Ανακάμπτουν οι τουριστικές κρατήσεις, αλλά όχι από τη Γερμανία

Ανακοπή της ροής των ακυρώσεων και μερική βελτίωση του ρυθμού των τουριστικών κρατήσεων τελευταίας στιγμής από τις περισσότερες ξένες αγορές για το υπόλοιπο της σεζόν στη χώρα μας διαπιστώνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, κ. Ανδρέας Ανδρεάδης. Την εξέλιξη αυτή αποδίδει στo θετικό μήνυμα που εξέπεμψε η επίτευξη συμφωνίας με τους εταίρους. Από την τάση βελτίωσης του ρυθμού εισόδου νέων κρατήσεων στα συστήματα των τουριστικών καταλυμάτων εξαιρείται η γερμανική αγορά. Οι Γερμανοί εμφανίζονται επιφυλακτικοί να προχωρήσουν σε νέες κρατήσεις με τους ρυθμούς προηγούμενων ετών, γεγονός που αποδίδεται στην ένταση που επικράτησε μεταξύ της ελληνικής και της γερμανικής πλευράς κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης. Το πιο σύνηθες ερώτημα που απευθύνουν σε Ελληνες συνεργάτες τους αυτή την περίοδο είναι κατά πόσο είναι ευπρόσδεκτοι αν επιλέξουν τη χώρα μας για τις διακοπές τους. Από την πλευρά του, ο ΣΕΤΕ προγραμματίζει, μέσω της Marketing Greece, μια καμπάνια που θα «τρέξει» άμεσα, με στόχο την αναθέρμανση του ενδιαφέροντος των Γερμανών για κρατήσεις στην Ελλάδα. Στο πλαίσιο του εγχειρήματος, ο ΣΕΤΕ βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή συνεννόησης και με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού για την αποφυγή αλληλοεπικαλύψεων.

Σε ό,τι αφορά τις κρατήσεις από άλλες αγορές που σημειώνουν ήδη βελτίωση, ο κ. Ανδρεάδης εκτιμά ότι, εκτός απροόπτου, θα επιταχυνθούν ακόμη περισσότερο τις επόμενες ημέρες. Μεγαλύτερη τάση βελτίωσης στη ροή των κρατήσεων καταγράφεται από τη γαλλική αγορά, ενώ ικανοποιητική είναι η ανάκαμψη και από την ιταλική αγορά. Επίσης, διατηρείται η ανοδική εξέλιξη των κρατήσεων από τις ΗΠΑ, που δεν είχαν επηρεασθεί ιδιαίτερα από την ελληνική κρίση. Χωρίς περαιτέρω ζημιές, σε σχέση με την αναμενόμενη πτώση για τη φετινή περίοδο, κινούνται οι κρατήσεις και από τη ρωσική αγορά.

Εξάλλου, ο ΣΕΤΕ, πέραν των πρωτοβουλιών για την ομαλοποίηση της ροής των κρατήσεων και για την ενημέρωση τουριστικών επιχειρήσεων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες μετά το κλείσιμο των τραπεζών, επιχειρεί αυτό το διάστημα να αποκωδικοποιήσει τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν για την τουριστική αγορά τόσο τη φετινή όσο και την επόμενη σεζόν, σε σχέση με την αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ στις υπηρεσίες διαμονής και στην εστίαση.

Στο μεταξύ, τα οφέλη από την αύξηση της τουριστικής δραστηριότητας –πριν από την εκδήλωση της πρόσφατης κρίσης– αποτυπώθηκαν και στις εισπράξεις των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων της χώρας. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε, χθες, η Ελληνική Στατιστική Αρχή, οι εισπράξεις στα μουσεία και στους αρχαιολογικούς χώρους για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου αυξήθηκαν κατά 18,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, φθάνοντας στα 3,65 εκατ. ευρώ. Για το ίδιο διάστημα, ο αριθμός των επισκεπτών στα μουσεία αυξήθηκε κατά 12,1%, φθάνοντας στους 632.203, και στους αρχαιολογικούς χώρους κατά 21,3%, φθάνοντας στους 787.792. Μόνο τον Μάρτιο ο αριθμός των επισκεπτών στα μουσεία αυξήθηκε κατά 19,1% και οι εισπράξεις κατά 14,7%. Αντίστοιχα, ο αριθμός των επισκεπτών στους αρχαιολογικούς χώρους αυξήθηκε κατά 30,1% και οι εισπράξεις κατά 16,9%.

 

kathimerini.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published.