Έτσι λοιπόν σήμερα έχουμε δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών, ο Χάμιλτον για λογαριασμό της Mercedes ήταν ο ταχύτερος στην 1η. Το σημαντικότερο για ομάδες και οδηγούς στις σημερινές ελεύθερες δοκιμές είναι η αξιολόγηση της πάρα πολύ μαλακής γόμας της Pirelli (Ultrasoft) με το μωβ σιρίτι που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε αγώνα. Με τη θερμοκρασία στον αέρα στους 20 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 30 βαθμούς Κελσίου οι οδηγοί προβληματίστηκαν αρκετά στο ζέσταμα των ελαστικών καθώς το οδόστρωμα είναι εξαιρετικά λείο και στο φρενάρισμα καθώς οι δημόσιοι δρόμοι έχουν ακόμη αρκετή σκόνη.
Ο Φελίπε Μάσα χτύπησε στις μπαριέρες στη στροφή 1 όπως ίσως θυμάστε δεν είναι η πρώτη φορά που ο Βραζιλιάνος έχει έξοδο εκεί το ίδιο του είχε συμβεί (δις) με τη Ferrari. Είχαμε πολλές εξόδους και αρκετό δράμα στα φρένα μετά το τούνελ για τη στροφή του λιμανιού (Στροφή 10). Ο Τζόγιον Πάλμερ (σ.σ: δυο φορές νικητής στο Μονακό με GP2) κατέστρεψε τη Renault στην είσοδο της Πισίνας (στροφή 12). Όπως ήταν αναμενόμενο αρκετοί οδηγοί δοκίμασαν την πάρα πολύ μαλακή γόμα και η διαφορά της από την πολύ μαλακή (κόκκινο χρώμα) είναι της τάξεως του ενός δευτερολέπτου. Τούτου δοθέντος είναι λογικό να περιμένουμε νέο ρεκόρ για την pole position το Σάββατο. Την υψηλότερη τελική την είχαν τα μονοθέσια με υβριδική μηχανή Mercedes. Το σημείο που μετριέται η τελική ταχύτητα είναι στην έξοδο του τούνελ. Ταχύτερος όλων ο Ρόσμπεργκ με 290km/h, ο Χάμιλτον ακολουθούσε με εφάμιλλη επίδοση 289.9km/h.
Οι Χούλκενμπεργκ/Πέρεζ (Force India) , Σάινθ/Κβίατ (Toro Rosso), Mπότας/Μάσα (Williams), Γκροζάν (Haas), Αλόνσο/Μπάτον (McLaren), Χαριάντο/Βερλάιν (Manor) δε δοκίμασαν καθόλου την πάρα πολύ μαλακή γόμα με το μωβ χρώμα στην 1η περίοδο. Αντίστοιχα και οι χρόνοι τους επηρεάστηκαν απ’ αυτό. Στον αντίποδα οι Ρόσμπεργκ/Χάμιλτον (Mercedes), Ρικιάρντο (Red Bull) ασχολήθηκαν μόνο με την πάρα πολύ μαλακή γόμα αφήνοντας τις άλλες δυο (πολύ μαλακή, μαλακή) για τη συνέχεια.
Στο φινάλε ο Ρόσμπεργκ είχε κλατάρισμα ελαστικού καθώς πέρασε πάνω από ένα καπάκι υπονόμου που δεν ήταν σωστά τοποθετημένο. Πιθανόν το ίδιο καπάκι δημιούργησε πρόβλημα και στην εμπρός αεροτομή του Μπάτον. Οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να βγάλουν την κόκκινη σημαία και να διακόψουν τη διαδικασία 3 λεπτά πριν τη λήξη του 90λεπτου.
