Στα 85 με 88 λεπτά το λίτρο θα κυμαίνεται η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, με βάση την τρέχουσα διαμόρφωση των τιμών από τα διυλιστήρια, σύμφωνα με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Υγρών Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).
Με αφορμή την επικείμενη έναρξη της περιόδου πώλησης πετρελαίου θέρμανσης, ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ Γιώργος Ασμάτογλου σε δηλώσεις του, επανέφερε το θέμα της υψηλής φορολόγησης στο πετρέλαιο αυτό, σε συνδυασμό με τα μέτρα περιορισμού του λαθρεμπορίου.
Σημειώνεται ότι τις τελευταίες μέρες παρατηρείται άνοδος των διεθνών τιμών στο πετρέλαιο ντίζελ, με αποτέλεσμα να “τσιμπήσει” περίπου 5 λεπτά μέσα σε ένα επταήμερο.
Σε ό,τι αφορά στην φορολόγηση του πετρέλαιου θέρμανσης, η ΠΟΠΕΚ προτείνει περαιτέρω μείωση κατά 10 λεπτά του ειδικού φόρου, δηλαδή να περιοριστεί στα 13 από 23 λεπτά σήμερα, με ταυτόχρονη κατάργηση του επιδόματος.
Η ΠΟΠΕΚ εκτιμά ότι η κίνηση αυτή θα έχει πολλαπλά οφέλη για το Δημόσιο. Όπως λέει ο κ. Ασμάτογλου, με την αύξηση της κατανάλωσης το Δημόσιο θα εισπράξει περισσότερα από όσα θεωρητικά θα απολέσει από τη μείωση του ειδικού φόρου κατά 10 λεπτά. Την εκτίμηση αυτή ο ΠΟΠΕΚ την κάνει με δεδομένο ότι η μείωση του φόρου από 33 σε 23 λεπτά την περασμένη χειμερινή περίοδο, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 18%. Η ακόμη μεγαλύτερη μείωση του φόρου, άρα και της τελικής τιμής, σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ θα έχει ως αποτέλεσμα την ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης.
Σε ερωτήσεις για το κατά πόσο το «άνοιγμα» της τιμής μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης θα αποτελέσει κίνητρο για παράνομη χρήση του θέρμανσης, η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι το επιχείρημα αυτό δεν ισχύει σε μεγάλο βαθμό, από τη στιγμή που καταργήθηκε η αυτοτελής φορολόγηση των επαγγελματιών μεταφορέων (φορτηγά, ταξί κλπ). Οι τελευταίοι πλέον τηρούν βιβλία εσόδων-εξόδων οπότε έχουν ανάγκη να αγοράζουν με τιμολόγια προκειμένου να συμψηφίζουν τον ΦΠΑ.
Έτσι, μετά τον συμψηφισμό του ΦΠΑ του πετρελαίου κίνησης και την αύξηση των εξόδων λόγω αγοράς καυσίμων, το τελικό πραγματικό κόστος για τον επαγγελματία είναι χαμηλότερο από αυτό του πετρελαίου θέρμανσης, οπότε και εκλείπει το κίνητρο χρήσης πετρελαίου θέρμανσης αντί για κίνησης, λόγω χαμηλότερου κόστους του πρώτου.
Τέλος οι ίδιοι επισημαίνουν ότι οι κινητήρες ντίζελ τελευταίας τεχνολογίας, δεν επιτρέπουν την χρήση του πετρελαίου θέρμανσης.
Με αφορμή την επικείμενη έναρξη της περιόδου πώλησης πετρελαίου θέρμανσης, ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ Γιώργος Ασμάτογλου σε δηλώσεις του, επανέφερε το θέμα της υψηλής φορολόγησης στο πετρέλαιο αυτό, σε συνδυασμό με τα μέτρα περιορισμού του λαθρεμπορίου.
Σημειώνεται ότι τις τελευταίες μέρες παρατηρείται άνοδος των διεθνών τιμών στο πετρέλαιο ντίζελ, με αποτέλεσμα να “τσιμπήσει” περίπου 5 λεπτά μέσα σε ένα επταήμερο.
Σε ό,τι αφορά στην φορολόγηση του πετρέλαιου θέρμανσης, η ΠΟΠΕΚ προτείνει περαιτέρω μείωση κατά 10 λεπτά του ειδικού φόρου, δηλαδή να περιοριστεί στα 13 από 23 λεπτά σήμερα, με ταυτόχρονη κατάργηση του επιδόματος.
Η ΠΟΠΕΚ εκτιμά ότι η κίνηση αυτή θα έχει πολλαπλά οφέλη για το Δημόσιο. Όπως λέει ο κ. Ασμάτογλου, με την αύξηση της κατανάλωσης το Δημόσιο θα εισπράξει περισσότερα από όσα θεωρητικά θα απολέσει από τη μείωση του ειδικού φόρου κατά 10 λεπτά. Την εκτίμηση αυτή ο ΠΟΠΕΚ την κάνει με δεδομένο ότι η μείωση του φόρου από 33 σε 23 λεπτά την περασμένη χειμερινή περίοδο, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης κατά 18%. Η ακόμη μεγαλύτερη μείωση του φόρου, άρα και της τελικής τιμής, σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ θα έχει ως αποτέλεσμα την ακόμη μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης.
Σε ερωτήσεις για το κατά πόσο το «άνοιγμα» της τιμής μεταξύ πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης θα αποτελέσει κίνητρο για παράνομη χρήση του θέρμανσης, η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι το επιχείρημα αυτό δεν ισχύει σε μεγάλο βαθμό, από τη στιγμή που καταργήθηκε η αυτοτελής φορολόγηση των επαγγελματιών μεταφορέων (φορτηγά, ταξί κλπ). Οι τελευταίοι πλέον τηρούν βιβλία εσόδων-εξόδων οπότε έχουν ανάγκη να αγοράζουν με τιμολόγια προκειμένου να συμψηφίζουν τον ΦΠΑ.
Έτσι, μετά τον συμψηφισμό του ΦΠΑ του πετρελαίου κίνησης και την αύξηση των εξόδων λόγω αγοράς καυσίμων, το τελικό πραγματικό κόστος για τον επαγγελματία είναι χαμηλότερο από αυτό του πετρελαίου θέρμανσης, οπότε και εκλείπει το κίνητρο χρήσης πετρελαίου θέρμανσης αντί για κίνησης, λόγω χαμηλότερου κόστους του πρώτου.
Τέλος οι ίδιοι επισημαίνουν ότι οι κινητήρες ντίζελ τελευταίας τεχνολογίας, δεν επιτρέπουν την χρήση του πετρελαίου θέρμανσης.