Test drive στο νέο Audi A3 1.0 TFSI

Αφιερώσαμε τις περισσότερες ώρες από το συνολικό διάστημα παραμονής μας στην περιοχή έξω από το Μόναχο, για να γνωρίσουμε καλύτερα την έκδοση με τον 3κύλινδρο turbo.

Πάνω στη συμπλήρωση 20 ετών από το λανσάρισμα του πρώτου Α3, η Audi ρίχνει στην ευρωπαϊκή αγορά την ανανεωμένη έκδοση της τρίτης γενιάς του. Οι αλλαγές δεν περιορίστηκαν σε ένα τυπικό φρεσκάρισμα της εξωτερικής του εμφάνισης, όπου εντοπίζουμε νέα φωτιστικά σώματα και πιο φαρδιά μάσκας. Επεκτάθηκαν σε πιο ουσιαστικούς τομείς, όπως οι κινητήρες και ο εξοπλισμός υποβοήθησης του οδηγού. Διαθέσιμο σε τέσσερα αμαξώματα (τρίθυρο, 5θυρο Sportback, sedan και cabriolet), με κινητήρες TFSI και TDI, με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο, στη σπορ έκδοση S3, στην υβριδική e-tron και τη φυσικού αερίου g-tron, το A3 προσφέρει αναρίθμητες δυνατότητες επιλογής της έκδοσης που «απαντά» στις ανάγκες κάθε οδηγού.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Αφιερώσαμε τις περισσότερες ώρες από το συνολικό διάστημα παραμονής μας στην περιοχή έξω από το Μόναχο, όπου διεξάγεται η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του premium γερμανικού μικρομεσαίου, για να γνωρίσουμε καλύτερα την έκδοση με τον 3κύλινδρο turbo του Ομίλου Volkswagen. Ο 1.0 TFSI δείχνει ικανός να ανατρέψει τα δεδομένα στο μείγμα πωλήσεων του μικρομεσαίου Audi στην Ελλάδα (αυτή τη στιγμή περίπου το 65% των Α3 λιανικής εφοδιάζονται με πετρελαιοκινητήρες) και να φέρει σχεδόν ισορροπία ανάμεσα στα δύο καύσιμα.

Audi-A3-facelift-Munich-first-drive-2

Κάτω από το καπό του Α3 ο κινητήρας των 999 cc αποδίδει 115 ίππους και 20,4 kgm ροπής. Πέρα από το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, μπορεί να συνδυαστεί και με το S tronic των 7 σχέσεων, συνδυασμό που δοκιμάσαμε στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους αλλά και το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Ο 1.0 TFSI αποδεικνύεται στην πράξη ικανός να τα… βγάλει πέρα με τα 1.200 kg του Α3 σε γρήγορους ρυθμούς, με τη βοήθεια και του αυτόματου κιβωτίου. Η χροιά ενός τρικύλινδρου κινητήρα γίνεται αντιληπτή μόνο σε στιγμές έντονης επιτάχυνσης, αλλά και τότε χωρίς κραδασμούς και έντονους θορύβους, μόνο ένα γοητευτικό «γρύλισμα».

Στην έκδοση Sport του αυτοκινήτου δοκιμής μας η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 15 mm και η πληροφόρηση από το τιμόνι πιο πλούσια, με αποτέλεσμα να μπορείς να κινηθείς πιο γρήγορα, πάντα με την ασφάλεια και την άνεση ενός Audi. Οδηγήσαμε επίσης το Α3 με το γνωστό 1.6 TDI των 110 ίππων αλλά και την plug-in έκδοση e-tron (με 1.4 TFSI και ηλεκτρικό μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 204 PS), η οποία μας άφησε άριστες εντυπώσεις με την αρμονική λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Ίδιος βενζινοκινητήρας και για το A3 Sportback g-tron φυσικού αερίου, σε πιο ασθενική όμως εκδοχή, με 110 PS. Η αυτονομία με φυσικό αέριο ξεπερνά τα 400 km, ενώ άλλα 900 km προσθέτει το ρεζερβουάρ βενζίνης.

Audi-A3-facelift-Munich-first-drive-3

Η γκάμα του ανανεωμένου Α3 περιλαμβάνει επίσης τον 1.4 TFSI 150 PS με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων, το νέο 2λιτρο TFSI με 190 PS (μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση quattro) και το 2.0 TDI, σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, με 150 και 184 ίππους. Το σπορ S3 – διαθέσιμο σε τρίθυρο, πεντάθυρο, sedan και cabrio – είναι πιο δυνατό, με 310 ίππους (από 300 σήμερα) και 40,8 kgm από το 2.0 TFSI. Η λειτουργία του ESP έχει επαναρυθμιστεί, ώστε να περιοριστεί η παρέμβασή του στις εντολές του οδηγού.

Για πρώτη φορά το Α3 εφοδιάζεται με τεχνολογία που το φέρνει στις… παρυφές της αυτόνομης οδήγησης. Το προαιρετικό traffic jam assist αναλαμβάνει το σταμάτα-ξεκίνα και τη γωνία του τιμονιού σε ταχύτητες έως 65 km/h. Το δοκιμάσαμε στην πράξη και μας εντυπωσίασε η ομαλή λειτουργία του. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο, το Α3 ακολουθεί το προπορευόμενο αυτοκίνητο και διατηρείται στη λωρίδα του. Ακόμη και αν το όχημα μπροστά σταματήσει εντελώς (σε κίνηση ή φανάρι), το Audi φρενάρει σταδιακά και ακινητοποιείται χωρίς απότομα φρεναρίσματα. Στη συνέχεια επιταχύνει και πάλι (λειτουργία Stop&Go) μέχρι να φθάσει την ταχύτητα που έχει ορίσει ο οδηγός.

Audi-A3-facelift-Munich-first-drive-4

Η διάθεση του ανανεωμένου Α3 θα αρχίσει στην Ελλάδα μαζί με την υπόλοιπη Ευρώπη τον Ιούλιο. Οι τιμές δεν είναι ακόμη γνωστές καθώς αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με το εργοστάσιο, ενδεικτικά όμως στη Γερμανία η βασική ορίστηκε στα 23.300 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 115 PS στις 5.000 – 5.500 rpm
Ροπή: 20,4 kgm στις 2.000 – 3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων / Αυτόματο 7 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 206 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,9 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,5 lt/100 km (εργ.)
Εκπομπές CO2: 104 g/km
Βάρος: 1.180 kg / 1.200 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.313/1.785/1.426 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt.
Τέλη κυκλοφορίας: 101,9 ευρώ
Τιμή: –

 

Πηγή: protothema.gr

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.