Μέχρι πρόσφατα το ίντερνετ αποτελούσε για αρκετούς Έλληνες ένα μέσο για φθηνότερες αγορές από τα ηλεκτρονικά καταστήματα τόσο του εξωτερικού όσο και της Ελλάδας, τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται και ως μέσο πώλησης για προϊόντα και υπηρεσίες
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος» η οποία παρουσιάζει πρόσφατη έρευνα της PayPal/GfK, γίνεται όλο και πιο δημοφιλής η τάση να κερδίζεις χρήματα σε σύγκριση με το να κάνεις απλώς αγορές online, καθώς περισσότεροι από το 37% των Ελλήνων ερωτηθέντων δήλωσαν ότι λαμβάνουν ηλεκτρονικές πληρωμές για υπηρεσίες προσφερόμενες μέσω Διαδικτύου, ενώ το 13% πουλάει online προσωπικά είδη που δεν χρησιμοποιεί πλέον.
Οι διαρκώς αυξανόμενες ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου ως μια δεύτερη πηγή εισοδήματος αποκτούν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Οπως αναφέρεται στην έρευνα αυτή, φαίνεται τελικά ότι χαροποιεί τους Ελληνες να αναλαμβάνουν συμπληρωματικές εργασίες εξ αποστάσεως ή να πουλάνε άχρηστα είδη.
Χειροποίητες δημιουργίες
Το 6% των Ελλήνων ερωτηθέντων, που πούλησε κάτι στο εξωτερικό, δήλωσε ότι έλαβε πληρωμές για τις χειροποίητες δημιουργίες του κατά τη διάρκεια των προηγούμενων 12 μηνών. Και πάνω από το 13% των Ελλήνων online πελατών έλαβε ηλεκτρονικές πληρωμές για την πώληση προσωπικών ειδών που δεν τους χρειάζονται πλέον. Τους δίνει… χαρά να απαλλάσσονται από ενδύματα, χρησιμοποιημένα καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη, καθώς και έπιπλα ή βιβλία. «Οι εξελίξεις στην τεχνολογία βοηθούν να παρέχουμε στους πελάτες τα σωστά εργαλεία για να διευρύνουν τις ευκαιρίες του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτός συνόρων, ανά πάσα στιγμή και μέσω οποιασδήποτε συσκευής» – αναφέρει ο Ματ Κομορόφσκι, γενικός διευθυντής της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Ο κ. Κομορόφσκι προσθέτει ότι «Οι Ελληνες εμπλέκονται άμεσα στο παγκόσμιο εμπόριο, κάνοντας χρήση ψηφιακών πλατφορμών, προκειμένου να μάθουν, να βρουν εργασία, να παρουσιάσουν το ταλέντο τους και να χτίσουν προσωπικά δίκτυα. Πάνω από το 24% των ερωτηθέντων από την Ελλάδα ανέφερε ότι έλαβε online πληρωμές από συγγενείς ή φίλους κατά τους τελευταίους 12 μήνες, και το 37% των Ελλήνων πληρώθηκε ηλεκτρονικά για παρεχόμενες μέσω διαδικτύου υπηρεσίες.»
Η μεγαλύτερη κινητικότητα στις αγοραπωλησίες, σύμφωνα με τον Σταύρο Καραγιάννη, δημιουργό της εφαρμογής «Pouliseto» εντοπίζεται στον τομέα της Τεχνολογίας, δηλαδή σε κινητά, τηλεοράσεις, tablets κ.ά., ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο τομέας των βρεφικών ειδών (π.χ. καροτσάκια, συρταριέρες, αλλαξιέρες κ.λπ.).
Παράλληλα, ο κ. Καραγιάννης σημειώνει ότι «μπορεί η εφαρμογή να μην μπορεί να ανταγωνιστεί εξειδικευμένα sites για το αυτοκίνητο (π.χ. car.gr) ή τα ακίνητα (spitogatos.gr κ.ά.), ωστόσο η θετική εμπειρία που αποκομίζουν από τις αγοραπωλησίες στις άλλες κατηγορίες, οδηγούν αρκετούς από τους χρήστες να βάλουν σε αγγελία κάποιο όχημά τους ή ακόμη και το σπίτι τους». Οσον αφορά την «ασφάλεια» των αγοραπωλησιών, ο κ. Καραγιάννης υπογραμμίζει πως «παρότι προσπαθώ προσωπικά να τσεκάρω τις πληροφορίες που δίνει ο κάθε χρήστης, υπάρχουν και κάποιοι… επιτήδειοι που δεν γίνονται αμέσως αντιληπτοί. Για παράδειγμα, έχω εντοπίσει χρήστη που πουλούσε προϊόντα-μαϊμού πολυτελούς φίρμας σε γυναικείες τσάντες ή έναν άλλον που έκανε το ίδιο με δημοφιλή κινητά τηλέφωνα».
Αγορές από ξένα e-shops
Επίσης σύμφωνα με την έρευνα της PayPal/GfK, σχεδόν το 95% των Ελλήνων online καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές σε ξένα e-shops. Το Ηνωμένο Βασίλειο προτιμάται από τους περισσότερους Έλληνες online αγοραστές: το 54% των e-shoppers που κάνει διασυνοριακές αγορές έχει αγοράσει είδη από εκεί. Αλλες διασυνοριακές αγορές είναι: η Κίνα (47%), οι ΗΠΑ (34%) και η Γερμανία (21%).
Ο Νο1 λόγος για αγορές των Ελλήνων καταναλωτών είναι οι καλύτερες τιμές στα προϊόντα, ακολουθούμενος από την πρόσβαση σε είδη μη διαθέσιμα στη χώρα τους, καθώς και από την καλύτερη ποιότητα των προϊόντων και ένα ευνοϊκό πρόγραμμα προστασίας καταναλωτή.
Οι Έλληνες αγοράζουν online από το εξωτερικό κυρίως είδη ένδυσης (41%), καταναλωτικά ηλεκτρονικά είδη (31%), κοσμήματα και ρολόγια (17%). Επίσης, ψηφιακά αγαθά και ταξίδια, παρουσιάζουν επίσης αυξημένο ενδιαφέρον καθώς αντιπροσωπεύουν το καθένα το 11% των online αγορών που πραγματοποίησαν οι Έλληνες σε ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα τους τελευταίους 12 μήνες.
Πηγή: ethnos.gr