Ένα νέο μέτρο για την αντιμετώπιση του φαινομένου της μη πληρωμής τελών κυκλοφορίας και των ανασφάλιστων ΙΧ προωθεί το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με πληροφορίες θα πρόκειται για ένα νέο αυτοκόλλητο με τσιπάκι που θα τοποθετείται σε όλα τα αυτοκίνητα.
Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα του ο «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής» το σήμα – βινιέτα με το ενσωματωμένο τσιπάκι θα τοποθετηθεί όχι μόνο στα ΙΧ αλλά και στα λεωφορεία και τα φορτηγά στη χώρα μας, καθώς και στα οχήματα που κυκλοφορούν με ξένες πινακίδες.
Με αυτό το τρόπο θα μπορεί το δημόσιο να ελέγχει να παρακολουθεί και να ελέγχει με σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα και με συνοπτικές διαδικασίες εάν οι κάτοχοι των οχημάτων έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα καθώς και εάν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο τα οχήματά τους.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα το σχέδιο του υπουργείο Οικονομικών προβλέπει την υποχρεωτική προμήθεια του σήματος από όλα τα οχήματα συμπεριλαμβανομένων και αυτών που έχουν ξένες πινακίδες και εισέρχονται στη χώρα μας.
Εκτιμάται ότι η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου θα έχει θετικό αντίκτυπο, καθώς το δημόσιο θα μπορεί να ελέγχει και να εντοπίζει αυτόματα ποιοι δεν έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις που έχουν για τα οχήματά τους σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και στη συνέχεια θα μπορεί να επιβάλλει άμεσα τα προβλεπόμενα πρόστιμα.
Όσον αφορά στους ιδιοκτήτες οχημάτων με ξένες πινακίδες που εισέρχονται στη χώρα μας. Οι οδηγοί τους θα υποχρεώνονται να προμηθεύονται το αυτοκόλλητο κατά την είσοδό τους στην Ελλάδα και το αντίτιμο θα είναι ανάλογο του χρόνου παραμονής τους εντός της ελληνικής επικράτειας. Για παράδειγμα θα υπάρχει ειδικό τέλος για την παραμονή μιας εβδομάδας, 15 ημερών ή ενός μήνα.
Αναλυτικά τι θα ισχύει βάσει του σχέδιου που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών για το 2016:
Όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα θα πρέπει να προμηθευθούν ειδικό αυτοκόλλητο σήμα στο οποίο θα είναι ενσωματωμένο τσιπάκι που θα περιλαμβάνει πληροφορίες για το αν έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας, αν το όχημα είναι ασφαλισμένο και άν έχει περάσει από ΚΤΕΟ
Το σήμα θα είναι υποχρεωτικό να το προμθθευτούν όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλα΄δα, δηλαδή όλα τα αυτοκίνητα τα φορτηγά και τα λεωφορεία ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης καθώς επίσης και όλα τα δίκυκλα.
Ο έλεγχος του σήματος θα γίνεται σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου από περιπολικά τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με ειδικές συσκευές ελέγχου.
Το δημοσιονομικό όφελος από την εφαρμογή του μέτρου εκτιμάται ότι θα είναι πολύ μεγάλο καθώς θα παρακολουθείται και θα ελέγχεται εύκολα και γρήγορα για κάθε όχημα εάν έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα καθώς και έχει γίνει εμπρόθεσμα ο τεχνικός έλεγχος, θα εντοπίζονται με συνοπτικές διαδικασίες οι παραβάτες και θα επιβάλλονται άμεσα τα προβλεπόμενα πρόστιμα.
Όφελος θα προκύψει και από τα χιλιάδες οχήματα με ξένες πινακίδες που θα προμηθευθούν το ειδικό αυτοκόλλητο.
Σημειώνεται, όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος» ότι στη χώρα μας κυκλοφορούν 60.000 φορτηγά με πινακίδες Βουλγαρίας, 2.000 φορτηγά με τουρκικές πινακίδες και άλλα 2.500 φορτηγά με ξένες πινακίδες.
Μάλιστα εκτιμάται ότι η επιβολή του ειδικού τέλους μόνο σε αυτά τα οχήματα θα αποφέρει στον προϋπολογισμό έσοδα ύψους άνω των 140 εκατομμυρίων ευρώ.
Η εφημερίδα αναφέρει πως και ο βουλευτής του Ποταμιού Χάρης Θεοχάρης έχει υποβάλει πρόταση στην κυβέρνηση για την επιβολή ειδικού τέλους βινιέτας.
Η εφημερίδα παραπέμπει σε δηλώσεις που έχει κάνει και σύμφωνα με αυτές υποστηρίζει ότι το ελληνικό κράτος φορολογεί μόνο τους Έλληνες μεταφορείς.
«Φτιάξαμε την Εγνατία με λεφτά του ελληνικού λαού και διευκολύνει τους Τούρκους μεταφορείς που χρησιμοποιούν τις δωρεάν τις εθνικές υποδομές…Την ίδια στιγμή οι Βούλγαροι και οι Σκοπιανοί μεταφορείς ξεφορτώνουν τα προϊόντα τους και μετά παραμένουν έως και 15 ημέρες εντός της χώρας χωρίς καμία επιβάρυνση αποσκοπώντας να λάβουν μεταφορικό έργο. Αν οι ξένοι μεταφορείς χρεώνονταν μέσω ενός συστήματος βινιέτας με 100 ευρώ για το διάστημα αυτό της παραμονής του τότε θα αποφάσιζαν ή να αναχωρήσουν άδειοι, επιτρέποντας στον Έλληνα μεταφορέα να λειτουργήσει ή τουλάχιστον θα απέδιδαν κάποιο ποσό για τα δημόσια έσοδα για όσο διάστημα παρέμεναν εντός της εθνικής επικράτειας».