Στις ενισχύσεις του ΕΣΠΑ και οι επιχειρήσεις franchise

Δύο χρηματοδοτικά προγράμματα μέσω των οποίων θα ενισχυθούν τομείς που έως σήμερα ήταν αποκλεισμένοι από το ΕΣΠΑ, πρόκειται να προκηρυχθούν έως το τέλος Μαρτίου. Το συνολικό ποσό (δημόσια δαπάνη) που θα διατεθεί έχει προϋπολογισθεί στα 75 εκατ. ευρώ και δικαιούχες θα είναι οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο, την εστίαση, την εκπαίδευση και τις επιχειρήσεις franchising.

Η ένταξη των παραπάνω δραστηριοτήτων στα χρηματοδοτικά προγράμματα, αποτελούσε πάγιο αίτημα της αγοράς, κάτι που τελικώς έγινε αποδεκτό από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Η πρώτη δράση, προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, προβλέπει την παροχή οικονομικών κινήτρων για την αναβάθμιση υφιστάμενων πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων του τομέα υπηρεσιών και συγκεκριμένα του λιανικού εμπορίου, της εστίασης και της ιδιωτικής εκπαίδευσης (παιδικοί σταθμοί, νηπιαγωγεία).

Η χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων καλύπτει το 40% των επιλέξιμων δαπανών και προσαυξάνεται κατά 10%, φτάνοντας στην περίπτωση πρόσληψης νέου προσωπικού. Η διάρκεια υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων θα οριστεί στους 18 – 24 μήνες.

Τα κίνητρα που θα χορηγηθούν και συνεπώς τα επενδυτικά σχέδια που θα υπαχθούν θα πρέπει να εστιάζουν στις παρακάτω κατηγορίες παρεμβάσεων:

α. Την εξοικονόμηση ενέργειας

β. Την ενσωμάτωση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στην παρεχόμενη υπηρεσία

γ. Την ενίσχυση της υγιεινής και ασφάλειας των χώρων

δ. Και την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Οι επιλέξιμες δαπάνες του προγράμματος στο πλαίσιο της εξοικονόμησης ενέργειας θα περιλαμβάνουν:

– Εργασίες διαμόρφωσης των ενδεδειγμένων χώρων της επιχείρησης για την βελτιστοποίηση της διαχείρισης της ενέργειας και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος

– Ανανέωση εξοπλισμού με νέο, βελτιωμένης ενεργειακής απόδοσης

– Πιστοποίηση επιχειρήσεων με σύγχρονα εξειδικευμένα πρότυπα με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, όπως το πρότυπο ΕΛΟΤ 1452- Σύστημα διαχείρισης της ποιότητας εμπορικών καταστημάτων.

Οι επιλέξιμες δράσεις στον τομέα των Τεχνολογία Πληροφορικής-Επικοινωνιών (ΤΠΕ) θα περιλαμβάνουν:

– Ανάπτυξη ηλεκτρονικών συστημάτων προβολής προϊόντων και υπηρεσιών στο διαδίκτυο (web sites)

– Ανάπτυξη ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops)

– Ανάπτυξη επιχειρηματικών πυλών για πρόσβαση από κινητές συσκευές (mobile portals)

– Ανάπτυξη επιχειρηματικών εφαρμογών για πρόσβαση από κινητές συσκευές (mobile apps)

– Ανανέωση παιδαγωγικού υλικού (διαδραστικοί πίνακες, projectors)

– Ψηφιακός εξοπλισμός για την υποβοήθηση της υπηρεσίας (π.χ ηλεκτρονική παραγγελιοληψία κ.α)

– Αξιοποίηση υποδομών cloud για την διαχείριση εφαρμογών και δεδομένων

– Αξιοποίηση υποδομών application service providers (ASPs) για την υιοθέτηση πρακτικών ηλεκτρονικού εμπορίου με χαμηλό κόστος

– Συμμετοχή σε υφιστάμενες πλατφόρμες ηλεκτρονικών αγορών, ψηφιακών εκθέσεων κ.λπ.

– Ολοκλήρωση των νέων συστημάτων με τυχόν υφιστάμενες εφαρμογές της επιχείρησης (λογιστικό σύστημα, σύστημα διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων κ.λπ.).

