Ερώτηση κατέθεσε η Μαρία Αντωνίου με θέμα: «Αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, που παραχωρούνται στο νέο Υπερταμείο και νέος διαγωνισμός άγονων γραμμών»,
έπειτα από τις πρόσφατες δηλώσεις, πληροφορίες και δημοσιεύματα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, σχετικά με το ζήτημα που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο Καστοριάς.
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη
ΘΕΜΑ: «Αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, που παραχωρούνται στο νέο Υπερταμείο και νέος διαγωνισμός άγονων γραμμών»
Κύριε Υπουργέ,
Πρόσφατα το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου ο οποίος θα καταθέσει προτάσεις αξιοποίησης για τα 23 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία δεν εντάχθηκαν στη σύμβαση παραχώρησης με τη Fraport.
Όπως διευκρίνισε σε ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ, τα 23 αυτά περιφερειακά αεροδρόμια θα παραχωρηθούν προκειμένου να αξιοποιηθούν στην «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ», δηλαδή στο νέο Υπερταμείο.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Άραξου, Αστυπάλαιας, Χίου, Ικαρίας, Ιωαννίνων, Καλαμάτας, Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κοζάνης, Κυθήρων, Λέρου, Λήμνου, Μήλου, Νέας Αγχιάλου, Νάξου, Πάρου, Σητείας, Σκύρου και Σύρου.
Ουδείς γνωρίζει, όμως, αυτήν τη στιγμή πως και πότε θα αξιοποιηθούν τα αεροδρόμια αυτά.
Παράλληλα, προκύπτει το ερώτημα αν μετά την παραχώρηση των 23 αυτών αεροδρομίων στο νέο Υπερταμείο, θα συνεχίζεται η χρηματοδότησή τους από την ΥΠΑ και το Ελληνικό Δημόσιο.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με δημοσιεύματα, που προφανώς διαρρέονται από την κυβέρνηση, το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προωθεί την αναβάθμιση έξι εκ των εικοσιτριών περιφερειακών αεροδρομίων, με έργα συνολικής δαπάνης 197 εκ. ευρώ και χρηματοδότηση από το πακέτο Juncker.
Όμως, σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ, κανένα περιφερειακό αεροδρόμιο δεν έχει ενταχθεί στη λίστα των 42 έργων που θα χρηματοδοτηθούν από το πακέτο Juncker.
Επίσης, είναι ήδη σε εξέλιξη ο νέος διαγωνισμός για τις άγονες γραμμές, μεταξύ των οποίων και η γραμμή Αθήνα- Κοζάνη – Καστοριά, με μειωμένο προϋπολογισμό και πιθανότατα με μείωση του αριθμού των πτήσεων, που είναι τώρα έξι την εβδομάδα.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Σκοπεύει το Υπουργείο σας να εντάξει προς χρηματοδότηση τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια – ή μέρος αυτών – στο πακέτο Juncker;
2. Μετά την παραχώρηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων στο νέο Υπερταμείο, από ποιες πηγές θα συνεχιστεί η χρηματοδότηση των αναγκών τους;
3. Έχει προβλεφθεί και για ποια αεροδρόμια η χρηματοδότηση έργων υποδομής και αναβάθμισης από το ΠΔΕ ή το ΕΣΠΑ 2014-2020;
4. Θα παραμείνουν ως έχουν οι πτήσεις από Αθήνα για Καστοριά ή θα μειωθούν, όπως γράφεται σε πρόσφατα δημοσιεύματα, σε 3 το χειμώνα, 4 την άνοιξη και 6 το καλοκαίρι εβδομαδιαία;
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Μαρία Β. Αντωνίου