έχει παραπεμφθεί σε επαναληπτική εξέταση και στο τρίτο δεκαήμερο Ιουνίου γίνεται επανεξέταση στα μαθήματα.

Στα μαθήματα της Α ομάδας, η επαναληπτική εξέταση είναι γραπτή και προφορική, ενώ στις άλλες ομάδες μόνο προφορική.

Αν ο μαθητής δεν τα καταφέρει και στις επαναληπτικές, τότε «μένει» στην ίδια τάξη. Από αυτό εξαιρούνται οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου που έχουν την δυνατότητα επανεξέτασης τον Σεπτέμβριο.

Έρχονται ρυθμίσεις επίσης όπως 

– Θεσμοθέτηση ενιαίου φορέα αξιολόγησης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης – αυτοαξιολόγηση.

– Εθνικό σύστημα διαρκούς επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.

– Νέο σύστημα επιλογής και αξιολόγησης στελεχών εκπαίδευσης. Σύσταση Κεντρικής Δομής Υποστήριξης Εκπαιδευτικής Κοινότητας (ψήφιση το πρώτο εξάμηνο του 2017).

– Σειρά επιμορφώσεων εκπαιδευτικών [εξ αποστάσεως ή μεικτές (πρότυπο Μείζονος Επιμόρφωσης)] (ολοκλήρωση τέλη του 2019).

– Ενοποίηση συγγενών κλάδων εκπαιδευτικών. Εξορθολογισμός της διαχείρισης εκπαιδευτικού προσωπικού.

– Αναδιαμόρφωση της ύλης σε σχέση με τα Προγράμματα Σπουδών. Ανανέωση – ριζική αναμόρφωση των σχολικών εγχειριδίων (σταδιακά μέσα στο 2017).

– Εφαρμογή του ενιαίου Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού μέχρι και την τελευταία τάξη του Λυκείου με δημιουργία υψηλής ποιότητας δικτυακής δομής στα σχολεία.

– Επέκταση του θεσμού των βιβλιοθηκών και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σύνδεση με την τοπική κοινωνία.

– Νέο πλαίσιο αρμοδιοτήτων Συλλόγου Εκπαιδευτικών, νέο πλαίσιο λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων.

Πηγή: alfavita.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.