Όλοι μας αγαπάμε τις ώρες που περνάμε στη σκοτεινή αίθουσα του κινηματογράφου, η αλήθεια όμως είναι πως τίποτα δε συγκρίνεται με το να χώνεσαι μέσα στις εκατοντάδες «μαγικές» σελίδες ενός βιβλίου.
Σκοτεινός Τόπος
της Τζίλιαν Φλιν
475σελ.
Εκδόσεις Μεταίχμιο
H κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος της Φλιν, η δεύτερη μετά «Το Κορίτσι που εξαφανίστηκε», είναι σχεδόν σίγουρο πως θα ξαναβάλει την Σαρλίζ Θέρον στη κούρσα για τα Όσκαρ, μετά από σχεδόν μια δεκαετία.
Η Λίμπι Ντέι ήταν επτά όταν η μητέρα και οι δύο αδελφές της δολοφονήθηκαν στην αποκαλούμενη Σατανιστική Σφαγή του Κίνακι. Εκείνη κατάφερε να διαφύγει και να αναγνωρίσει στο πρόσωπο του δεκαπεντάχρονου αδελφού της τον δολοφόνο. Είκοσι τέσσερα χρόνια αργότερα η δυσλειτουργική Λίμπι, προκειμένου να επιβιώσει, πουλά την ιστορία της. Έτσι αναγκάζεται να ανατρέξει στο παρελθόν, να ξαναζήσει τα γεγονότα από την αρχή, βήμα προς βήμα, μόνο και μόνο για να ανακαλύψει πως τελικά η σωτηρία της απέχει πολύ ακόμη.
«Εγώ την κακία την έχω μέσα μου, υπάρχει, το νιώθω. Ξεκοίλιασέ με και δεν αποκλείεται να γλιστρήσει έξω σαν ζωντανό όργανο, σαρκώδες και μαυριδερό, να πέσει χάμω να το πατήσεις να το λιώσεις. Κάτι έχει το αίμα των Ντέι. Κάτι δεν πάει καλά. Ποτέ δεν υπήρξα καλό κοριτσάκι και χειροτέρεψα μετά τους φόνους…»
Χάρτινες Πόλεις
του Τζον Γκριν
384σελ.
Εκδόσεις Λιβάνη
Η αρχή έγινε με «Το Λάθος Αστέρι» πέρυσι, η κινηματογραφική μεταφορά του οποίου έσπασε τα ταμεία. Φέτος, οι «Χάρτινες Πόλεις» του Γκριν αναμένεται να προκαλέσουν παρόμοιες εντυπώσεις στους σινεφίλ, τόσο λόγω της ιστορίας όσο και του ότι πρόκειται για την πρώτη σοβαρή απόπειρα της Κάρα Ντελεβίν στον κινηματογράφο, σε πρωταγωνιστικό ρόλο.
«Το θέμα με τη Μάργκο Ροθ Σπίγκελμαν είναι πως ουσιαστικά το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν να την αφήνω να μιλάει κι όταν κάποια στιγμή σταματούσε να μιλάει να την προτρέπω να συνεχίσει, λόγω του ότι, πρώτον, ήμουν πέραν πάσης αμφιβολίας ερωτευμένος μαζί της, δεύτερον, ήταν μια κοπέλα που όμοιά της δεν είχε υπάρξει ποτέ, μα ποτέ, και, τρίτον, η ίδια δε μου έκανε ερωτήσεις…»
Ο Κουέντιν Τζέικομπσεν αγαπούσε πάντοτε τη Μάργκο από μακριά. Οπότε, όταν σκαρφαλώνει στο παράθυρό του για να τον προσκαλέσει σε ένα ολονύχτιο ταξίδι εκδίκησης, δεν μπορεί παρά να την ακολουθήσει.
Όμως το επόμενο πρωί, ο Κουέντιν πηγαίνει στο σχολείο και η Μάργκο δεν είναι εκεί. Έχει αφήσει στοιχεία που εξηγούν την εξαφάνισή της, σαν μια σειρά από ψίχουλα, για να τα ακολουθήσει ο Κουέντιν.
Κι όλα αυτά τα στοιχεία οδηγούν σε ένα αναπόφευκτο ερώτημα: Ποια είναι η αληθινή Μάργκο;
Μαντάμ Μποβαρί
του Γκυστάβ Φλωμπέρ
462σελ.
Εκδόσεις Πατάκη
Η ταλαντούχα Μία Γουασικόφσκα αναλαμβάνει φέτος τον ρόλο της Έμα Μποβαρί, μιας γυναίκας που βρίσκεται παγιδευμένη σε έναν γάμο χωρίς έρωτα και πασχίζει να πιαστεί από διάφορες παράνομες σχέσεις για να νιώσει πως ζει. Δε γίνεται όμως, πριν δείτε την ταινία, να μη διαβάσετε το θρυλικό μυθιστόρημα που ουσιαστικά εφηύρε τη σύγχρονη λογοτεχνία. Ο Φλωμπέρ σκανδάλισε ολόκληρη τη Γαλλία με την «Μαντάμ Μποβαρί» το 1857 και, ακόμα και αν ο σεξουαλικός χαρακτήρας του βιβλίου μοιάζει ξεπερασμένος μπροστά στα σημερινά δεδομένα, ο τρόπος με τον οποίο ο Φλωμπέρ διείσδυσε στο μυαλό και την ψυχολογία μιας απογοητευμένης, απελπισμένης γυναίκας της μεσαίας τάξης, θα παραμείνει για πάντα ανατρεπτικός.
huffingtonpost.gr