Η καθιέρωση της σχολικής εβδομάδας τεσσάρων ημερών θα είχε σημαντική θετική επίδραση στις ακαδημαϊκές επιδόσεις των παιδιών, ιδιαίτερα στα μαθηματικά, υποστηρίζει μία καινούργια έρευνα που εκπόνησαν Αμερικανοί επιστήμονες.
Ερευνητές των Πανεπιστημίων της Τζόρτζια και της Μοντάνα συνέκριναν τα αποτελέσματα τεστ ανάγνωσης και μαθηματικών μεταξύ μαθητών δημοτικού που πήγαιναν σχολείο τέσσερις μέρες την εβδομάδα και παιδιών που πήγαιναν πέντε.
Η σύγκριση έδειξε ότι οι μαθητές του τετραημέρου είχαν αρκετά καλύτερες επιδόσεις στα τεστ μαθηματικών από τους μαθητές του πενταημέρου, ενώ όσον αφορά τις επιδόσεις στην ανάγνωση και οι δύο ομάδες είχαν παρόμοια αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, η άποψη ότι η καθιέρωση της τετραήμερης σχολικής θα δημιουργούσε ελλείψεις στους μαθητές δεν υποστηρίζεται με λογικά επιχειρήματα. Επιπλέον, μία τέτοια αλλαγή στα σχολικά συστήματα ανά τον κόσμο θα περιόριζε σημαντικά το κόστος της εκπαίδευσης, που είναι ιδιαίτερα υψηλό σε ορισμένες χώρες σε βάρος άλλων κοινωνικών παροχών.