Love and mercy
Η ασυνήθιστη βιογραφία του Μπράιαν Γουίλσον, μιας ασταθούς ιδιοφυΐας και ηγέτη των Beach Boys, με τον Πολ Ντάνο στον καλύτερο και απαιτητικότερο ρόλο της καριέρας του και τον παραγωγό Μπιλ Πόλαντ στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο. Ο ίδιος ο Γουίλσον δεν αναμείχθηκε στο γύρισμα αλλά χαιρέτησε την ακρίβεια των γεγονότων. Η ταινία προβλήθηκε σε ειδικά τμήματα στα φεστιβάλ Τορόντο και Βερολίνου.
The man from U.N.C.L.E. (20/8)
Θυμάμαι να περιμένω πώς και πώς να το παρακολουθήσω αργά τα βράδια της Παρασκευής στην ΕΙΡΤ, με τη σήμανση του Ακατάλληλου, ως στυλάτο κατασκοπικό σίριαλ στα τέλη των ’60s, με κλασικό δόλωμα, όπως και στους σύγχρονους Αντίζηλους και το I Spy, δύο συνεργάτες εντελώς διαφορετικούς μεταξύ τους, και στη συγκεκριμένη περίπτωση έναν Αμερικανό κι έναν Σοβιετικό που δούλευαν για λογαριασμό ενός διεθνούς οργανισμού με σαφείς αναφορές στα Ηνωμένα Έθνη, στο πλαίσιο της αποδρομής του ψυχροπολεμικού κλίματος της εποχής. Για την κινηματογραφική μεταφορά, οι περισσότεροι σταρ του Χόλιγουντ, και όχι μόνο, ενδιαφέρθηκαν για τον ρόλο του Ναπόλιον Σόλο, από τον Τζορτζ Κλούνι, που αποχώρησε λόγω χρόνιων ορθοπεδικών προβλημάτων, μέχρι πολύ πρόσφατα τον Τομ Κρουζ, ο οποίος έφυγε για χάρη των Επικίνδυνων Αποστολών, για να έρθει ο «Σούπερμαν» Χένρι Κάβιλ, με τον Άρμι Χάμερ συμπρωταγωνιστή ως Ίλια Κιριάκιν και τον Γκάι Ρίτσι (συνεπώς ετοιμαζόμαστε για δράση με κωμωδία) στα ηνία. Εν αναμονή της, σοβαρότερων προθέσεων, επίσης τοποθετημένης την ψυχροπολεμική περίοδο Γέφυρας των Κατασκόπων των Σπίλμπεργκ-Χανκς, που θα προβληθεί στην Αμερική τον ερχόμενο Οκτώβριο.
While we’re young (25/6)
Ο Νόα Μπάουμπαχ επιστρέφει μετά το ψαγμένο και χαριτωμένο Φράνσις Χα για να παρατηρήσει και πάλι την αγαπημένη του ελίτ της Ανατολικής Ακτής, όχι με την ψυχρότητα του Γουίτ Στίλμαν αλλά με την αγαπησιάρικη και κριτική διάθεση ενός κινηματογραφιστή που ψάχνει τα συναισθηματικά διλήμματα μέσα από τα δημιουργικά κωλύματα. Ήρωές του είναι ένα κουαρτέτο σκηνοθετών ντοκιμαντέρ: ο Μπεν Στίλερ, η Νεϊόμι Γουότς και οι νεότεροι Άνταμ Ντράιβερ και Αμάντα Σέιφριντ.
She’s funny that way (9/7)
Η παλιά δόξα της αμερικανικής κομεντί και πρώην κριτικός κινηματογράφου Πίτερ Μπογκντάνοβιτς αποτίνει φόρο τιμής στον Χάουαρντ Χοκς και στον Ερνστ Λιούμπιτς, τους οποίους θεωρητικά και έμπρακτα λατρεύει, με μια γουντιαλενικής υφής φάρσα με μεγάλο καστ (Όουεν Γουίλσον, Τζένιφερ Άνιστον) και ιδιαιτέρως αστεία την Ίμοτζεν Πουτς στον ρόλο της πόρνης ενζενί και παραγωγούς τους δικούς του μεγάλους φαν, τους Γουές Άντερσον και Νόα Μπάουμπαχ.
