O δείκτης τιμών καταναλωτή ενισχύθηκε κατά 1,3% σε ετήσια βάση τον Φεβρουάριο αλλά υποχώρησε κατά 0,3% σε μηνιαία βάση σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Η αύξηση των τιμών των καυσίμων τον Φεβρουάριο συνέβαλε αποφασιστικά στην αύξηση του πληθωρισμού.
Ο δείκτης τιμών καταναλωτή υποχώρησε 0,5% το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2016-Φεβρουαρίου 2017 σε σύγκριση με με το ίδιο διάστημα την περίοδο 2015-2016 έναντι μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Η αύξηση του πληθωρισμού κατά 1,3% σε ετήσια βάση τον Φεβρουάριο του 2017 οφείλεται κυρίως στις αυξήσεις των κάτωθι δεικτών.
1. Κατά 1,4% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς.
2. Κατά 2,4% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και τσιγάρα.
3. Κατά 4,1% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.
4. Κατά 7,1% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στην αγορά αυτοκινήτων.
5. Κατά 2,1% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
6. Κατά 1,6% της ομάδας Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
Πηγή: ert.gr