Έπειτα από την αιφνίδια απόφαση μείωσης των δρομολογίων, από 1η Οκτωβρίου 2016, της αεροπορικής γραμμής Αθήνα-Κοζάνη-Καστορια από έξι σε τρία, η Μαρία Αντωνίου προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
“Στις 23 Ιουνίου 2016 κατέθεσα Ερώτηση (Αρ.Πρωτ.: 6368) προς τον αρμόδιο Υπουργό επισημαίνοντας το συγκεκριμένο ζήτημα. Έκτοτε καμία απάντηση και απαξίωση.
Δυστυχώς οι φόβοι μας επιβεβαιώθηκαν με τον χειρότερο τρόπο.
Και γι’ αυτό φρόντισε και πάλι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που στο μόνο που είναι συνεπής πλέον είναι τα ατέλειωτα ψέματα προς τον ελληνικό λαό.
Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται ως αρνητικό συμπλήρωμα στην υποβάθμιση της περιοχής μας με μεγάλες συνέπειες στην τοπική μας οικονομία.
Εάν αυτό δεν λέγεται απομόνωση τότε ποιο θα ήταν καλύτερο παράδειγμα;
Εκτός και αν τα μειωμένα αεροπορικά δρομολόγια θα αναπληρωθούν άμεσα με τα τρένα που θα πηγαινοέρχονται στο Νομό Καστοριάς….”
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη
ΘΕΜΑ: «Αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, που παραχωρούνται στο νέο Υπερταμείο και νέος διαγωνισμός άγονων γραμμών»
Κύριε Υπουργέ,
Πρόσφατα το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου ο οποίος θα καταθέσει προτάσεις αξιοποίησης για τα 23 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία δεν εντάχθηκαν στη σύμβαση παραχώρησης με τη Fraport.
Όπως διευκρίνισε σε ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ, τα 23 αυτά περιφερειακά αεροδρόμια θα παραχωρηθούν προκειμένου να αξιοποιηθούν στην «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ», δηλαδή στο νέο Υπερταμείο.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Άραξου, Αστυπάλαιας, Χίου, Ικαρίας, Ιωαννίνων, Καλαμάτας, Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κοζάνης, Κυθήρων, Λέρου, Λήμνου, Μήλου, Νέας Αγχιάλου, Νάξου, Πάρου, Σητείας, Σκύρου και Σύρου.
Ουδείς γνωρίζει, όμως, αυτήν τη στιγμή πως και πότε θα αξιοποιηθούν τα αεροδρόμια αυτά.
Παράλληλα, προκύπτει το ερώτημα αν μετά την παραχώρηση των 23 αυτών αεροδρομίων στο νέο Υπερταμείο, θα συνεχίζεται η χρηματοδότησή τους από την ΥΠΑ και το Ελληνικό Δημόσιο.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με δημοσιεύματα, που προφανώς διαρρέονται από την κυβέρνηση, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προωθεί την αναβάθμιση έξι εκ των εικοσιτριών περιφερειακών αεροδρομίων, με έργα συνολικής δαπάνης 197 εκ. ευρώ και χρηματοδότηση από το πακέτο Juncker.
Όμως, σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ, κανένα περιφερειακό αεροδρόμιο δεν έχει ενταχθεί στη λίστα των 42 έργων που θα χρηματοδοτηθούν από το πακέτο Juncker.
Επίσης, είναι ήδη σε εξέλιξη ο νέος διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές, μεταξύ των οποίων και η γραμμή Αθήνα- Κοζάνη – Καστοριά, με μειωμένο προϋπολογισμό και πιθανότατα με μείωση του αριθμού των πτήσεων, που είναι τώρα έξι την εβδομάδα.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Σκοπεύει το Υπουργείο σας να εντάξει προς χρηματοδότηση τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια – ή μέρος αυτών – στο πακέτο Juncker;
2. Μετά την παραχώρηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων στο νέο Υπερταμείο, από ποιες πηγές θα συνεχιστεί η χρηματοδότηση των αναγκών τους;
3. Έχει προβλεφθεί και για ποια αεροδρόμια η χρηματοδότηση έργων υποδομής και αναβάθμισης από το ΠΔΕ ή το ΕΣΠΑ 2014-2020;
4. Θα παραμείνουν ως έχουν οι πτήσεις από Αθήνα για Καστοριά ή θα μειωθούν, όπως γράφεται σε πρόσφατα δημοσιεύματα, σε 3 το χειμώνα, 4 την άνοιξη και 6 το καλοκαίρι εβδομαδιαία;
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Μαρία Β. Αντωνίου