Absolutely Anything (14/8)
Δύο είναι οι λόγοι που προσδίδουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην κωμωδία επιστημονικής φαντασίας με πρωταγωνιστή τον Σάιμον Πεγκ: για πρώτη φορά εμφανίζονται όλοι ανεξαιρέτως (πλην, φυσικά, του αποδημήσαντα Γκρέιαμ Τσάπμαν) οι Monty Python μετά το Νόημα της Ζωής του 1983, σε σκηνοθεσία ενός από αυτούς, του Τέρι Τζόουνς. Είναι επίσης η έσχατη κινηματογραφική παρουσία του Ρόμπιν Γουίλιαμς.
PitchPerfect 2
Κυρίως αμερικανικό φαινόμενο, το Pitch Perfect έχει συνέχεια που έσκισε σε εισπράξεις και επικεντρώνεται και πάλι στο a cappella γυναικείο φοιτητικό συγκρότημα The Bellas και τις περιπέτειές τους στον δρόμο της καταξίωσης, με ανταγωνισμούς, έριδες και άτσαλους πριμαντονισμούς.
Terminator: Genisys (25/6)
Επανεκκίνηση της τριλογίας του Εξολοθρευτή, με εγγυητή τον Φύλακα Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ και την πλοκή περίπου στο ίδιο μήκος κύματος, με ένα ταξίδι στο παρελθόν για να προστατευτεί η ιερή μητέρα, δηλαδή η Σάρα Κόνορ. Στη σκηνοθεσία ο Άλαν Τέιλορ, με προϋπηρεσία στον Θορ νούμερο 2 και το «Game of Thrones».
Pixels (20/8)
Όταν οι εξωγήινοι παρερμηνεύουν τα μηνύματα της NASA ως σινιάλα πολέμου, επειδή μέσα σε αυτά περιέχονται βιντεοπαιχνίδια της δεκαετίας του ’80, οι άνθρωποι καλούνται να αντισταθούν σε αναίμακτες ρετρό αναμνήσεις που επιστρέφουν ως γιγαντιαίοι εφιάλτες με τη μορφή του Pacman! Ωραία ιδέα, ελπίζοντας πως θα εκτελεστεί με ένα Ghostbusters γούστο από τον Κρις Κολόμπους στη σκηνοθεσία και πρωταγωνιστή τον Άνταμ Σάντλερ.
Irrational man
Πιστός στο ραντεβού του με τα θερινά σινεμά στα τέλη του Αυγούστου, ο Γούντι Άλεν υπογράφει άλλη μια κομεντί με ανατροπές, δραματικούς τόνους και υπαρξιακές ανησυχίες, αυτήν τη φορά με ήρωα έναν παραιτημένο καθηγητή που βρίσκει το νόημα της ζωής στον σχεδιασμό του φόνου ενός δικαστή, με σκοπό να διορθώσει μια αδικία. Ο Χοακίν Φίνιξ είναι ο παράλογος άνδρας και η Έμα Στόουν ως έναν βαθμό τον συνερίζεται στην ταινία που παίχτηκε εκτός διαγωνιστικού στο Φεστιβάλ Καννών πριν από μερικές εβδομάδες.
Κατακούτελα (30/7)
Με το Trainwreck, ο ενορχηστρωτής της αναβίωσης της αμερικανικής κωμωδίας για ενήλικους Τζαντ Άπατοου φαίνεται, απ’ ό,τι δείχνουν οι πρώτες κριτικές, να ξαναβρήκε τη φόρμα του, έχοντας για πρώτη φορά μια γυναίκα στον κύριο ρόλο, την Έιμι Σούμερ, η οποία έχει συμβάλει στο σενάριο και υποδύεται μια αδέσποτη ύπαρξη που πήρε τοις μετρητοίς τα λόγια του πατέρα της και δεν εμπιστεύεται καθόλου τη μονογαμία, κυλώντας από τη μία σχέση στην άλλην, σαν μετωπική σύγκρουση σε εξέλιξη.