Σε έρευνα την οποία πραγματοποίησε το IAB Hellas με τη συνεργασία 22 Publishers – Networks, που μετρά 133 επιμέρους sites διαπιστώνεται αύξηση της τάξεως του 12,7% της διαφημιστικής δαπάνης για το 2016
Αναλυτικότερα στα ταμεία των sites διοχετεύθηκαν το 2016:
77,2 εκατομμύρια ευρώ έναντι 67 εκατ. το 2015. Μάλιστα η αύξηση αυτή μέσα στο 2016 είναι κλιμακωτή και συνεχόμενη από την αρχή μέχρι και τέλος του έτους. Συγκεκριμένα στο πρώτο τρίμηνο επενδύθηκαν στο 12,8 εκατ. ευρώ, στο δεύτερο 21,2, στο τρίτο, 18,5 και στο τέταρτο τρίμηνο, 23,2 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά την απορρόφηση των διαφημιστικών κονδυλίων μέσα στο 2016 στην πρώτη θέση, σύμφωνα με την έρευνα, έρχονται οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες (μερίδιο 19,7% έναντι 21,8% το 2015) με την display δαπάνη στον κλάδο να αγγίζει τα 15,2 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί ο κλάδος του Λιανεμπορίου με 10,6 εκατ. ευρώ και μερίδιο 13,7% και η κατηγορία των «Τηλεπικοινωνιών» με μερίδιο 12,3% (έναντι 14,1% το 2015) και είσπραξη της τάξεως των 9,5 εκατ. ευρώ.
Στην 4η θέση συναντάται η κατηγορία «Media Διασκέδαση και Ελεύθερος Χρόνος» με διαφημιστικά κονδύλια, ύψους 6,6 εκατ. ευρώ (8,2%).
Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία αφορούν μόνο online display διαφήμιση με βάση τιμές τιμοκαταλόγων Μέσων και δεν περιλαμβάνουν έσοδα από διαφημίσεις Google.
Ο Σπύρος Παπαγεωργίου Πρόεδρος του IAB Hellas επισημαίνει:
«Η αύξηση κατά 12,7% της display διαφήμισης στο Διαδίκτυο το 2016 προκαλεί θετικά αισθήματα στις εταιρείες digital και καταδεικνύει περίτρανα ότι το Διαδίκτυο στην Ελλάδα έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει προκειμένου να φθάσει τους αντίστοιχους δείκτες στις ώριμες αγορές της Ευρώπης. Η θετική μεταβολή αυτή, ωστόσο, συνιστά παράλληλα και μια ‘διόρθωση’ στις επιδόσεις του 2015, χρονιά των capital controls και άλλων αρνητικών παραμέτρων που έθεσαν προσκόμματα στη διαφημιστική επένδυση. To ΙΑΒ Hellas παρακολουθεί στενά τις επιδόσεις των επιμέρους κλάδων που καταμετρώνται στην έρευνα, διαπιστώνοντας σταθερά σαφές προβάδισμα στις κατηγορίες των Χρηματοοικονομικών, του Retail και των Τηλεπικοινωνιών, διαφημιζόμενοι που κρατούν εξάλλου τα σκήπτρα της διαφημιστικής επένδυσης και στα αναλογικά παραδοσιακά Μέσα».
Οι 22 εταιρείες-μέλη του ΙΑΒ Hellas, που αντιπροσωπεύουν 133 web sites που στοχεύουν στο ελληνικό κοινό είναι οι 24Media, Adweb Network, Alpha TV, Antenna, Attica Media, Capital.gr, Δέσμη Εκδοτική, ΔΟΛ Digital, DPG Digital Media, Forthnet (like to like), Freenet (Sofokleous.gr), Καθημερινή, Liquid Media, Media2Day, Mega TV, Prime Media, Pegasus Interactive, Phaistos Net, Think Digital Network, TVXS, TNC Digital Media Group L2L, Yahoo!