“Θα μεταφέρουμε βάρος από τα παλιά στα καινούργια” λέει ο Τ. Αλεξιάδης
– “Δίκαια τέλη” υπόσχεται το υπουργείο, αλλά θα επιβαρυνθούν τουλάχιστον 1.000.000 ιδιοκτήτες
– Δείτε ποια αυτοκίνητα θα πληρώσουν για πρώτη φορά, ποιοι λίγο πιο ακριβά και ποιοι… καίγονται
Για να μην υπάρχει πανικός θα πρέπει να έχουν όλοι κατά νου την γνωστή πλέον τακτική των διαρροών μέσω της οποίας το υπουργείο μετράει τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης.
Με αυτό το δεδομένο ακόμη μιλάμε με σενάρια τα οποία ωστόσο βασίζονται σε πραγματικά σχέδια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017.
Ακόμη η… μπίλια δεν έχει κάτσει. Θα πρέπει να περιμένουμε την οριστική ανακοίνωση που θα γίνει σ τις 15 Νοεμβρίου.
Προς το παρόν ο Τρύφων Αλεξιάδης υπόσχεται ότι εφέτος τα τέλη κυκλοφορίας “θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά”. Όπως είπε μιλώντας στην κρατική τηλεόραση “θα μεταφέρουμε βάρος, λογικό, από παλιά και φθηνά σε νεότερα και ακριβά αυτοκίνητα”.
Κάπου εδώ και μόνο από αυτή τη φράση του υπουργού διαφαίνονται οι πρώτες δυο κατηγορίες αυτοκινήτων. Τα νέα αυτοκίνητα, αυτά που αγοράστηκαν την τελευταία πενταετία και ειδικότερα αυτά που έχουν υψηλή εμπορική αξία θα επιβαρυνθούν κατά πολύ.
Η δεύτερη κατηγορία είναι τα αυτοκίνητα πριν το 2005, για τα αυτοκίνητα αυτά θα υπάρξουν φοροελαφρύνσεις, μικρές για εκείνα που είναι μετά το 2.000 και ακόμη μεγαλύτερες για όσα είναι πριν το 2.000. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό το παράδειγμα του Τρύφωνα Αλεξιάδη στην ΕΡΤ:
“Ακριβώς επειδή δεν είναι λογικό ένα αυτοκίνητο του 1995 που η αξία του είναι 500 ευρώ να έχει τέλη κυκλοφορίας 800 ή 1.000 ευρώ, αυτοί οι παραλογισμοί πρέπει να σταματήσουν διότι έχουμε ένα κύμα κατάθεσης πινακίδων. Θέλουμε να δώσουμε κίνητρα ώστε ο κόσμος να πάρει πίσω τις πινακίδες ή να μην κατατεθούν άλλες.”
Αυτή είναι και η τρίτη κατηγορία των αυτοκινήτων. Δηλαδή τα αυτοκίνητα πριν το 2.000 τα οποία θα έχουν μειώσεις τελών κυκλοφορίας ως και 40% (τουλάχιστον έτσι διαρρέεται από κάποιους)
Η πέμπτη κατηγορία είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με χαμηλούς ρύπους κάτω από τα 90 γραμμάρια. Όλα δείχνουν ότι το όριο των 90 γραμμαρίων θα μειωθεί ακόμη και στα 80 γραμμάρια και έτσι χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που ως τώρα δεν πλήρωναν ούτε ένα ευρώ θα πληρώσουν τέλη.
Η έκτη και τελευταία κατηγορία είναι οι ιδιοκτήτες των πετρελαιοκίνητων που θα δουν κατά πάσα πιθανότητα ένα “καπέλο” για (κατά τα άλλα) περιβαλλοντικούς λόγους στα τέλη κυκλοφορίας από δω και πέρα, το πόσο θα είναι αυτό το ποσό θα το μάθουμε μαζί με τα τέλη στα μέσα του Νοεμβρίου.