Την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025 υπεγράφη η σύμβαση για την εκτέλεση του έργου «Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση (ΕΟΑ) για την Εθνική Οδό Καστοριάς – Φλώρινας μέσω Βιτσίου προς Περικοπή και έως τον Νυμφαίο», συνολικού προϋπολογισμού 10.670,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.). Τη σύμβαση υπέγραψαν ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Καστοριάς Δημήτρης Σαββόπουλος και ο ανάδοχος οικονομικός φορέας.
Η συγκεκριμένη μελέτη αποτελεί απαραίτητο βήμα για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του οδικού έργου, καθώς η περιοχή διέρχεται από προστατευόμενη ζώνη του δικτύου NATURA 2000. Η Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση συντάσσεται συμπληρωματικά προς τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και εξετάζει ενδελεχώς τις πιθανές επιπτώσεις του έργου στο φυσικό περιβάλλον, με έμφαση στα προστατευόμενα είδη χλωρίδας, πανίδας και ορνιθοπανίδας.
Η μελέτη περιλαμβάνει:
- Καταγραφή των προστατευόμενων ειδών της περιοχής,
- Εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου,
- Προτάσεις για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος,
- Εισήγηση πρόσθετων μέτρων προστασίας, όπου απαιτείται.
Η εκπόνηση της ΕΟΑ θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο για τις δημόσιες συμβάσεις και την περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Η εν λόγω αξιολόγηση συνδέεται άμεσα με την προγραμματισμένη υλοποίηση του έργου «Βελτίωση και ασφαλτόστρωση της οδού από τη διασταύρωση της Ε.Ο. Καστοριάς – Φλώρινας μέσω Βιτσίου προς Περικοπή έως τον Νυμφαίο», συνολικού μήκους περίπου 14,3 χλμ. Πρόκειται για υπάρχουσα δασική/χωμάτινη οδό, η οποία θα αναβαθμιστεί με τα εξής τεχνικά χαρακτηριστικά:
- Ασφαλτόστρωση οδού πλάτους 5,5 μ.,
- Διαπλατύνσεις, έργα αποστράγγισης και τεχνικά στήριξης,
- Κατασκευή κόμβων και πεζοδρομίων στον οικισμό Περικοπής,
- Τοποθέτηση σήμανσης και εφαρμογή μέτρων οδικής ασφάλειας.
Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 9.000.000,00 ευρώ (με Φ.Π.Α.) και θα υλοποιηθεί με βάση τις Εθνικές Τεχνικές Προδιαγραφές, υπό την επίβλεψη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Π.Ε. Καστοριάς.
Με την υπογραφή της ΕΟΑ, δρομολογείται ουσιαστικά η υλοποίηση ενός σημαντικού οδικού έργου, που θα ενισχύσει την πρόσβαση και τις μετακινήσεις μεταξύ Καστοριάς, Περικοπής και Νυμφαίου, λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη διατήρησης του φυσικού περιβάλλοντος.