Τα πάνω κάτω έρχονται στη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων αφού αλλάζει το σύστημα υπολογισμών των φόρων αλλά και των τελών κυκλοφορίας που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα.
Από τούδε και στο εξής οι φόροι και τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων θα προσδιορίζονται από την αξία του αυτοκινήτου και όχι τα κυβικά εκατοστά της μηχανής, που εκτιμάται ότι σήμερα προκαλούν αρκετές στρεβλώσεις.
Και αυτό καθώς σε πολλές περιπτώσεις η φορολογία φθηνότερων αυτοκινήτων αλλά με μεγάλο κυβισμό έφθανε να ξεπερνά την αντίστοιχη ακριβών αυτοκινήτων αλλά με μικρότερα κυβικά, τα οποία πχ «συμπιέστηκαν» στους νέας τεχνολογίας κινητήρες.
Ωστόσο τα τελευταία χρόνια οι έλεγχοι του ΣΔΟΕ έχουν δείξει ότι δεν είναι λίγες οι αυτοκινητοβιομηχανίες και εισαγωγικές εταιρείες που πουλούσαν αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά με μειωμένη εργοστασιακή τιμή απ’ αυτή που είχαν στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, με αποτέλεσμα να προσδιορίζονται πιο χαμηλά και οι σχετικοί δασμοί.
Σε κάθε περίπτωση εφόσον αποφασιστεί ο τρόπος που θα λειτουργεί το σύστημα, και λάβει τη σύμφωνη γνώμη και του Κουαρτέτου ώστε να διασφαλίζονται τα φορολογικά έσοδα, η ενεργοποίηση του αναμένεται στο τέλος της χρονιάς. Και αυτό προκειμένου οι νέες αλλαγές να ισχύσουν απ’ το 2017.
Πηγή: topontiki.gr