Βασίλης Νότης
Digital Strategist
www.gmedia.gr
Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετές μικρές επιχειρήσεις είναι το διαθέσιμο budget για την διαφήμιση τους. Ειδικά στους δύσκολους καιρούς της εποχής το πρώτο έξοδο που αποφασίζουν οι επιχειρήσεις να κόψουν ή να μειώσουν είναι η ίδια τους η διαφήμιση και κυρίως η online. Το φαινόμενο αυτό είναι εντονότερο σε περιοχές της επαρχίας όπως και η Καστοριά.
Αυτό είναι και το βασικό λάθος.
Η παραδοσιακή διαφήμιση όπως την ξέρουμε τόσα χρόνια (τηλεόραση, ραδιόφωνο, κλπ) μπορεί όντως να είναι αρκετά πολυέξοδη. Πλέον όμως στην digital εποχή η διαφήμιση είναι φθηνότερη από ποτέ και αν γίνει σωστά τα αποτελέσματα που θα σας φέρουν δεν θα τα πιστεύετε ούτε εσείς.
Πάμε λοιπόν να δούμε μερικούς τρόπους που θα βοηθήσουν την επιχείρηση σας χωρίς να σας “αδειάσει η τσέπη”.
Τραβήξτε την προσοχή
Και μάλιστα έχετε λίγο χρόνο για να το πετύχετε. Έρευνες δείχνουν ότι οι ενήλικες διαθέτουν 6 – 8 δευτερόλεπτα μέχρι να αποσπαστεί από κάτι άλλο η προσοχή τους. Αυτός λοιπόν είναι και ο χρόνος που έχετε στην διάθεση σας για να σας προσέξουν. Αν το καταφέρετε έχετε και περίπου ένα λεπτό ακόμη για να πουλήσετε αυτό που θέλετε. Επομένως καταλαβαίνει κανείς πως το μήνυμα σας πρέπει να είναι γρήγορο και straight to the point σε όποιο μέσω και αν αποφασίσετε να κάνετε marketing.
Σκεφτείτε τοπικά
Κάθε τοπική κοινωνία είναι διαφορετική. Παρατηρήστε τους ανθρώπους γύρω σας, επιλέξτε το κοινό που θέλετε να μετατρέψετε σε πελάτες σου και λειτουργήστε ανάλογα. Ίσως μια μικρή χορηγία σε τοπική αθλητική ομάδα ή μια δωρεά μασκών στο σχολείο της γειτονιάς να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην κοινωνία και μεγάλη ανταπόδοση από αυτήν.
Διαβάστε επίσης: Πως να βελτιώσετε την παρουσία σας στα Social Media
Δικτυωθείτε
Δεν υπάρχει καλύτερη διαφήμιση από το να βγείτε εκεί έξω να γνωρίσετε κόσμο και να τους πείτε ποιοι είστε και τι κάνετε. Η κοινωνική δικτύωση πρόσωπο με πρόσωπο ακόμη έχει αντίκτυπο γιαυτό στην επόμενη εκδήλωση στην περιοχή σας δώστε το παρών. Δεν χρειάζεται χρήματα για να το κάνετε αλλά χρόνο. Επίσης μην περιμένετε την επόμενη ημέρα ουρές στο κατάστημα σας αλλά χτίζοντας σταδιακά το δίκτυο σας θα υπάρξουν μεγάλες ευκαιρίες.
Η δύναμη του περιεχομένου
Η παραγωγή περιεχομένου είναι από τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Ειδικά στα social media οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται να ακούνε συνέχεια το πόσο καλός ή οικονομικός είστε αλλά θέλουν περιεχόμενο με το οποίο θα αντιδράσουν, θα περάσουν ευχάριστα και θα ξεφύγουν από την καθημερινότητα. Αντί λοιπόν να τους πείτε ότι έχετε το φθηνότερο Cocktail δείξτε τους ένα βίντεο για το πως το φτιάχνετε με μεράκι ειδικά για αυτούς που θα το απολαύσουν. Δεν προδίδετε την “μυστική” συνταγή αλλά δείχνετε εμπιστοσύνη στο κοινό σας και τους προσφέρετε αυτό ακριβώς που έψαχναν.
Στη συνέχεια προωθήστε αυτό το περιεχόμενο με ένα μικρό budget τοπικά στα social media και δείτε την δύναμη του marketing. Αν πάλι δεν έχετε τον χρόνο που απαιτεί όλο αυτό μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιο Digital Marketing Agency να σας βοηθήσει.
Δώστε αξία στους πελάτες σας
Είναι πολύ οικονομικότερο να κρατήσετε έναν υπάρχοντα πελάτη από το να προσελκύσετε κάποιον καινούριο. Δώστε στους πελάτες σας αξία προσφέροντας τους κάποια προνόμια αποκλειστικά για αυτούς. Ένας δωρεάν καφές σε κάποιον καθημερινό πελάτη κοστίζει ελάχιστα αλλά δεν φαντάζεστε τι δύναμη κρύβει. Ο ίδιος πελάτης θα αποτελέσει στο μέλλον την κινητή σας ανέξοδη διαφήμιση και στο ευρύτερο κοινό. Παρόμοια παραδείγματα θα δείτε με κουπόνια προσφορών για τακτικούς πελάτες, δώρα σε επόμενες αγορές κλπ.
Όλα τα παραπάνω απαιτούν αφοσίωση και πρέπει μια επιχείρηση να τα τηρεί και να θέτει ένα πλάνο marketing. Χωρίς πολλά έξοδα μπορείτε να βάλετε την επιχείρηση σας ξανά στον χάρτη του ανταγωνισμού. Δείτε το σαν ένα στοίχημα και μην φοβάστε να ρισκάρετε λίγο από τον χρόνο σας ή ένα μικρό χρηματικό ποσό καθώς αυτά είναι που θα κρατήσουν ζωντανή την επιχείρηση μελλοντικά.