Οι επιστήμονες έχουν διάφορους τρόπους να βρίσκουν στοιχεία για τον χαρακτήρα του καθενός, όπως μέσω του τρόπου που γράφει, χαιρετάει, οργανώνει την αλληλογραφία του, έτσι δεν αποτελεί έκπληξη ότι ψυχολόγοι ανακαλύπτουν πτυχές της προσωπικότητας του χρήστη από τις selfie του.
Βάσει μελέτης της οποίας ηγείται ο Lin Qiu, Ph.D., από το Πολυτεχνείο της Σιγκαπούρης σε συνεργασία με την Ένωση Βρετανών Ψυχολόγων, αναλύθηκαν 123 selfie από το κινέζικο μέσο κοινωνικής δικτύωσης Weibo (το κινέζικο Twitter), όπου το φωτογραφιζόμενο πρόσωπο κλήθηκε να απαντήσει σε ένα συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο.
Μελετήθηκαν στοιχεία όπως αν ο χρήστης χρησιμοποιεί την έκφραση “duck face” στο πρόσωπό του, αν κοιτά την κάμερα, πόσο ψηλά κρατά την κάμερα και αν η φωτογράφιση έχει γίνει σε ιδιωτικό ή δημόσιο χώρο.
Στο δεύτερο κομμάτι της έρευνας, 107 Κινέζοι μελέτησαν τις συγκεκριμένες 123 selfies και τις χρησιμοποίησαν για να περιγράψουν τις προσωπικότητες των χρηστών.
Η έρευνα απέδειξε την σχέση μεταξύ του στιλ της selfie και της εντύπωσης που είχε ο παρατηρητής για τον φωτογραφιζόμενο.
Οι φιλικοί άνθρωποι, συνήθως τραβούν φωτογραφία από κάτω προς τα πάνω. Οι ευσυνείδητοι βγάζουν σπάνια φωτογραφίες σε ιδιωτικό χώρο, ενώ όσοι είναι ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες, συνήθως κάνουν χαρούμενες γκριμάτσες κατά την φωτογράφιση. Οι νευρωτικοί κυρίως φωτογραφίζονται σε “duck face”.
Οι φοιτητές έκαναν κάποια λάθη στις κρίσεις τους. Συνήθως χαρακτήριζαν ως νευρωτικούς, όσους χρήστες είχαν, κατά την διάρκεια της φωτογράφισης, κλειστά και σφιγμένα τα χείλη τους, πράγμα που δεν επαληθεύεται. Αντίθετα ήταν σωστοί όταν χαρακτήριζαν όσους έχουν θετικά συναισθήματα ως ανοιχτούς σε νέες εμπειρίες.
Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση είναι ότι συνήθως οι άνθρωποι επιλέγουν να γελούν στις φωτογραφίες.
Οι ερευνητές σκοπεύουν να δημιουργήσουν πρόγραμμα ώστε μέσω σκαναρίσματος των φωτογραφιών στα social media να ανιχνεύονται αυτές με χρήση duck, για να είναι ευκολότερη η πρόβλεψη της νεύρωσης στους χρήστες του διαδικτύου.