Οι επιλέξιμες δαπάνες δράσης του προγράμματος στο πλαίσιο της υγιεινής και ασφάλειας των χώρων θα περιλαμβάνουν:

– Ανανέωση του εξοπλισμού εκείνου που συνδέεται με την ασφάλεια του χώρου και την ασφάλεια της παροχής της υπηρεσίας

Οι επιλέξιμες δαπάνες στο πλαίσιο της εφοδιαστικής αλυσίδας θα περιλαμβάνουν:

– Διαμόρφωση Δικτύου Διανομής: αριθμός, θέση και δίκτυο αποστολών των προμηθευτών, των εγκαταστάσεων παραγωγής, των κέντρων διανομής, των αποθηκών, των αποβάθρων και των πελατών.

– Στρατηγική Διανομής: δίνει απάντηση σε ερωτήματα που αφορούν 1) τον έλεγχο λειτουργιών (κεντρικός, επιμερισμένος ή αποκεντρωμένος), 2) τα συστήματα διανομής, π.χ., άμεση αποστολή, cross docking, άμεση παράδοση στο κατάστημα (DSD), 3) τα μέσα μεταφοράς, π.χ. φορτηγό, LTL, σιδηρόδρομος, TOFC ή COFC, θαλάσσιες μεταφορές, αερομεταφορές, 4) τη στρατηγική αναπλήρωσης (π.χ. στρατηγική pull, push ή συνδυασμός) και 5) τον έλεγχο των μεταφορών (π.χ. ιδιωτικός μεταφορέας ή 3PL).

– Πληροφορίες: Η ολοκλήρωση των διαδικασιών μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού ώστε να μοιραστούν πολύτιμες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των δεικτών της ζήτησης, τις προβλέψεις, την απογραφή, τις μεταφορές, τις πιθανές συνεργασίες, κλπ.

– Διαχείριση Αποθεμάτων: Ποσότητα και τόπος των αποθεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων υλών, το έργο κατά την διαδικασία (WIP) και τα τελικά προϊόντα.

– Ροή μετρητών (Cash-Flow): τακτοποίηση των όρων πληρωμής και των μεθοδολογιών για την ανταλλαγή κεφαλαίων μεταξύ οντοτήτων στο πλαίσιο της αλυσίδας εφοδιασμού.

Εντός του 1ου τριμήνου του 2017 προγραμματίζεται να προκηρυχθεί και η δράση που αφορά στην αναβάθμιση υφιστάμενων μικρομεσαίων επιχειρήσεων που είναι ενταγμένες σε δίκτυα franchise. Ο ενδεικτικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 25 εκατ. ευρώ (δημόσια δαπάνη). Η χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων καλύπτει το 40% των επιλέξιμων δαπανών και προσαυξάνεται κατά 10%, φτάνοντας στο 50% στην περίπτωση πρόσληψης νέου προσωπικού. Η διάρκεια υλοποίησης των επενδυτικών σχεδίων, θα οριστεί στους 18 – 24 μήνες.

Η αναβάθμιση των επιχειρήσεων για την ενίσχυση των ικανοτήτων τους σχετικά με τη βελτίωση της ποιότητας των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών ή τη δημιουργία νέων προϊόντων/υπηρεσιών θα υποστηριχθεί με τη χρηματοδότηση και υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων που στοχεύουν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των λειτουργικών δραστηριοτήτων, τη μείωση του κόστους και την αναβάθμιση των υποδομών τους.

Τα επενδυτικά σχέδια των επιχειρήσεων θα πρέπει να έχουν συνολικό προϋπολογισμό 30.000 – 200.000 ευρώ και περιλαμβάνουν

– Αναβάθμιση υποδομών (κτίρια, εγκαταστάσεις, περιβάλλον χώρος)

– Μηχανήματα και εξοπλισμό

– Επενδύσεις για εξοικονόμηση ενέργειας και περιβαλλοντική αναβάθμιση

– Ανάπτυξη & Πιστοποίηση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας & περιβαλλοντικής διαχείρισης

– Αυτοματοποίηση λειτουργικών δραστηριοτήτων μέσω της αύξησης χρήσης των ΤΠΕ (Λογισμικό, υπηρεσίες λογισμικού και υποδομές ΤΠΕ)

– Μισθολογικό κόστος εργαζόμενων (υφιστάμενο ή/και νέο προσωπικό) με χρήση ρήτρας ευελιξίας

– Μεταφορικά μέσα.

Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες δικαιωμάτων χρήσης brand name.

Πηγή: http://www.topontiki.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.