Μικροί και μεγάλοι παίρνουν τα καλαθάκια με το φαγητό τους, στρογγυλοκάθονται στο έδαφος και ακούν μουσική ή βλέπουν ταινίες. Το πρωτότυπο πικ νικ, που δίνει ζωή και ρυθμό σε μια μεγάλη περιοχή της Θεσσαλονίκης, θα πραγματοποιηθεί φέτος για τέταρτη συνεχή χρονιά. Τόπος διεξαγωγής του; Η Ρωμαϊκή Αγορά της πόλης!
Το Πικ Νικ Urban Festival διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2012 με στόχο «να ανακαλύψει τη μυστική ζωή των αρχαιολογικών χώρων». Η καινοτόμος ιδέα αγκαλιάστηκε από την πόλη και τους φορείς της και τώρα ετοιμάζεται να ταξιδέψει και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας που επιθυμούν να «φωτίσουν» με διαφορετικό τρόπο την πολιτιστική τους κληρονομιά.
Πώς γεννήθηκε, όμως, η ιδέα για ένα μεγάλο υπαίθριο αστικό πικ νικ σε ένα κορυφαίο αρχαιολογικό χώρο; «Γεννήθηκε στη Βαρκελώνη όπου είχα πάει για μεταπτυχιακές σπουδές», σημειώνει στον «Ε.Τ.» ο Κωνσταντίνος Κουλουζάκης. «Οι δράσεις που πραγματοποιούνται εκεί μας έδειξαν το κενό που υπάρχει στην αξιοποίηση της δικής μας πολιτιστικής κληρονομιάς».
Ο ίδιος και οι συνεργάτες του ίδρυσαν την Parenthesis που δραστηριοποιείται στους κλάδους της οργάνωσης, διαχείρισης και επικοινωνίας γεγονότων. Η πρότασή τους για μια διαφορετική αντιμετώπιση του αρχαιολογικού χώρου της Ρωμαϊκής Αγοράς βρήκε θερμή ανταπόκριση. Περισσότεροι από 10.000 θεατές έχουν πάρει μέρος, μέχρι σήμερα, στο Φεστιβάλ.
Η φετινή διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί από τις 27 έως τις 29 Αυγούστου. Σε συνεργασία με την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων αλλά και το Δήμο Θεσσαλονίκης. Το μενού, εκτός από τα καλούδια που κρύβονται σε κάθε καλάθι, περιλαμβάνει μουσικές από συγκροτήματα της πόλης, προβολές ταινιών μικρού μήκους σε συνεργασία με το Φεστιβάλ της Δράμας, αλλά και προβολές κλασικών ταινιών μεγάλου μήκους. Το φετινό Φεστιβάλ έχει και… ηρωική πλευρά. Κεντρικός θεματικός του άξονας είναι «ο ήρωας». Αυτός που κρύβεται μέσα μας, ο ήρωας της καθημερινότητας, η προσπάθεια «να ξεπεράσουμε όλοι μαζί τις δυσκολίες». Το ενδιαφέρον του κόσμου για τη διοργάνωση είναι εξαιρετικό. «Ενας εβδομηντάχρονος έκλαιγε από συγκίνηση. Μένει δίπλα στον αρχαιολογικό χώρο και ήταν η πρώτη φορά που τον επισκέφτηκε».
Το εισιτήριο για να συμμετάσχει κανείς στο Φεστιβάλ είναι μόλις 3 ευρώ. «Τα παιδιά δεν πληρώνουν», λέει ο συνομιλητής μας. «Με πολύ χαμηλό κόστος οι πολίτες μπορούν να αποκομίσουν πολλά πράγματα», προσθέτει. Ακόμα και χωρίς εισιτήριο. «Οι γύρω δρόμοι πλημμυρίζουν από κόσμο, χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα της πόλης παίρνουν ζωή».
Μετά την επιτυχία του στη Θεσσαλονίκη, το Φεστιβάλ ετοιμάζεται να ανοίξει τα φτερά του και για άλλες πόλεις της Ελλάδας.
«Εχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τα Χανιά, την Καστοριά, την Κέρκυρα, την Καλαμάτα αλλά και την Κύπρο», μας λέει ο Κωνσταντίνος Κουλουζάκης. Ακόμα και τουριστικά γραφεία του εξωτερικού επικοινωνούν με τους διοργανωτές, γιατί επιθυμούν «οι εκδρομές τους να συμπέσουν χρονικά με τη διεξαγωγή του Φεστιβάλ». Η τέταρτη διοργάνωσή του εγκρίθηκε μετ’ επαίνων στην τελευταία συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου. Διότι η πρωτότυπη εκδήλωση συνδυάζεται με την άψογη φροντίδα του αρχαιολογικού χώρου.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΣ
e-typos.com