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος . | Διαφορά | Γύροι |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m15.537s | – | 31 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m15.638s | 0.101s | 39 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m15.956s | 0.419s | 26 |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m16.308s | 0.771s | 29 |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m16.371s | 0.834s | 30 |
6 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1m16.426s | 0.889s | 37 |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m16.560s | 1.023s | 34 |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m16.697s | 1.160s | 28 |
9 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m16.912s | 1.375s | 24 |
10 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m17.130s | 1.593s | 39 |
11 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m17.562s | 2.025s | 44 |
12 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m17.599s | 2.062s | 33 |
13 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m17.838s | 2.301s | 27 |
14 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1m17.909s | 2.372s | 25 |
15 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m17.920s | 2.383s | 26 |
16 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m18.187s | 2.650s | 29 |
17 | Kevin Magnussen | Renault | 1m18.274s | 2.737s | 34 |
18 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m18.301s | 2.764s | 33 |
19 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m18.746s | 3.209s | 10 |
20 | Jolyon Palmer | Renault | 1m18.871s | 3.334s | 22 |
21 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1m20.528s | 4.991s | 28 |
22 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m20.868s | 5.331s | 25 |
Εξίσου εντυπωσιακό ήταν και το FP2 που βρήκε ταχύτερο όλων τον Ντάνιελ Ρικιάρντο με τη Red Bull. Πολλά προβλήματα, επαφές με τις μπαριέρες έξοδοι και κακές στιγμές καθώς οι οδηγοί προσπαθούσαν να βρουν τα όρια της πίστας και αυτά των γομών της Pirelli. Ο Γκροζάν ήταν ο πρώτος που βρέθηκε με τη Haas στον τοίχο στα φρένα μετά την έξοδο του τούνελ. Η McLaren Honda του Τζένσον Μπάτον χρειάστηκε εκτεταμένες επισκευές μετά την επαφή τρίτου τύπου… με το καπάκι του υπονόμου. Οι μηχανικοί της Williams (Μάσα) και της Renault (Πάλμερ) έδωσαν μάχη για να επισκευάσουν τα μονοθέσια που είχαν χτυπήσει το FP1. Οι μηχανικοί της Renault θα έχουν ακόμη περισσότερη δουλειά σήμερα το βράδυ καθώς ο Μάγκνουσεν χτύπησε στην τελευταία στροφή πριν την καμπή τερματισμού και το εμπρός μέρος της Renault χρειάζεται επισκευή. Ο Χαριάντο έχασε τον έλεγχο της Manor στην έξοδο του τούνελ γεμίζοντας την πίστα συντρίμμια. Ο Φέτελ έχασε τον έλεγχο της Ferrari στη Μιραμπό και χτύπησε την πίσω αεροτομή αλλά και τη ζάντα πίσω. Ο Ρικιάρντο είχε και την υψηλότερη ταχύτητα το απόγευμα στο τούνελ με 293.7km/h πράγμα που δείχνει ότι η αναβάθμιση της υβριδικής μηχανής της Renault είναι σημαντική. Ένα ευτράπελο συνέβη στα πιτ της Mercedes καθώς το μονοθέσιο του Χάμιλτον έπεσε από τον εμπρός γρύλο και το κάλυμμα έκανε ένα βαθούλωμα το οποίο θα χρειαστεί επισκευή.
Συνολικά οι χρόνοι της 2ης περιόδου ήταν:
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Χρόνος . |
Διαφορά |
Γύροι |
1 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m14.607s | – | 40 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m15.213s | 0.606s | 36 |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m15.506s | 0.899s | 48 |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m15.571s | 0.964s | 42 |
5 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1m15.815s | 1.208s | 53 |
6 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m15.981s | 1.374s | 54 |
7 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m16.040s | 1.433s | 38 |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m16.120s | 1.513s | 48 |
9 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m16.269s | 1.662s | 40 |
10 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m16.325s | 1.718s | 46 |
11 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m16.487s | 1.880s | 49 |
12 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m16.723s | 2.116s | 43 |
13 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1m16.782s | 2.175s | 40 |
14 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m16.849s | 2.242s | 47 |
15 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m16.874s | 2.267s | 23 |
16 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m17.286s | 2.679s | 42 |
17 | Kevin Magnussen | Renault | 1m17.530s | 2.923s | 29 |
18 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m17.562s | 2.955s | 39 |
19 | Jolyon Palmer | Renault | 1m17.761s | 3.154s | 24 |
20 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m17.999s | 3.392s | 49 |
21 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1m18.647s | 4.040s | 10 |
22 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m18.814s | 4.207s | 46 |
Πηγή: protothema.gr