Oι αλυσίδες που αποβιβάζονται στην Ελλάδα

Η άφιξη της δημοφιλούς αμερικάνικης αλυσίδας Forever 21 στην ελληνική αγορά στις 30 Μαρτίου, δεν είναι η πρώτη αλλά ούτε και η τελευταία στη χώρα μας, η οποία έχει μπει στο στόχαστρο ξένων επενδυτών.

Η μείωση των μισθωμάτων λόγω της κρίσης στην ελληνική αγορά, η ανεύρεση ποιοτικών εμπορικών χώρων λόγω των ανακατατάξεων που πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο διάστημα αλλά και η επιλογή της Ελλάδας για την περαιτέρω επέκταση των αλυσίδων στην Νοτιανατολική Ευρώπη, αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για τις ξένες αλυσίδες.

Η πιο πρόσφατη άφιξη στη χώρα μας είναι αυτή της αμερικανικής αλυσίδας Forever 21, η οποία ανοίγει το πρώτο της κατάστημα στην Ερμού την Πέμπτη 30 Μαρτίου.

Την ευθύνη ανάπτυξης της αλυσίδας έχει αναλάβει η εταιρία Tener τόσο για την Ελλάδα όσο και για οκτώ ευρωπαϊκές αγορές (Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Ελβετία και Πορτογαλία). Η συνεργασία αποτελεί μάλιστα τη μοναδική που έχει συνάψει η αμερικανική αλυσίδα, καθώς επεκτείνεται αυτόνομα στην υπόλοιπη Ευρώπη αλλά και στην Άπω Ανατολή.

Η Forever 21 είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες στον χώρο της ένδυσης η οποία, στα τριάντα χρόνια της πορείας της, δεν έχασε τον οικογενειακό της χαρακτήρα. Για το 2017 έχει στόχο να πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 8 δισ. δολαρίων  και να ανοίξει 600 καταστήματα σε όλο τον κόσμο σε ορίζοντα τριετίας.

ΜΑDO

H άφιξη είναι πρόσφατη. Ο λόγος για την τουρκική αλυσίδα ζαχαροπλαστείων Mado, η οποία έχει ανοίξει δύο καταστήματα στην Θεσσαλονίκη και βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες στην αναζήτηση κατάλληλων χώρων στο κέντρο της Αθήνας.

Τα δυο καταστήματα της αλυσίδας στη Θεσσαλονίκη βρίσκονται στην οδό Βενιζέλου 8 και στη Λεωφ. Νίκης 65.

Η Mado διατηρεί περισσότερα από 400 καταστήματα, τα 300 εξ αυτών στην Τουρκία και τα υπόλοιπα σε άλλες χώρες, όπως η Αυστραλία, η Ρωσία, το Ντουμπάι, η Μαλαισία, το Αζερμπαϊτζάν, η Σαουδική Αραβία και το Κατάρ.

Το κεντρικό εργοστάσιο βρίσκεται στην πόλη Kαχραμανμαράς, στη Νότια Τουρκία, που θεωρείται η πατρίδα του ντοντουρμά, του φημισμένου τουρκικού παγωτού, με το οποίο η αλυσίδα έχει ταυτίσει το όνομά της, ενώ η γκάμα των προϊόντων της περιλαμβάνει και άλλα τουρκικά παραδοσιακά γλυκά και ροφήματα (κιουνεφέ, μπακλαβά, σαλέπι κ.ά.).

Burger King

Έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια – Δεκέμβριος του 2014 – όταν η  Βurger King, η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα burger στον κόσμο ανακοίνωνε την είσοδο της στην ελληνική αγορά.
Αν  και ο προγραμματισμός προέβλεπε ότι το πρώτο κατάστημα επί ελληνικού εδάφους θα άνοιγε στις αρχές του 2016, εντούτοις δεν υπάρχει καμία κινητικότητα ούτε για τη στελέχωση αλλά ούτε και για την ανεύρεση κατάλληλων χώρων.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η μητρική δεν έχει λάβει ακόμη απόφαση σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι με την είσοδο της ή μη στη χώρα μας, αν και πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι επικρατούν δεύτερες σκέψεις σχετικά με τις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν (μείωση της κατανάλωσης κλπ).

Στελέχη της αγοράς πάντως αναφέρουν ότι μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ξεκαθαρίσει η κατάσταση, καθώς σε κάθε περίπτωση θα έχει δοθεί το «πράσινο φως» από την Burger King SouthEast Europe είτε για την έναρξη του επενδυτικού της σχεδίου, είτε για οριστική αποχώρηση από την χώρα.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία είχε ανακοινώσει πως προχωρά στη δημιουργία κοινοπραξίας για να αυξήσει την παρουσία της στη Νοτιανατολική Ευρώπη και ειδικότερα στην Ιταλία, την Πολωνία και τη Ρουμανία, όπου ήδη διαθέτει δίκτυο καταστημάτων.

Under Armour

Tο κατάστημα στην λεωφόρο Κηφισίας 388 που άνοιξε το περασμένο Νοέμβριο είναι το πρώτο Brand House στην Ευρώπη για την Under Armour, την εταιρία αθλητικών ειδών.  Την αντιπροσώπευση της εταιρείας – «φαινόμενο» για την Ελλάδα έχει αναλάβει ο επιχειρηματίας Σάμι Φάις, ο οποία δραστηριοποιείται ήδη στον κλάδο της αθλητικής ένδυσης με έχοντας την αντιπροσώπευση των σημάτων Puma και Adidas. Επιπλέον, στις επιχειρηματικές του δραστηριότητες συμπεριλαμβάνεται το master franchise για την ισπανική φίρμα ένδυσης Mango, η αντιπροσωπεία των μοτοσικλετών Indian αλλά και η εξειδικευμένη αθλητική φίρμας Prince που διαθέτει είδη τένις.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η πορεία του καταστήματος κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική  ενώ σύντομα αναμένεται να ανοίξουν και σε άλλες περιοχές της Αθήνας και της υπόλοιπης Ελλάδας.

Πηγή: insider.gr

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.